Με νομοθετική διάταξη προσπαθεί η κυβέρνηση να επιλύσει το «καυτό» για την κυβέρνηση πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την επιβολή ΦΠΑ με συντελεστή 23% στις επιχειρήσεις που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, ετοιμάζεται διάταξη που θα προβλέπει την παράταση ενδεχομένως μέχρι τις 20 Νοεμβρίου ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ των ιδιωτικών σχολείων, φροντιστηρίων κ.λπ. έως ότου βρεθούν τα ισοδύναμα για την κατάργηση του μέτρου.
Στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί τις προσεχείς μέρες στη Βουλή, θα συμπεριληφθούν διατάξεις, αφενός για την παράταση εφαρμογής του ΦΠΑ, αφετέρου για την ένταξη του ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ μετά την αποπομπή της κ. Κατερίνας Σαββαΐδου. Επίσης καταβάλλεται προσπάθεια έτσι ώστε να είναι έτοιμο το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από φέτος.
Οπως είχε γράψει προ ημερών το TheTOC ανάμεσα στις προτάσεις που είχαν πέσει στο τραπέζι ήδη από τις 20 Οκτωβρίου για να καλυφθεί η τρύπα των 120-130 εκατ. ευρώ ήταν εναλλακτικά μέτρα άμεσης απόδοσης:
Χαρακτηριστικό παράδειγμα; Τέλη κυκλοφορίας. Παρά το γεγονός ότι κανονικά οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θα έπρεπε να έχουν ήδη λάβει το πράσινο φως για να ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης των τελών για περισσότερα από έξι εκατομμύρια οχήματα, προς το παρόν δεν έχει γίνει τίποτα.
Οι αναλύσεις πάνε και έρχονται προκειμένου να διαπιστωθεί αν από τον κωδικό των τελών μπορούν να εισπραχθούν έστω μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επιπλέον σε σχέση με πέρυσι και –τουλάχιστον- να κλείσει η ιστορία με τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Τι δείχνουν οι μετρήσεις του υπουργείου Οικονομικών; Ότι τα «ακριβά» αυτοκίνητα στα οποία ποντάριζε η κυβέρνηση για να βρει επιπλέον έσοδα (σ.σ όπου ακριβά εννοούνται τα μεγάλου κυβισμού καθώς στοιχεία στη βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών για να αξίες δεν υπάρχουν) είναι και λίγα και ήδη υπερφορολογημένα. Περαιτέρω αύξηση της φορολογίας, θα μπορούσε να επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα, προκαλώντας ένα νέο κύμα απόσυρσης πινακίδων.
Έτσι, στο τραπέζι μπήκαν ακόμη δύο σενάρια:
1.Η μείωση του ορίου απαλλαγής των αυτοκινήτων από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Με το ισχύον καθεστώς, αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, δεν πληρώνουν τέλη. Συζητείται η μείωση αυτού του ορίου. Και πάλι όμως, τα αυτοκίνητα που θα επιβαρυνθούν δεν ξεπερνούν τα 30-40.000 και κατά κύριο λόγο είναι μικρού κυβισμού. Το μέτρο δύσκολα θα αποδώσει πάνω από 5 εκατ. ευρώ.
2. Η επιβολή φόρου στα πετρελαιοκίνητα επίσης συζητείται με την έννοια ότι η κατανάλωση πετρελαίου αντί βενζίνης στερεί έσοδα από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Μπορεί τα πετρελαιοκίνητα να αποσπούν μερίδιο άνω του 60% στις νέες πωλήσεις, ωστόσο ο «στόλος» παραμένει μικρός. Και αυτό το μέτρο θα αποδώσει ελάχιστα.
Πιο συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ολοκληρώνουν το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους. Οπως προαναφέρθηκε, τα τέλη κυκλοφορίας ενδεχομένως να είναι και ένα μέρος από τα ισοδύναμα μέτρα που θα οδηγήσουν στην κατάργηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr