Follow us

Ακρίβεια: Τι ισχύει με "Καλάθι του νοικοκυριού", market pass και ενισχύσεις στα τιμολόγια ρεύματος

Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα υποχώρησε στο 2,7% τον Ιούνιο, από 4,1% το Μαΐο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, ενώ στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 5,5%, έναντι 6,1% τον Μάιο.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
καλαθι

Η καταπολέμηση της ακρίβειας και η στήριξη των πιο ευάλωτων νοικοκυριών βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της νέας κυβέρνησης που ήδη από τις πρωτες μέρες ανάληψης των καθηκόντων της, προχώρησε στη λήψη δέσμης μέτρων.

Η πορεία του πληθωρισμού στα τρόφιμα οδήγησε την κυβέρνηση στην πρόβλεψη για παράταση μέχρι το τέλος του έτους του "Καλαθιού του νοικοκυριού" αλλά και του μέτρου του μέγιστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας.

Ένα επιπλέον και διαχρονικό όπλο αποτελούν οι εντατικοί έλεγχοι σε όλο το εύρος της αγοράς, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται και η παράταση του market pass. Αλλά και σε ό,τι αφορά στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, ανακοινώθηκαν χθες για τον Ιούλιο, ενισχύσεις για ευάλωτα νοικοκυριά και αγρότες.

Υπενθυμίζεται ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα υποχώρησε στο 2,7% τον Ιούνιο, από 4,1% το Μαΐο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, ενώ στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 5,5%, έναντι 6,1% τον Μάιο.

Τον Ιούνιο του 2022 ο πληθωρισμός είχε φθάσει και το 11,6%. Ωστόσο, με βάση τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού στη ζώνη του ευρώ, τρόφιμα, αλκοόλ και καπνός καταγράφουν τις υψηλότερες ανατιμήσεις τον Ιούνιο (11,7%, έναντι 12,5% τον Μάιο), ακολουθούμενες από τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (5,5%, σε σύγκριση με 5,8% τον Μάιο), υπηρεσίες (5,4%, έναντι 5,0% τον Μάιο) και ενέργεια (-5,6%, σε σύγκριση με -1,8% τον Μάιο).

Διαβάστε Επίσης

Απ. Πεταλάς: Οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς νέες προσφορές

"Οτιδήποτε θεσμοθετήσει η πολιτεία για το καλό των καταναλωτών, όλες οι επιχειρήσεις των σούπερ μάρκετ θα το εφαρμόσουν" επισημαίνει σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς.

Όπως σημειώνει, η πρωτοβουλία "Καλάθι του νοικοκυριού" ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο με στόχο να βοηθήσει η πολιτεία τους ευάλωτους πολίτες και υιοθετήθηκε από το σύνολο των επιχειρήσεων του κλάδου. "Το μέτρο έχει ήδη συμπληρώσει οκτώ μήνες ύπαρξης και ενώ στην αρχή είχε κερδίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, βλέπουμε ότι σιγά σιγά ατονεί, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς νέες προσφορές σε νέες κατηγορίες προιόντων", προσθέτει.

Σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, η απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης να συνεχίσει την εφαρμογή του μέτρου μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023 ίσως να μην ικανοποιήσει απόλυτα τους καταναλωτές που καλούνται να επιλέξουν μόνο μέσα από συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων τις εκπτώσεις στις τιμές.

"Πρόκειται για μια παρέμβαση που διαστρεβλώνει την αγορά. Οι επιχειρήσεις των σούπερ μάρκετ πάντα προσπαθούν να προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές τιμές και προσφορές στους καταναλωτές τους. Με τη διάταξη αυτή είναι υποχρεωμένες τις περισσότερες επενδύσεις σε εκπτώσεις να τις κάνουν κυρίως στις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων. Αυτό δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στον ανταγωνισμό και στη λειτουργία του κλάδου" τονίζει ο κ. Πεταλάς.

Διαβάστε Επίσης

Σημιεώνει, επίσης, ότι "οτιδήποτε προσπαθεί να ρυθμίσει την αγορά δεν δίνει τη δυνατότητα και την ελευθερία στις αλυσίδες του κλάδου να κάνουν ό,τι πρέπει για να δώσουν στον δικό τους καταναλωτή τη δική τους καλύτερη προσφορά στις διάφορες κατηγορίες προϊόντων".

Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις του κλάδου, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά, θα συνεχίσουν να προσφέρουν στον καταναλωτή τα ποιοτικά προϊόντα τους στις καλύτερες δυνατές τιμές αφουγκραζόμενες τη δύσκολη και πιεσμένη κατάσταση που βιώνουν.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΙΟΒΕ 21 Μαϊ 2024 | 13:10

Γιατί θα έχουμε πληθωρισμό διαρκείας σε όλα τα βασικά αγαθά

Ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας, κάνει λόγο για μακράς διαρκείας πληθωρισμό και στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια

ΑΚΡΙΒΕΙΑ 20 Μαϊ 2024 | 10:11

Η επιστολή Μητσοτάκη στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για την ακρίβεια: Ασύμμετρη η δύναμη των πολυεθνικών

Ο πρωθυπουργός καταγγέλλει αδικαιολόγητα υψηλές τιμές στις οποίες πωλούνται επώνυμα βασικά καταναλωτικά προϊόντα πολυεθνικών επιχειρήσεων σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε.

ΑΚΡΙΒΕΙΑ 19 Μαϊ 2024 | 13:04

Ανατιμήσεις "φωτιά" στο ελαιόλαδο: Ξεπερνάει ακόμα και τα 26 ευρώ το λίτρο [βίντεο]

Και στη διεθνή αγορά, η χονδρική τιμή του ελαιόλαδου δείχνει να ανεβαίνει ξανά.

ΑΚΡΙΒΕΙΑ 17 Μαϊ 2024 | 11:03

Γιατί αγοράζουμε 50% ακριβότερα τα προϊόντα των πολυεθνικών από τον μέσο Ευρωπαίο - Το πάρτι της κερδοσκοπίας

Το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν ακριβότερα κάποια προϊόντα σε σχέση με πολλές χώρες της κεντρικής Ευρώπης δεν είναι καινούργιο. Γίνεται όμως τώρα εντονότερο εξαιτίας του πληθωρισμού.

ΑΚΡΙΒΕΙΑ 17 Μαϊ 2024 | 08:25

Κόλπα των πολυεθνικών με τις τιμές στην Ελλάδα - Το παράδειγμα του βρεφικού γάλακτος

Οι πολυεθνικές έχουν θεσπίσει μια σειρά από τεχνικές στις οποίες συνεργάζονται η μητρική εταιρεία με τις θυγατρικές της σε κάθε χώρα, για να αυξήσουν ή να διατηρήσουν ψηλά τις τιμές τους.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ 16 Μαϊ 2024 | 10:34

Λοβέρδος: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ευνοεί τα καρτέλ πάσης μορφής σε τράπεζες και τηλεπικοινωνίες

"Η κυβέρνηση έχει κάνει 23 απόπειρες εναντίον της ακρίβειας και δεν τα καταφέρνει, όλο και αυξάνονται οι τιμές" είπε ο κ. Λοβέρδος.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ 15 Μαϊ 2024 | 13:13

Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα έχουμε αυξήσεις έως 12,26% και σε ποια μειώσεις έως 4,57% - Ερευνα του ΙΕΛΚΑ

Η έρευνα που πραγματοποίησε ο ΙΕΛΚΑ για τις τιμές στο σούπερ μάρκετ.

ΑΠΟ 3,2% ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ 14 Μαϊ 2024 | 12:53

Επιμένει ο πληθωρισμός με επίκεντρο τα τρόφιμα - Οριακή υποχώρηση στο 3,1% τον Απρίλιο

Οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα συνεχίζονται με αισθητά έντονους ρυθμούς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 10 Μαϊ 2024 | 12:35

Σκρέκας: Εως 15% η εξοικονόμηση χρημάτων για τα νοικοκυριά μέσω του e-katanalotis

"Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον αγώνα κατά της ακρίβειας μέχρι ο καταναλωτής να το νιώσει στην τσέπη του", τόνισε ο Κώστας Σκρέκας

ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 09 Μαϊ 2024 | 15:44

Σκρέκας: Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ έχει σχεδόν μηδενιστεί

Ο Κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στην πλατφόρμα e-katanalotis, που δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να προβούν σε καταγγελίες.

ΑΚΡΙΒΕΙΑ 08 Μαϊ 2024 | 22:45

"Χρυσάφι" ο καφές- Στα ύψη η τιμή του: "Δεν έχουμε δει τα χειρότερα" λένε οι ειδικοί

Λόγω των εκτιμήσεων για μειωμένη παραγωγή στις καλλιέργειες της Βραζιλίας και του Βιετνάμ.

E-KATANALOTIS 30 Απρ 2024 | 12:12

Πώς θα "ξεφουσκώσετε" τον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ με το νέο "ψαχτήρι" τιμών - Πέντε πρακτικές λύσεις

Με πέντε "συνταγές", η πλατφόρμα e-katanalotis μπορεί να αξιοποιηθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

ΑΠΟ ΤΟ MEGA 29 Απρ 2024 | 18:37

Πάσχα: Τσούγκρισμα κόκκινων αυγών αλλά με τα πιο... ακριβά στην Ευρώπη

Οι τιμές στα αυγά πλέον είναι άπιαστες όσο ανεβαίνει το βάρος τους αλλά και η ποιότητα τους.