Το νερό αποτελεί έναν πολύτιμο πόρο ζωής, που οφείλουμε να προστατεύουμε και να διαφυλάξουμε και για τις επόμενες γενιές. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, για την οποία το νερό, συν τοις άλλοις, είναι η "κινητήριος δύναμή της", το βασικό συστατικό της μπύρας.
Η εταιρεία υλοποιεί μια σειρά από πρωτοβουλίες που σκοπό έχουν τη μείωση της σπατάλης και την ορθή του διαχείριση. Μέσα από σημαντικές επενδύσεις και στοχευμένες ενέργειες βελτιώνει τις διαδικασίες παραγωγής και αναβαθμίζει τον εξοπλισμό της, ενώ παράλληλα ακολουθεί μια ολιστική στρατηγική η οποία εστιάζει σε τρεις άξονες: το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Υπευθυνότητα, όπως εξηγεί παρακάτω η Λίνα Λεουτσάκου, Corporate Affairs Sustainability Manager της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Ποιοι είναι οι λόγοι που η μείωση της σπατάλης νερού είναι βασικός στόχος των περιβαλλοντικών δράσεων της ΑΖ;
Το νερό είναι πολύτιμος φυσικός πόρος, ένα αγαθό, το οποίο όλοι οφείλουμε να χρησιμοποιούμε με σύνεση και υπευθυνότητα και να το προστατεύουμε, τόσο όσον αφορά στην ποιότητα αλλά και την ποσότητά του, με δεδομένο ότι η έλλειψή του ή η κακή ποιότητά του μπορεί να επιφέρει καταστροφικές συνέπειες σε κάθε μορφή ζωής στον πλανήτη μας.
Από την άλλη πλευρά, εξίσου πολύτιμο είναι το νερό και για εμάς στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, καθώς αποτελεί το κύριο συστατικό της μπίρας, σε ποσοστό που ανέρχεται σχεδόν στο 95%! Ως εκ τούτου και για όλους τους παραπάνω λόγους αποτελεί κύρια προτεραιότητα στη στρατηγική μας και στον τρόπο λειτουργίας μας η χρηστή διαχείριση του νερού, η διατήρηση της καλής ποιότητάς του και η μείωση της σπατάλης του. Με μια σειρά από πρωτοβουλίες και δράσεις η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει ήδη πετύχει μετρήσιμα θετικά αποτελέσματα σε σχέση με την ορθολογική χρήση του νερού κατά τη διαδικασία παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει και για τη γενικότερη αντίστοιχη ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού σχετικά.
Ποια είναι τα αποτελέσματα των ενεργειών σας μέχρι σήμερα;
Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας "Παράγουμε ένα καλύτερο αύριο" και όπως ήδη προανέφερα παραπάνω στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιδιώκουμε να χρησιμοποιούμε ορθολογικά το νερό, μειώνοντας τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής και ταυτόχρονα να διασφαλίζουμε ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα μετά τη χρήση του στις εγκαταστάσεις είναι καθαρό.
Μέσα από σημαντικές επενδύσεις και στοχευμένες ενέργειες βελτιώνουμε τις διαδικασίες παραγωγής και αναβαθμίζουμε τον εξοπλισμό μας προκειμένου να μειώσουμε ή να επαναχρησιμοποιήσουμε το νερό. Αξιοποιούμε τη γεώτρηση για τη διαβροχή της βύνης στο βυνοποιείο και εφαρμόζουμε τεχνολογίες όπως η αντίστροφη ώσμωση και η αποσκλήρυνση νερού στα εργοστάσιά μας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, για την παραγωγή μπίρας.
Παράλληλα, συμμετέχουμε σε πανευρωπαϊκά προγράμματα, όπως για παράδειγμα το πρόγραμμα AccelWater, ένα σημαντικό πρόγραμμα κυκλικής οικονομίας, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται καθαρισμός του νερού που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί, μείωση των υγρών αποβλήτων και επαναχρησιμοποίηση του νερού στην άρδευση, αλλά και στην παραγωγή ανανεώσιμης μορφής ενέργειας.
Επίσης, με το πρόγραμμα Νερό για το αύριο μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που υλοποίησε η εταιρία στη Θεσσαλία, το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στη χώρα σήμερα, προώθησε στην πράξη τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από τον συν-σχεδιασμό λύσεων για την ορθότερη διαχείριση των υδατικών πόρων στη χώρα μας, καλλιεργώντας και την κουλτούρα της συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η μετάβαση σε ένα νέο αειφόρο μοντέλο διαχείρισης του νερού έχει ως απαραίτητη προϋπόθεση την ενεργή συμμετοχή όλων.
Το σημαντικό είναι πως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μέσα από πρωτοβουλίες σαν αυτές έχει καταφέρει ήδη να μειώσει την κατανάλωση νερού κατά 20% την τελευταία δεκαετία, με στόχο να επιτύχει μέχρι το 2030 μέση χρήση νερού στην παραγωγή σε 2,9 hl/hl.

Θεωρείτε πως η προάσπιση του πολύτιμου αυτού αγαθού είναι στις προτεραιότητες των καταναλωτών;
Ολοένα και περισσότερες έρευνες τα τελευταία χρόνια δείχνουν πως η εμπειρία της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, αφενός ευαισθητοποίησε τους Έλληνες σχετικά με τα προϊόντα που αγοράζουν και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν, αφετέρου αύξησε και τις προσδοκίες τους από τις εταιρείες. Περιμένουν δηλαδή οι επιχειρήσεις να λειτουργούν με τρόπο θετικό για την κοινωνία και το περιβάλλον. Ως εκ τούτου, η περιβαλλοντική συνείδηση φαίνεται να ενσωματώνεται με επιταχυνόμενο ρυθμό στις καταναλωτικές μας συνήθειες, και κατ’ επέκταση στην καθημερινή μας συμπεριφορά. Και αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς το σύγχρονο επιχειρείν οφείλει να λαμβάνει υπόψη του το περιβάλλον σε όλες τις δραστηριότητές του. Οι εταιρείες που ηγούνται στους κλάδους τους, οφείλουν από τη μία να είναι πρότυπα παραδείγματα βιώσιμης ανάπτυξης, από την άλλη να εκπαιδεύουν το "κοινό" τους, συνεισφέροντας έτσι στην κοινωνική εξέλιξη. Αυτό ακριβώς προσπαθούμε να κάνουμε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
Ποια είναι η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας γενικά για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη;
Στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένουμε αφοσιωμένοι στην πολύπλευρη ανάπτυξη με γνώμονα τη βιωσιμότητα, ακολουθώντας μια ολιστική στρατηγική η οποία εστιάζει σε τρεις άξονες: το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Υπευθυνότητα.
Στον πρώτο πυλώνα, στοχεύουμε να παράγουμε προϊόντα με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον και, για τον λόγο αυτό, επιδιώκουμε αποτελέσματα σε όλες τις επιμέρους παραμέτρους: κατανάλωση ενέργειας, ανθρακικό αποτύπωμα, διαχείριση αποβλήτων, ενίσχυση της κυκλικότητας, χρήση νερού. Απώτερος στόχος είναι μέχρι το 2030 να έχουμε μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την παραγωγική μας δραστηριότητα, ενώ μέχρι το 2040 να έχουμε μια αλυσίδα αξίας με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Προς αυτή την κατεύθυνση υλοποιούμε ήδη δράσεις μείωσης του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος σε όλη την αλυσίδα αξίας μας.
Στον πυλώνα της Κοινωνίας επιδιώκουμε να υποστηρίζουμε τις τοπικές κοινότητες που δραστηριοποιούμαστε. Για παράδειγμα το 2021, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν τη Βόρεια Εύβοια, εκπονήσαμε και υλοποιήσαμε ένα πολύπλευρο πλάνο υποστήριξης της περιοχής, προσανατολισμένο τόσο στο σήμερα, όσο και σε ένα πιο βιώσιμο αύριο. Παράλληλα, υλοποιούμε από το 2008 το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, το πρώτο και μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα, μέσω του οποίου στηρίζουμε εμπράκτως πάνω από 2000 Έλληνες παραγωγούς, παρέχοντάς τους μια σημαντική πηγή εισοδήματος σε εκείνους και τις οικογένειές τους, ενώ συμβάλλουμε στην απασχόληση και στην ενδυνάμωση των ανθρώπων της ελληνικής Περιφέρειας.
Τέλος, στον τομέα της Υπευθυνότητας, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως λειτουργούμε ως ο θεματοφύλακας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα μας. Έχοντας καθιερώσει την κατηγορίας της μπίρας χωρίς αλκοόλ στην Ελλάδα, αναπτύσσουμε σταθερά το χαρτοφυλάκιο μας παρέχοντας ποιοτικές επιλογές για τις περιστάσεις που το αλκοόλ δεν έχει θέση, όπως για παράδειγμα όταν οδηγούμε. Έχουμε αναπτύξει εδώ και χρόνια µία δυναμική κουλτούρα υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ μέσα από πολλαπλές δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του κοινού σε συνεργασία και με άλλους φορείς και οργανισμούς, όπως για παράδειγμα η ΜΚΟ "Νηφάλιοι – Στην Υγειά μας" παραμένοντας πιστοί στη δέσμευσή μας να ενημερώνουμε και να ευαισθητοποιούμε τον κόσμο για τη σημασία της υπεύθυνης κατανάλωσης. Παράλληλα, συνεχίζουμε κάθε χρόνο να επενδύουμε το 10% του διαθέσιμου διαφημιστικού προϋπολογισμού της μάρκας Heineken για ενέργειες επικοινωνίας για την υπεύθυνη κατανάλωση.
Εμπλουτίζουμε συνέχεια τη στρατηγική μας με παράγοντες ESG, ώστε να παράγουμε αξία μακροπρόθεσμα και να έχουμε ένα θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία και στο περιβάλλον.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr