
Η νοθεία στην αγορά των πετρελαιοειδών αποτελεί μια διαχρονική μάστιγα που απειλεί τους καταναλωτές. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα η έξαρση της ενεργειακής κρίσης και η αύξηση των τιμών εντείνει την ανησυχία για αύξηση των φαινομένων παραβατικότητας στην αγορά των καυσίμων, είτε πρόκειται για νοθευμένα καύσιμα, είτε για ελλειμματικές παραδόσεις από τις αντλίες των πρατηρίων.
Στο πλαίσιο αυτό, η μοναδική άμυνα του καταναλωτή, είναι να απευθύνεται σε πρατήρια και εταιρείες που έχουν αποδείξει στην πράξη ότι σέβονται τους πελάτες τους και ακολουθούν αυστηρά πρωτόκολλα δεσμευόμενοι για την παράδοση ποιοτικών καυσίμων στις σωστές ποσότητες. Μια από τις εταιρείες που έχει πρωτοπορήσει διαχρονικά στην προστασία του καταναλωτή, είναι η "ελίν", η οποία εφαρμόζει ένα καινοτόμο πρόγραμμα διασφάλισης ποιότητας "Δέσμευση Ποιότητας" που περιλαμβάνει τρία επίπεδα ελέγχου. Υπογραμμίζεται ότι η ελίν είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο, εξειδικευμένο και πιστοποιημένο από τρία μέρη σύνολο διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας, που αποτελεί ασπίδα προστασίας και εξασφάλισης του καταναλωτή. Το πρόγραμμα ξεκίνησε για πρώτη φορά το 1998 σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ενώ με τη σημερινή του μορφή υλοποιείται από το 2019.
Πώς ακριβώς διασφαλίζει η ελίν ότι παραδίδει στους καταναλωτές ποιοτικά καύσιμα σε σωστές ποσότητες; Μέσω ελέγχων που γίνονται τόσο από την ίδια την εταιρεία όσο και από ανεξάρτητο φορέα, την Bureau Veritas. Επιπλέον, υπάρχει και τρίτο επίπεδο ελέγχου από την επίσης ανεξάρτητη Lloyd's Register, η οποία διασφαλίζει ότι τόσο οι έλεγχοι της ελίν όσο και του φορέα διενεργούνται με τον πλέον κατάλληλο τρόπο. Επομένως, η ελίν διενεργεί δικούς της ελέγχους, αλλά το σημαντικό είναι πως ελέγχεται και από 2 ανεξάρτητους φορείς.
Πιο αναλυτικά τα 3 επίπεδα ελέγχου του προγράμματος "Δέσμευση Ποιότητας" της ελίν είναι τα εξής:
ελίν
-Εξειδικευμένη υπηρεσία Ποιοτικού Ελέγχου για τη σωστή παράδοση των καυσίμων
-Δειγματοληπτικοί φανεροί και μυστικοί έλεγχοι που πιστοποιούν την ακεραιότητα στην ποσότητα παράδοσης
-GPS & μετρητές στάθμης στα ιδιόκτητα βυτιοφόρα της εταιρίας για την διασφάλιση της σωστής παραλαβής πετρελαίου
-Εφαρμογή διαδικασιών σύμφωνων με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, τις πιο απαιτητικές για την προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης ζωής
BUREAU VERITAS
Διενεργεί ποιοτικούς ελέγχους:
-σε όλα τα προϊόντα, καύσιμα & λιπαντικά,
-σε όλα τα πρατήρια ελίν
-σε όλες τις παραλαβές στις εγκαταστάσεις μας
-σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την παραλαβή,
-στην αποθήκευση & διακίνηση, μέχρι τον τελικό καταναλωτή με περισσότερες από 1.000 δειγματοληψίες και αναλύσεις ετησίως
LLOYD’S REGISTER
Εγκρίνει την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Διασφάλισης Ποιότητας, που εφαρμόζει η ελίν και περιλαμβάνει:
-γραπτές διαδικασίες για κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας
-εσωτερικές & εξωτερικές επιθεωρήσεις
-εξαμηνιαίες αναθεωρήσεις της στρατηγικής Διασφάλισης Ποιότητας
Σε κάθε περίπτωση, σε μια αγορά η οποία μαστίζεται διαχρονικά από φαινόμενα παραβατικότητας, κυρίαρχο ζητούμενο είναι ο σεβασμός της νομιμότητας και κατ' επέκταση του καταναλωτή πελάτη. Η ελίν είναι μια εταιρεία με παρουσία στην αγορά σχεδόν 7 δεκαετιών (δραστηριοποιείται από το 1954) έχοντας πρωτοστατήσει σε όλες τις κοινές πρωτοβουλίες του κλάδου για διαφάνεια και τήρηση της νομιμότητας. Επιπλέον όπως δείχνει και το πρόγραμμα "Δέσμευση Ποιότητας” η εταιρεία καινοτομεί και πρωτοπορεί με στόχο την ποιοτική και άρτια εξυπηρέτηση του πελάτη – καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό, στο δίκτυο των 580 πρατηρίων της εταιρείας σε όλη την Ελλάδα, ο οδηγός μπορεί να αισθάνεται ασφαλής ότι παραλαμβάνει ποιοτικά καύσιμα στις σωστές ποσότητες, χωρίς προβλήματα, με την εφαρμογή των καλύτερων πρακτικών που εφαρμόζονται.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr