Click in shop αντί για click away: 10 ερωτήσεις - απαντήσεις για τις αγορές εντός καταστήματος με ραντεβού

Το click in shop θα είναι μια μέθοδος που σχεδιάζεται να αποτελέσει την μετεξέλιξη των αγορών με click away.

Αγορές εντός του καταστήματος, αγορές με προγραμματισμένη συνάντηση (ραντεβού), click inside ή click in shop είναι οι τέσσερις όροι, δύο ελληνικοί και δύο ξένοι με τους οποίους θα αποτυπωθεί η νέα μέθοδος αγορών.

Μια μέθοδος που σχεδιάζεται να αποτελέσει την μετεξέλιξη των "αγορών εκτός" (click away) και έναν τρόπο για να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια έχουν εμφανιστεί μέχρι σήμερα. Είναι προφανές ότι το click inside δεν θα λύσει όλα τα ζητήματα, ωστόσο θα δώσει κάποιες διεξόδους ειδικά σε εταιρείες που πωλούν ρούχα και παπούτσια οι οποίες έχουν υποστεί και τη μεγαλύτερη ζημιά.

Το click inside επιτρέπει τη δοκιμή προϊόντων, σαφώς επιτρέπει την αλλαγή, επιτρέπει και την πληρωμή με μετρητά. Δεν επιτρέπει το shopping therapy αλλά μπορεί να αποτελέσει μια διέξοδο για το επόμενο χρονικό διάστημα καθώς όλα δείχνουν ότι η άρση των περιορισμών που επιβλήθηκαν κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας, θα είναι μια αργή και δύσκολη διαδικασία με αυξημένες τις πιθανότητες να έχουμε "μπρος-πίσω" όσον αφορά στα επιδημιολογικά δεδομένα.

Ιδού λοιπόν οι λεπτομέρειες του νέου τρόπου αγορών μέσα από 10 ερωτήσεις και απαντήσεις:

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click inside;

Στην πραγματικότητα πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Από το "αγορές εκτός" (click away) πάμε στο "αγορές εντός" (click inside ή click inshop). Ο καταναλωτής δεν περιμένει τη σακούλα στο πεζοδρόμιο ούτε δοκιμάζει παντελόνια και παπούτσια μπροστά στα μάτια των περαστικών (παράνομα). Μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος και αγοράζει το είδος που θα έχει επιλέξει

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;

Η λογική είναι ότι ο καταναλωτής θα έχει προεπιλέξει το προϊόν που θα θέλει να αγοράσει και θα το έχει "δεσμεύσει" είτε τηλεφωνικά είτε μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος του καταναλωτή. Για υγειονομικούς λόγους, το ζητούμενο είναι να αποφευχθεί η παρατεταμένη παραμονή πελατών εντός του καταστήματος και φυσικά η πολυκοσμία. Άρα το μοντέλο θα είναι "παραγγέλνω-κλείνω ραντεβού-μπαίνω στο κατάστημα για να ολοκληρώσω τη συναλλαγή". Το… shopping therapy και το "κατέβασμα προϊόντων από τα ράφια" μέχρι να γίνει η τελική επιλογή, δεν θα επιτρέπεται.

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click inside;

Ναι, θα επιτρέπεται. Η έλλειψη δυνατότητας δοκιμής των προϊόντων είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές απέφυγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away κάτι που έχει ήδη γίνει σαφές στο υπουργείο Ανάπτυξης. Τα έτοιμα συσκευασμένα προϊόντα (ηλεκτρονικά είδη, παιχνίδια κλπ) είχαν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση σε σχέση με τις πωλήσεις ρούχων και παπουτσιών και τώρα το click inside θεωρείται ότι είναι μια ευκαιρία για "πάρουν μπροστά" και αυτές οι επιχειρήσεις ειδικά που το νέο εύρημα για τη διενέργεια συναλλαγών θα συμπέσει χρονικά και με τις χειμερινές εκπτώσεις.

4. Θα μπορώ να πληρώνω με μετρητά;

Το πιθανότερο είναι πως ναι και αυτό θεωρείται ακόμη ένα πλεονέκτημα του click inside σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με "ηλεκτρονικό χρήμα" (πιστωτική ή χρεωστική κάρτα). Το click inside θα μπορεί να εξυπηρετήσει και ανθρώπους που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να πληρώνουν με πλαστικό χρήμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

5. Θα μπορώ να αλλάξω το προϊόν;

Ναι αλλά και πάλι με ραντεβού. Φυσικά, θα είναι πιο εύκολο καθώς ο καταναλωτής θα μπορεί για παράδειγμα με το ίδιο ραντεβού να παραδώσει το προϊόν που δεν θέλει και να παραλάβει το καινούργιο (π.χ ένα διαφορετικό νούμερο). Σε περίπτωση όλα τα δικαιώματα υπαναχώρησης, εγγύησης κλπ που έχει ο καταναλωτής, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν κανονικά.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;

Ασφαλώς. Ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται η κοσμοσυρροή. Αναμονή πελατών εντός του καταστήματος πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται.

7. Θα υπάρχουν και χρονικοί περιορισμοί;

Είναι σαφές ότι το μέτρο δεν σχεδιάζεται με στόχο να μπαίνει ο πελάτης στο μαγαζί και να διαλέγει επί μια ώρα. Άλλωστε δεν συμφέρει και τον καταστηματάρχη ο οποίος θα θέλει να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερους. Το θέμα είναι αν ο χρονικός περιορισμός θα μπει στην υπουργική απόφαση (είναι πολύ πιθανό) όπως συνέβη και με το click away.

8. Θα συμπέσει χρονικά η έναρξη εφαρμογής της νέας μεθόδου αγορών με τις χειμερινές εκπτώσεις;

Το πιθανότερο είναι πως ναι αλλά ο χρόνος ενεργοποίησης του μέτρου θα αποφασιστεί αφού ληφθούν υπόψη τα υγειονομικά δεδομένα. Άλλωστε και οι ίδιοι οι έμποροι θέλουν οι χειμερινές εκπτώσεις να αποτελέσουν μια αιτία για αύξηση των πωλήσεών τους ύστερα από τα καταστροφικά Χριστούγεννα του 2020.

9. Θα επιτραπεί το click inside και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;

Δεν έχει αποσαφηνιστεί αλλά δεν θα πρέπει να θεωρείται καθόλου δεδομένου. Δεδομένου ότι τον Γενάρη θα υπάρχει ο φόβος για ένα πιθανό τρίτο κύμα της πανδημίας, οι επιδημιολόγοι θα είναι αρνητικοί στο να δημιουργηθούν προϋποθέσεις συνωστισμού σε κλειστούς χώρους. Το click away έχει επιτραπεί στα κλειστά εμπορικά κέντρα μόνο για κεντρική διαχείριση των παραδόσεων ή με την μέθοδο του drive through. Το click inside δεν είναι εύκολο να λειτουργήσει καθώς ακόμη και αν τα καταστήματα λειτουργήσουν με τη μέθοδο των ραντεβού είναι ένα ερώτημα το κατά πόσο θα μπορεί να ελεγχθεί η είσοδος στο εμπορικό κέντρο μόνο όσων θα επιδεικνύουν το μήνυμα που θα αποδεικνύει ότι έχει κλειστεί κάποιο ραντεβού. Πάντως, αν τελικώς λειτουργήσουν και τα εμπορικά κέντρα, είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει περιορισμός ώστε να εισέρχονται στον κλειστό χώρο μόνο οι έχοντες ραντεβού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

10. Οι εμπορικές επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click inside θα εξακολουθήσουν να θεωρούνται πληττόμενες;

Ούτως ή άλλως, για τον Γενάρη και τον Φλεβάρη, θα ισχύσει για τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις η μείωση του ενοικίου κατά 80%. Επίσης, θα εξακολουθήσει να ισχύει το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι δεδομένο ότι θα μπορούν να συμπεριληφθούν στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στην κατεύθυνση του να αρχίσει να παράγεται κάποιος τζίρος και δεν θα αντιμετωπιστεί ως πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΕΝΤΟΝΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 19 Ιουλ 2021 | 17:47

Προσοχή: Κακοποιοί υποδύονται τους τεχνικούς της ΔΕΗ για να μπουν σε σπίτια

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί και καχύποπτοι κάθε φορά που επιτήδειοι ζητούν να ελέγξουν την εσωτερική ηλεκτρική εγκατάσταση

ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 15 Ιουλ 2021 | 17:47

ΥΠΑ: Παρατείνονται οι αεροπορικές οδηγίες - Αυτές είναι οι προϋποθέσεις εισόδου στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, οι επιβάτες εσωτερικών πτήσεων προς τα νησιά θα ταξιδεύουν ή με πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή αρνητικό τεστ (PCR/RAPID), ή βεβαίωση νόσησης.

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ 13 Ιουλ 2021 | 22:09

Εστίαση: Αυτά είναι τα σήματα που θα έχουν τα καταστήματα - Χώροι covid free, μεικτοί και με εμβολιασμένο προσωπικό

Τα καταστήματα εστίασης και οι χώροι ψυχαγωγίας καλούνται να προμηθευτούν τα νέα σήματα.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΠ 13 Ιουλ 2021 | 16:45

Έρχεται νέος καύσωνας: Πώς θα προστατευθείτε από τη ζέστη - Οι περιοχές που θα επηρεαστούν περισσότερο

Οδηγίες της ΓΓΠΠ προς τους πολίτες λόγω της πρόσκαιρης ανόδου της θερμοκρασίας

ΕΞΙΧΝΙΑΣΤΗΚΑΝ 8 ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ 12 Ιουλ 2021 | 16:16

Συμμορία ληστών με αδυναμία στις γυναίκες υπαλλήλους- Ο ρόλος της γυναίκας της σπείρας στην επιλογή του στόχου

Κομβικό στοιχείο για την επιλογή του καταστήματος που θα γίνονταν ληστεία ήταν η υπάλληλος να ήταν γυναίκα και αυτό το διαπίστωνε η γυναίκα της σπείρας

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ 11 Ιουλ 2021 | 08:27

Ανοιχτά την Κυριακή τα καταστήματα - Ποιο είναι το ωράριο λειτουργίας

Προαιρετικά ανοικτά μπορούν να είναι σήμερα, Κυριακή 11 Ιουλίου, πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων, τα εμπορικά καταστήματα

ΚΑΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ 09 Ιουλ 2021 | 21:22

Αυτό είναι το σχέδιο για τον διαχωρισμό σε αμιγείς ή μικτούς χώρους - Βαριά πρόστιμα σε επιχειρήσεις και πελάτες

Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο διαχωρισμός των χώρων διασκέδασης - Τι θα ισχύσει - Πως θα γνωρίζουν οι πελάτες το καθεστώς του καταστήματος

ΤΙ ΦΕΡΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΠΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ 08 Ιουλ 2021 | 16:40

Κρήτη: Η αποκάλυψη Άδωνι Γεωργιάδη στους μαγαζάτορες - "Τέλος για φέτος clubs και beach bars με όρθιους"

Σε μια αποκάλυψη προχώρησε η πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης Ν. Ηρακλείου, για όσα ειπώθηκαν σε τηλεδιάσκεψη με τον Άδωνι Γεωργιάδη.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΑ 08 Ιουλ 2021 | 13:14

ΥΠΑ: Παρατείνονται οι αεροπορικές οδηγίες - Ποιες είναι οι προϋποθέσεις εισόδου στη χώρα

Παράταση έως 15/7 της notam για τις προϋποθέσεις εισόδου στην Ελλάδα, προς περιορισμό της διασποράς του Covid-19.

ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ 05 Ιουλ 2021 | 20:54

Ερχονται σκληρά μέτρα: "Λουκέτο" ακόμα και από την πρώτη παράβαση στα νυχτερινά κέντρα - Αυστηροποίηση αλλά και "ηθικό μπόνους"

Αυστηροποίηση των προστίμων ειδικά σε καταστήματα νυχτερινής διασκέδασης όπου παρατηρούνται συρροές κρουσμάτων κορονοϊού, αναμένεται το προσεχές διάστημα

ΕΩΣ ΤΕΛΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 05 Ιουλ 2021 | 06:22

Πρεμιέρα σήμερα για τις θερινές εκπτώσεις - Ποια Κυριακή είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Πρεμιέρα σήμερα για τις θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και την Τρίτη, 31 Αυγούστου 2021.

ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 02 Ιουλ 2021 | 11:30

Θερινές εκπτώσεις: Ξεκινούν τη Δευτέρα 5 Ιουλίου - Ποια Κυριακή είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Τη Δευτέρα, 5 Ιουλίου, θα ξεκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 01 Ιουλ 2021 | 20:35

Κορονοϊός: Οδηγός "επιβίωσης" για τα μαγαζιά - Από την επιλογή του χώρου μέχρι να καθήσετε - Όσα πρέπει να ξέρετε

Μια νέα πραγματικότητα με στόχο την καλύτερη προστασία από τον κορονοϊό - Από τις 15 Ιουλίου θα ισχύσουν οι νέοι κανόνες για την είσοδο στα μαγαζιά.