X

Βαγγέλης Μαρινάκης: Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει - Το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα

Ο λεγόμενος "σκιώδης στόλος" (shadow fleet), δηλαδή τα πλοία που λειτουργούν εκτός επίσημου πλαισίου, κατά τον κ. Μαρινάκη αργά ή γρήγορα θα εξαφανιστούν.

Γράφει: TheToc team

Οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι τα επόμενα χρόνια, καθώς η ζήτηση ενέργειας αυξάνεται ραγδαία λόγω της ανάπτυξης των κέντρων δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης (AI).

Αυτή την επισήμανση έκανε ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Προέδρος της Capital Maritime Trading Corp., μιλώντας στο συνέδριο Saudi Maritime & Logistics Congress που πραγματοποιήθηκε στη Νταμάμ της Σαουδικής Αραβίας.

Ο κ. Μαρινάκης εκτίμησε ότι η ισορροπία προσφοράς–ζήτησης στη ναυλαγορά υποστηρίζεται από το περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών μέχρι το 2028 για VLCC και Suezmax, αλλά και από την καθυστέρηση στη διάλυση του παλαιού στόλου και του στόλου που δραστηριοποιείται υπό κυρώσεις.

"Είναι θέμα χρόνου μέχρι να οδηγηθεί αυτός ο στόλος στην ανακύκλωση. Όταν συμβεί, θα δημιουργηθεί έλλειψη χωρητικότητας, τη στιγμή που η ζήτηση ενέργειας ανεβαίνει διεθνώς, λόγω και των νέων κέντρων πληροφορίας που χτίζονται και χρειάζονται τεράστια ποσά ενέργειας", είπε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε Επίσης

Ο λεγόμενος "σκιώδης στόλος" (shadow fleet), δηλαδή τα πλοία που λειτουργούν εκτός επίσημου πλαισίου, κατά τον κ. Μαρινάκη αργά ή γρήγορα θα εξαφανιστούν. Τότε, οι εφοπλιστές που έχουν επενδύσει σε καινούργια πλοία θα δουν τα οφέλη.

Παράλληλα, τόνισε τη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και στον τομέα της αποδοτικότητας, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα αξιοποίησης μεγάλου όγκου δεδομένων που μέχρι τώρα μένουν αναξιοποίητα. "Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα στην κατανάλωση καυσίμου και στη λειτουργία των πλοίων", είπε.

Στο ίδιο πάνελ, ο πρόεδρος της Bahri Oil, Χισάμ Αλνουγαϊμις, συμφώνησε για τη δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά υπογράμμισε πως "η αυτοματοποίηση δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη εμπειρία, τη συμπληρώνει". Όπως είπε, χρειάζεται ισορροπία ανάμεσα στην τεχνολογία και τον παράγοντα άνθρωπο.

Η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι γνωστή, καθώς πέρυσι η Bahri δαπάνησε 1 δισ. δολάρια για την αγορά εννέα VLCC από την Capital Maritime.

Ο κ. Μαρινάκης, στο πλαίσιο της ομιλίας του, σημείωσε ότι σε μια περίοδο γεωπολιτικών εντάσεων, αυξημένων δασμών και συγκρούσεων σε Ουκρανία και Παλαιστίνη, το "κλειδί" είναι η αποδοτικότητα: "Η αποδοτικότητα στη ναυτιλία είναι το νέο ισχυρό νόμισμα. Χρειάζονται στόλοι ευέλικτοι και αξιόπιστοι ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν με συνέπεια τις ανάγκες των πελατών", υπογράμμισε.

Παράλληλα, τροποποίησε το γνωστό ρητό "το πετρέλαιο δεν σε προδίδει ποτέ" λέγοντας ότι πρέπει να αναφέρεται πλέον και στο φυσικό αέριο: "Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο μαζί δεν σε προδίδουν ποτέ".

Η Capital Maritime έχει επενδύσει σημαντικά σε πλοία διπλού καυσίμου LNG, και ο κ. Μαρινάκης προβλέπει ότι την επόμενη δεκαετία το LNG θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως είπε, όταν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι τιμές LNG θα πέσουν, θα γίνουν πιο ανταγωνιστικές και θα αποφέρουν σημαντική εξοικονόμηση στα καύσιμα.

Τέλος, αναφορικά με τη συζήτηση στον IMO για τη μείωση εκπομπών, ο Αλνουγαϊμις σημείωσε ότι οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την αγορά όταν θέτουν νέους κανόνες.

Οι πλοιοκτήτες, όπως είπε, είναι έτοιμοι να υιοθετήσουν ρεαλιστικές λύσεις για μηδενικές εκπομπές, αλλά αυτό θα χρειαστεί στρατηγική, τεχνολογίες και χρόνο. "Το πετρέλαιο και τα εμπορεύματα πρέπει να μετακινηθούν, αλλά οι άνθρωποι δεν μπορούν να κινήσουν πλοία όταν χάνουν χρήματα", κατέληξε.

Πηγή: capital