Click in shop αντί για click away: 10 ερωτήσεις - απαντήσεις για τις αγορές εντός καταστήματος με ραντεβού

Το click in shop θα είναι μια μέθοδος που σχεδιάζεται να αποτελέσει την μετεξέλιξη των αγορών με click away.

Αγορές εντός του καταστήματος, αγορές με προγραμματισμένη συνάντηση (ραντεβού), click inside ή click in shop είναι οι τέσσερις όροι, δύο ελληνικοί και δύο ξένοι με τους οποίους θα αποτυπωθεί η νέα μέθοδος αγορών.

Μια μέθοδος που σχεδιάζεται να αποτελέσει την μετεξέλιξη των "αγορών εκτός" (click away) και έναν τρόπο για να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια έχουν εμφανιστεί μέχρι σήμερα. Είναι προφανές ότι το click inside δεν θα λύσει όλα τα ζητήματα, ωστόσο θα δώσει κάποιες διεξόδους ειδικά σε εταιρείες που πωλούν ρούχα και παπούτσια οι οποίες έχουν υποστεί και τη μεγαλύτερη ζημιά.

Το click inside επιτρέπει τη δοκιμή προϊόντων, σαφώς επιτρέπει την αλλαγή, επιτρέπει και την πληρωμή με μετρητά. Δεν επιτρέπει το shopping therapy αλλά μπορεί να αποτελέσει μια διέξοδο για το επόμενο χρονικό διάστημα καθώς όλα δείχνουν ότι η άρση των περιορισμών που επιβλήθηκαν κατά το δεύτερο κύμα της πανδημίας, θα είναι μια αργή και δύσκολη διαδικασία με αυξημένες τις πιθανότητες να έχουμε "μπρος-πίσω" όσον αφορά στα επιδημιολογικά δεδομένα.

Ιδού λοιπόν οι λεπτομέρειες του νέου τρόπου αγορών μέσα από 10 ερωτήσεις και απαντήσεις:

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click inside;

Στην πραγματικότητα πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Από το "αγορές εκτός" (click away) πάμε στο "αγορές εντός" (click inside ή click inshop). Ο καταναλωτής δεν περιμένει τη σακούλα στο πεζοδρόμιο ούτε δοκιμάζει παντελόνια και παπούτσια μπροστά στα μάτια των περαστικών (παράνομα). Μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος και αγοράζει το είδος που θα έχει επιλέξει

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προïόν θέλει ο πελάτης;

Η λογική είναι ότι ο καταναλωτής θα έχει προεπιλέξει το προϊόν που θα θέλει να αγοράσει και θα το έχει "δεσμεύσει" είτε τηλεφωνικά είτε μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος του καταναλωτή. Για υγειονομικούς λόγους, το ζητούμενο είναι να αποφευχθεί η παρατεταμένη παραμονή πελατών εντός του καταστήματος και φυσικά η πολυκοσμία. Άρα το μοντέλο θα είναι "παραγγέλνω-κλείνω ραντεβού-μπαίνω στο κατάστημα για να ολοκληρώσω τη συναλλαγή". Το… shopping therapy και το "κατέβασμα προϊόντων από τα ράφια" μέχρι να γίνει η τελική επιλογή, δεν θα επιτρέπεται.

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click inside;

Ναι, θα επιτρέπεται. Η έλλειψη δυνατότητας δοκιμής των προϊόντων είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι καταναλωτές απέφυγαν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away κάτι που έχει ήδη γίνει σαφές στο υπουργείο Ανάπτυξης. Τα έτοιμα συσκευασμένα προϊόντα (ηλεκτρονικά είδη, παιχνίδια κλπ) είχαν πολύ μεγαλύτερη ζήτηση σε σχέση με τις πωλήσεις ρούχων και παπουτσιών και τώρα το click inside θεωρείται ότι είναι μια ευκαιρία για "πάρουν μπροστά" και αυτές οι επιχειρήσεις ειδικά που το νέο εύρημα για τη διενέργεια συναλλαγών θα συμπέσει χρονικά και με τις χειμερινές εκπτώσεις.

4. Θα μπορώ να πληρώνω με μετρητά;

Το πιθανότερο είναι πως ναι και αυτό θεωρείται ακόμη ένα πλεονέκτημα του click inside σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με "ηλεκτρονικό χρήμα" (πιστωτική ή χρεωστική κάρτα). Το click inside θα μπορεί να εξυπηρετήσει και ανθρώπους που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να πληρώνουν με πλαστικό χρήμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

5. Θα μπορώ να αλλάξω το προϊόν;

Ναι αλλά και πάλι με ραντεβού. Φυσικά, θα είναι πιο εύκολο καθώς ο καταναλωτής θα μπορεί για παράδειγμα με το ίδιο ραντεβού να παραδώσει το προϊόν που δεν θέλει και να παραλάβει το καινούργιο (π.χ ένα διαφορετικό νούμερο). Σε περίπτωση όλα τα δικαιώματα υπαναχώρησης, εγγύησης κλπ που έχει ο καταναλωτής, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν κανονικά.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;

Ασφαλώς. Ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται η κοσμοσυρροή. Αναμονή πελατών εντός του καταστήματος πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται.

7. Θα υπάρχουν και χρονικοί περιορισμοί;

Είναι σαφές ότι το μέτρο δεν σχεδιάζεται με στόχο να μπαίνει ο πελάτης στο μαγαζί και να διαλέγει επί μια ώρα. Άλλωστε δεν συμφέρει και τον καταστηματάρχη ο οποίος θα θέλει να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν περισσότερους. Το θέμα είναι αν ο χρονικός περιορισμός θα μπει στην υπουργική απόφαση (είναι πολύ πιθανό) όπως συνέβη και με το click away.

8. Θα συμπέσει χρονικά η έναρξη εφαρμογής της νέας μεθόδου αγορών με τις χειμερινές εκπτώσεις;

Το πιθανότερο είναι πως ναι αλλά ο χρόνος ενεργοποίησης του μέτρου θα αποφασιστεί αφού ληφθούν υπόψη τα υγειονομικά δεδομένα. Άλλωστε και οι ίδιοι οι έμποροι θέλουν οι χειμερινές εκπτώσεις να αποτελέσουν μια αιτία για αύξηση των πωλήσεών τους ύστερα από τα καταστροφικά Χριστούγεννα του 2020.

9. Θα επιτραπεί το click inside και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;

Δεν έχει αποσαφηνιστεί αλλά δεν θα πρέπει να θεωρείται καθόλου δεδομένου. Δεδομένου ότι τον Γενάρη θα υπάρχει ο φόβος για ένα πιθανό τρίτο κύμα της πανδημίας, οι επιδημιολόγοι θα είναι αρνητικοί στο να δημιουργηθούν προϋποθέσεις συνωστισμού σε κλειστούς χώρους. Το click away έχει επιτραπεί στα κλειστά εμπορικά κέντρα μόνο για κεντρική διαχείριση των παραδόσεων ή με την μέθοδο του drive through. Το click inside δεν είναι εύκολο να λειτουργήσει καθώς ακόμη και αν τα καταστήματα λειτουργήσουν με τη μέθοδο των ραντεβού είναι ένα ερώτημα το κατά πόσο θα μπορεί να ελεγχθεί η είσοδος στο εμπορικό κέντρο μόνο όσων θα επιδεικνύουν το μήνυμα που θα αποδεικνύει ότι έχει κλειστεί κάποιο ραντεβού. Πάντως, αν τελικώς λειτουργήσουν και τα εμπορικά κέντρα, είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει περιορισμός ώστε να εισέρχονται στον κλειστό χώρο μόνο οι έχοντες ραντεβού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

10. Οι εμπορικές επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click inside θα εξακολουθήσουν να θεωρούνται πληττόμενες;

Ούτως ή άλλως, για τον Γενάρη και τον Φλεβάρη, θα ισχύσει για τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις η μείωση του ενοικίου κατά 80%. Επίσης, θα εξακολουθήσει να ισχύει το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας ενώ οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι δεδομένο ότι θα μπορούν να συμπεριληφθούν στην επιστρεπτέα προκαταβολή 5. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στην κατεύθυνση του να αρχίσει να παράγεται κάποιος τζίρος και δεν θα αντιμετωπιστεί ως πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ 21 Ιαν 2021 | 10:49

Πώς η πανδημία αλλάζει τον κλάδο των ταχυμεταφορών - Οι νέες καταναλωτικές συνήθειες

Αυξάνεται η ανάγκη για μεγαλύτερα logistics και πιο ισχυρές εταιρείες ταχυμεταφορών, είπε ο Α. Γεωργιάδης.

ΘΑ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ 21 Ιαν 2021 | 09:48

Επίδομα θέρμανσης: Τα ποσά για τους δικαιούχους - Πότε καταβάλλεται

Φέτος, για πρώτη φορά, το ύψος του επιδόματος θέρμανσης δεν αφορά μόνο στο πετρέλαιο, αλλά και σε άλλες μορφές θέρμανσης.

ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ 20 Ιαν 2021 | 13:35

Πώς κινήθηκε ο τζίρος των καταστημάτων τις δύο πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Σε κατάσταση αποσυμπίεσης βρίσκονται αγορά και καταναλωτές, από τη Δευτέρα όπου "επανήλθαν" σε μια νέα μορφή κανονικότητας μετά από δύο και πλέον μήνες καραντίνας.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ 20 Ιαν 2021 | 11:13

Εξαδάκτυλος: Να μην ανοίξουν τα σχολεία την επόμενη εβδομάδα – Έχουμε μπροστά μας δύο δύσκολους μήνες

Κατά του ανοίγματος των Γυμνασίων και Λυκείων στη χώρα την επόμενη εβδομάδα εμφανίστηκε να τοποθετείται ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

ΤΙ ΖΗΤΑ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 20 Ιαν 2021 | 10:56

Η Κομισιόν ζητά επιτάχυνση εμβολιασμών, υγειονονομικά πιστοποιητικά και περισσότερα τεστ

Επιτάχυνση των εμβολιασμών σε όλα τα κράτη, πιστοποιητικά εμβολιασμού και περισσότερες γενετικές αναλύσεις στα τεστ ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΟΛΑ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ 20 Ιαν 2021 | 09:52

Σταμπουλίδης: Αυτό είναι το σχέδιο για την επαναλειτουργία δραστηριοτήτων - Σχολεία, μετακινήσεις, εστίαση [βίντεο]

Το σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που θα προσκομίσει στην Επιτροπή των Ειδικών - Τι αποκάλυψε ο Π. Σταμπουλίδης.

ΜΕΤΑ ΤΟ LOCKDOWN 19 Ιαν 2021 | 12:49

Oυρές και πάλι έξω από τα μαγαζιά - Με μάσκες και αποστάσεις [εικόνες - βίντεο]

Μερική επανεκκίνηση του εμπορίου με ουρές έξω από καταστήματα - "Πρέπει να υπάρχουν αποστάσεις και να τηρούνται τα μέτρα", ανέφερε ο Ν. Παπαθανάσης.

ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΤΑ ΤΣΙΠΡΑ 19 Ιαν 2021 | 10:11

Βορίδης: Πολύ πιθανό νέο lockdown αν χρειαστεί – Τον Φεβρουάριο ο νέος εκλογικός νόμος για τους ΟΤΑ

Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης μίλησε για προσεκτική διαδικασία ανοίγματος που λαμβάνει υπόψη της τι συμβαίνει επιδημιολογικά με εβδομαδιαία αποτίμηση των δεδομένων.

ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 19 Ιαν 2021 | 09:52

Παπαθάνασης για επόμενα βήματα: Να δούμε πρώτα το αποτύπωμα από σχολεία και αγορά, μην καλλιεργούμε προσδοκίες

"Θα πρέπει να περιμένουμε το αποτύπωμα της επανεκκίνησης της αγοράς, προκειμένου να δούμε τις επόμενες κινήσεις" ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης.

ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΤΡΙΤΟ ΚΥΜΑ 19 Ιαν 2021 | 07:49

Κανονικότητα σε… δόσεις: Σταδιακά το άνοιγμα της αγοράς και η απόσυρση των μέτρων στήριξης - Τα επόμενα βήματα

Σε πρώτο πλάνο είναι το άνοιγμα των χιονοδρομικών κέντρων, η μετακίνηση από νομό σε νομό, το άνοιγμα των πρακτορείων του ΟΠΑΠ όπως επίσης και των σχολών οδήγησης είτε από τις 25 Ιανουαρίου, είτε από την 1η Φεβρουαρίου.

ΒΙΝΤΕΟ 18 Ιαν 2021 | 19:53

Ατελείωτες ουρές έξω από μαγαζιά στο κέντρο της Αθήνας - Μέσα στο κρύο και χωρίς αποστάσεις [Βίντεο]

Ακόμα και αργά το απόγευμα, οι ουρές έξω από τα μαγαζιά είναι τεράστιες, με τους καταναλωτές να περιμένουν καρτερικά μέσα στο κρύο

18 Ιαν 2021 | 16:46

Ανοικτά και χωρίς ραντεβού από σήμερα τα καταστήματα Public

Αγορές με απόλυτη ασφάλεια και Orange Days με μεγάλες εκπτώσεις σε αμέτρητα προϊόντα

ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΥΓΧΡΩΤΙΣΜΟΥ 18 Ιαν 2021 | 16:23

Άνοιγμα λιανεμπορίου: Mε μάσκες, αποστάσεις αλλά και ουρές σε καταστήματα - Τι έγινε σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα

Ζωντάνεψε το λιανεμπόριο με το άνοιγμα των καταστημάτων - Ουρές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα,