X

Ακριβά τα Χριστούγεννα για εννέα στους δέκα Έλληνες - Στροφή στις κάρτες, τα πλάνα δόσεων και το διαδίκτυο

Ποια είναι τα στοιχεία έρευνας για τις αγορές των Χριστουγέννων. Τι έχει αλλάξει στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων

Γράφει: TheToc team

Τα Χριστούγεννα βρίσκονται πλέον στην τελική τους ευθεία με τα δώρα να μπαίνουν στη λίστα και τα νοικοκυριά να μετρούν διαρκώς τα έξοδά τους. Ο αντίκτυπος της ακρίβειας, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Klarna, έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και αυτό είναι πλέον εμφανές και στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι επηρεάζονται σημαντικά από τις αυξήσεις των τιμών "σφίγγοντας" όσο πιο πολύ μπορούν το ζωνάρι τους και στρέφονται στις ηλεκτρονικές πληρωμές παρά στη μετρητά.

Πιο συγκεκριμένα το 95,1% των Ελλήνων δηλώνει πως η αύξηση των τιμών τους έχει επηρεάσει ως προς τι θα αγοράσουν στις γιορτές. Επιπλέον περίπου οι μισοί αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα και 4 στους δέκα περιορίζουν τις δαπάνες σε μη απαραίτητα είδη, ενώ τουλάχιστον το 30% θα προχωρήσει σε αγορές μόνο εάν βρει προσφορά. Δύο στους δέκα θα αγοράσουν φέτος λιγότερα δώρα και το ίδιο ποσοστό θα οργανώσει καλύτερα το μενού του για να μη σπαταλήσει τρόφιμα.

Το μήνυμα που προκύπτει από την έρευνα είναι ξεκάθαρο και αυτό δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι πλέον κάθε ευρώ μετράει.

Δεν είναι, άλλωστε τυχαίο πως το 50,7% έχει θέσει συγκεκριμένο προϋπολογισμό για τις χριστουγεννιάτικες αγορές με τα Budget να διαμορφώνεται ως εξής:

  • Το 39,1% κινείται στο εύρος των 101€ έως 250€,
  • 20,9% είναι πιο γαλαντόμοι και θα ξοδέψουν 51€ έως 100€.
  • 1.000 € θα ξοδέψει το 7,7%
  • Περισσότερα από 1.000 € θα ξοδέψει το 1,6%.

Παράλληλα, το 57,8% των καταναλωτών δηλώνει ότι κάνει ενδελεχή έρευνα πριν από τις αγορές και 51,4% παρακολουθεί συστηματικά όλες τις δαπάνες, με ένα 9,4% να χρησιμοποιεί ακόμη και εφαρμογές προϋπολογισμού.

Στροφή στις κάρτες έναντι των μετρητών - Κυνήγι προσφορών μέσω Internet

Την ώρα της πληρωμής στο ταμείο, ο καταναλωτής δε θα βγάλει μετρητά από το πορτοφόλι του, αλλά την κάρτα του ή το κινητό για να πληρώσει στο POS. Αυτό δείχνει πως πλέον οι ηλεκτρονικές πληρωμές γίνονται καθημερινή πρακτική, καθώς προσφέρουν καλύτερο έλεγχο και διαφάνεια στα έξοδα.

Επιπλέον το αγοραστικό κοινό στρέφεται σε πιο ευέλικτες λύσεις πληρωμή με σχεδόν ένας στους τρεις ερωτηθέντες να δηλώνει πως το τελευταίο χρόνο έχει χρησιμοποιήσει υπηρεσίες Buy Now, Pay Later, όπως οι άτοκες δόσεις της Klarna, κυρίως για αγορές δώρων.

Εκτός, όμως, από τη στροφή στη χρήση κάρτα για το συμμάζεμα των εξόδων τους, οι Έλληνες στρέφονται σε μεγαλύτερο βαθμό στο διαδίκτυο κυνηγώντας διαρκώς προσφορές που δε μπορούν να βρουν σε φυσικά καταστήματα. Αναλυτικότερα το 51,2% αναζητά και αγοράζει προϊόντα online, ενώ 25,3% συνδυάζει online έρευνα με αγορές σε φυσικά καταστήματα. Παράλληλα, 42,4% δηλώνει ότι θα εξέταζε τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για σύγκριση τιμών και εντοπισμό προσφορών, με τους νεότερους να πρωτοστατούν.

Διαβάστε Επίσης