X

BAT Hellas: Χτίζει ένα Καλύτερο Αύριο

Η BAT αποδεικνύει έμπρακτα ότι η επιχειρηματική ανάπτυξη μπορεί να συμβαδίσει με την προστασία του περιβάλλοντος, την επίτευξη θετικού αντίκτυπου στην κοινωνία, αλλά και τη διασφάλιση της ισχυρής εταιρικής διακυβέρνησης, ενώ πάει ένα βήμα παραπέρα, τοποθετώντας στο επίκεντρο της εταιρικής στρατηγικής της και τη μείωση του κινδύνου, θέτοντας έναν φιλόδοξο, αλλά εφικτό στόχο: να οικοδομήσει ένα Καλύτερο Αύριο.

Γράφει: TheToc team

Η συνεχής ανάπτυξη και η δημιουργία αξίας αποτελούν διαχρονικό στόχο για κάθε επιχείρηση διεθνώς. Όταν όμως η στρατηγική ανάπτυξης των επιχειρήσεων ευθυγραμμίζεται με τη βιωσιμότητα και την αειφορία, το επιχειρείν αποκτά έναν επιπλέον, πιο ουσιαστικό ρόλο. Η BAT Hellas, μέλος της British American Tobacco plc, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους διεθνώς, το επιβεβαιώνει, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η επιχειρηματική ανάπτυξη μπορεί να συμβαδίσει με την προστασία του περιβάλλοντος και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, με την επίτευξη θετικού αντίκτυπου στην κοινωνία, αλλά και τη διασφάλιση της ισχυρής εταιρικής διακυβέρνησης. Μάλιστα, η BAT πάει ένα βήμα παραπέρα, θέτοντας στο επίκεντρο της εταιρικής στρατηγικής της τη μείωση του αντίκτυπου των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της στην υγεία, θέτοντας έναν φιλόδοξο, αλλά εφικτό στόχο: να οικοδομήσει "Ένα Καλύτερο Αύριο”.

Άλλωστε, για την BAT Hellas, η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την καθημερινή επιχειρηματική δράση και λειτουργία της. Έτσι, δίνει αξία καθημερινά στην ελληνική κοινωνία και τηρεί αδιάλειπτα αυτήν τη δέσμευση, οργανώνοντας δράσεις που στηρίζουν με ουσιαστικό τρόπο τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τις διάφορες κοινωνικές ανάγκες.

Και το κάνει καλά, όπως καταδεικνύουν και τα 46 βραβεία που έχει λάβει τα τελευταία χρόνια για ενέργειες σχετικά με τον χώρο εργασίας, το περιβάλλον και τις κοινωνικές δράσεις.

Σεβασμός στο περιβάλλον

Όσον αφορά το περιβάλλον, μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες της εταιρείας, με θετική επίδραση σε τοπικό επίπεδο, είναι το πρόγραμμα "Μικρές Πράξεις, Μεγάλα Εγκλήματα”. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα με διεθνείς προδιαγραφές, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην περιοχή της Ραφήνας, σε συνεργασία με τη ΜΚΟ "Aegean Rebreath”. Το πρόγραμμα "Μικρές Πράξεις, Μεγάλα Εγκλήματα" περιλαμβάνει τη μελέτη, ευαισθητοποίηση και ενημέρωση γύρω από την αλόγιστη απόρριψη αποτσίγαρων στο παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον και για πρώτη φορά στην Ελλάδα εφαρμόζονται τεχνικές καταγραφής των αποτσίγαρων μέσω χρήσης υψηλής τεχνολογίας και δορυφορικών συστημάτων.

Η πρωτοποριακή αυτή δράση έχει να επιδείξει μέχρι στιγμής εντυπωσιακά, απτά αποτελέσματα, αφού συνετέλεσε στη μείωση κατά 64% των αποτσίγαρων στο φυσικό περιβάλλον της Ραφήνας. Παράλληλα, χάρη στο πρόγραμμα 120.400 αποτσίγαρα έχουν συλλεχθεί σε ειδικούς κάδους στη Ραφήνα και στη Νάξο και δεν κατέληξαν στο περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, ωστόσο, η ΒΑΤ υλοποιεί και σειρά άλλων δράσεων που σχετίζονται με τον αντίκτυπο της επιχειρηματικής λειτουργίας της στο περιβάλλον, στο πλαίσιο των οποίων συνέβαλε ώστε το 2022 να παραδοθούν προς ανακύκλωση 2,5 τόνοι συσκευών προϊόντων από Νέες Κατηγορίες, καθώς και 11 τόνοι από αναλώσιμα και λοιπές προμήθειες γραφείου.

Έμφαση στην κοινωνία και τον άνθρωπο

Πιστή στη διαχρονική δέσμευσή της να δίνει καθημερινά αξία στην κοινωνία, η BAT υλοποιεί, επίσης, δράσεις που έχουν στόχο να ανταποδώσει με διάφορους τρόπους στους καταναλωτές την εμπιστοσύνη με την οποία την περιβάλλουν.

Στο πλαίσιο αυτό, πριν από μερικούς μήνες, δημιούργησε το πρώτο 100% ενεργειακά αυτόνομο πάρκο στην Ελλάδα, που συμβάλλει στη μείωση κατά 80% των εκπομπών άνθρακα χάρη στη χρήση ηλιακής ενέργειας

Το e-Πάρκο, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Δήμο Αμαρουσίου, συνδυάζει πράσινο και τεχνολογία, καθώς απαρτίζεται πλήρως από "έξυπνο" εξοπλισμό, όπως, μεταξύ άλλων, ηλιακούς στύλους φωτισμού, "έξυπνα" ηλιακά παγκάκια και τραπέζια, ειδικά διαμορφωμένο χώρο με δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και smart σύστημα ποτισμού, στοιχεία που το καθιστούν πλήρως ενεργειακά αυτόνομο.

Ο "έξυπνος" εξοπλισμός που έχει εγκατασταθεί στο e-Πάρκο λειτουργεί με τη χρήση ηλιακής ενέργειας και συστημάτων τεχνολογίας, τα οποία δίνουν αυτονομία στο e-Πάρκο χωρίς τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος. Στόχος της ΒΑΤ είναι η δημιουργία ενός βιώσιμου και ψηφιακού, δημόσιου χώρου στο Μαρούσι, ο οποίος προσφέρει μια σειρά από τεχνολογικά οφέλη στους κατοίκους της περιοχής και στους επισκέπτες. Όσοι επισκέπτονται το e-Πάρκο έχουν, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα δωρεάν ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο, σύνδεσης φορητής συσκευής μέσω bluetooth για την αναπαραγωγή μουσικής/πληροφοριών, φόρτισης κινητών συσκευών με ασύρματο/ενσύρματο τρόπο, ενώ παράλληλα, παρέχεται 100% αυτονομία ενέργειας με τη χρήση ηλιακών πάνελ.

Ιδιαίτερη έμφαση, όμως, δίνει η BAT και στην εξέλιξη των δικών της ανθρώπων, οργανώνοντας και υλοποιώντας δράσεις που έχουν στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, παρέχοντάς τους ταυτόχρονα ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον με ευκαιρίες ανέλιξης, ακολουθώντας αυστηρές αρχές, όπως ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η διαφάνεια και η υπευθυνότητα, από τις οποίες απορρέουν η κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων και εν τέλει οι υψηλές επιδόσεις στην εργασία.

Άλλωστε, για την BAT η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί καίρια στρατηγική επένδυσης για το μέλλον. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο πέρυσι, η εταιρεία πραγματοποίησε 4.500 ώρες εκπαίδευσης των εργαζομένων της.

Εταιρική Διακυβέρνηση

Ανάλογη έμφαση δίνει η ΒΑΤ και σε κάθε πτυχή της δραστηριότητας και της λειτουργίας της. Στο πλαίσιο αυτό, εφαρμόζει αυστηρά πρότυπα διακυβέρνησης, ακόμα και στους εξωτερικούς συνεργάτες της, ενώ διεξάγει εκστρατείες ευαισθητοποίησης σχετικά με τους περιορισμούς της πρόσβασης των ανήλικων στα προϊόντα καπνού και νικοτίνης στα σημεία πώλησης.

Παράλληλα, ακολουθεί αρχές υπεύθυνου μάρκετινγκ για την προώθηση των προϊόντων της, στο πλαίσιο της μακρόχρονης δέσμευσης που έχει αναλάβει προκειμένου να διασφαλίζει ότι καμία ενέργεια της εταιρείας δεν απευθύνεται ούτε είναι ελκυστική στους νέους. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι οι αρχές υπεύθυνου μάρκετινγκ που ακολουθεί η ΒΑΤ, εφαρμόζονται σε παγκόσμιο επίπεδο και σε ορισμένες χώρες είναι αυστηρότερες, υπερβαίνοντας ακόμη και τις απαιτήσεις της τοπικής νομοθεσίας.

Μείωση του αντίκτυπου του καπνίσματος στη δημόσια υγεία

Πέραν όλων των παραπάνω, η ΒΑΤ έχει εντάξει στη στρατηγική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της και έναν ακόμη φιλόδοξο στόχο, να μειώσει τον αντίκτυπο του καπνίσματος στη δημόσια υγεία, προσθέτοντας στις πρωτοβουλίες ESG που εφαρμόζει μια ακόμα συνιστώσα, την υγεία, διαμορφώνοντας το δικό της πλαίσιο πρωτοβουλιών, το H-ESG.

Στο πλαίσιο αυτό, αξιοποιώντας την εξέλιξη στον τομέα της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τις κοινωνικές αλλαγές και την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τη δημόσια υγεία, η εταιρεία έχει κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός, παρέχοντας στους καταναλωτές προϊόντα δυνητικά μειωμένου κινδύνου. Η BAT επενδύει στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης για τα νέα προϊόντα, ακολουθώντας υψηλά πρότυπα όσον αφορά την ασφάλεια που παρέχουν και την ποιότητά τους, στη βάση επιστημονικών δεδομένων και στοιχείων.