Έρευνα: Στροφή στο «Made in Greece» κάνουν οι καταναλωτές

Αλλάζουν ραγδαία οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Έρευνα: Στροφή στο «Made in Greece» κάνουν οι καταναλωτές

Αλλάζουν ραγδαία οι καταναλωτικές και αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων. Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ότι ποσοστό 47,3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σούπερ μάρκετ. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές χρησιμοποιούν περισσότερες από μία εναλλακτικές επιλογές.

Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες λιανικού εμπορίου έχει μέση τιμή έξι φορές τον μήνα. Το 65% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι έξι φορές τον μήνα.

Αναφορικά με το ύψος της δαπάνης ανά επίσκεψη, η έρευνα έδειξε ότι ποσοστό 68,7% των ερωτηθέντων αφήνει έως 50 ευρώ κάθε φορά που ψωνίζει, ποσοστό 27,5% δαπανά από 51 ως 100 ευρώ και μόνο το 3,8% υπερβαίνει τα 100 ευρώ σε μία τυπική επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.

Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 49 ευρώ. Η μηνιαία δαπάνη των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ εκτιμήθηκε κατά μέσο όρο στα 278 ευρώ. Η δαπάνη ανά επίσκεψη και η μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ δεν εμφανίζουν αξιόλογες μεταβολές, συγκρινόμενες με την περυσινή έρευνα.

Το 94,5% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο σούπερ μάρκετ.

Στο θέμα της μάρκας του κάθε προϊόντος προαποφασισμένο εμφανίζεται το 47,3% (47,8% των ερωτηθέντων πέρυσι). Αυτό δείχνει, σύμφωνα με την έρευνα, ότι ακόμα περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν μάρκα μέσα στο κατάστημα, συγκρίνοντας τις επιλογές που τους δίνει το σούπερ μάρκετ.

Στροφή στο Made in Greece

Ποσοστό 80,4% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά από τα εισαγωγής. Διευκρινίζεται ότι αυτή η ερώτηση αφορά την πρόθεση του καταναλωτή και δεν ταυτίζεται με την τελική επιλογή του, που επηρεάζεται από πολλαπλούς παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές, κ.λπ.).

Το 77% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής, ενώ το 90% δηλώνει πως θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής.

Το 61% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα, ενώ το 92% πιστεύει ότι προτιμώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 86% πιστεύει πως προτιμώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη μείωση της ανεργίας.

Στα παραπάνω δεδομένα διακρίνεται να κυριαρχεί το καταναλωτικό κίνημα για τη στροφή στο Made in Greece, που προέκυψε από προβληματισμό για τις αιτίες της κρίσης. Ιδιαίτερη σημασία έχει η ορθολογική αντιμετώπιση του θέματος και η κατανόηση σχεδόν από το σύνολο των καταναλωτών της σημασίας που έχει η στήριξη των εγχώριων προϊόντων για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την αντιμετώπιση της ανεργίας. Πρόκειται για στάσεις και συμπεριφορές αυτοσυντήρησης που αναπτύσσονται στην ελληνική κοινωνία.

Αναφορικά με το πώς επιλέγουν οι καταναλωτές προϊόντα, οι ερωτηθέντες δήλωσαν τη σημασία που αποδίδουν όταν ψωνίζουν σε βασικά κριτήρια επιλογής προϊόντων. Εξετάζοντας τη σπουδαιότητα των κριτηρίων επιλογής προϊόντων, προκύπτει ότι σημαντικότερα θεωρούνται η ποιότητα, η τιμή, οι προσφορές και η ελληνική προέλευση.

Όσον αφορά τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές σε κριτήρια επιλογής καταστημάτων σούπερ μάρκετ, η έρευνα έδειξε ότι η ποιότητα των εμπορευμάτων, οι τιμές, η εύκολη πρόσβαση, οι προσφορές έχουν τη μεγαλύτερη σπουδαιότητα στην επιλογή καταστήματος από τον καταναλωτή.

Στην έρευνα, οι ερωτηθέντες δήλωσαν τι αλλαγές επιφέρει η κρίση στην αγοραστική συμπεριφορά τους. Οι επιλογές δεν είναι αμοιβαία αποκλειόμενες και οι ερωτηθέντες μπορούσαν να επιλέξουν περισσότερες από μία απαντήσεις.

Συγκεκριμένα, ποσοστό 41% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα, 54% αγοράζει λιγότερα προϊόντα, 69% συγκρίνει τιμές σε προϊόντα και καταστήματα, ενώ το 54% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα.

Σημειώνεται, ότι η έρευνα διεξήχθη στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μέσω τηλεφωνικής δημοσκόπησης, με σκοπό την καταγραφή των στάσεων και συμπεριφορών των καταναλωτών, υπό την επιστημονική ευθύνη του καθηγητή και διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου Γεωργίου Μπάλτα.

Η ποσοτική έρευνα έγινε σε δείγμα 1.365 νοικοκυριών, με τυχαία δειγματοληψία μέσω κλήσεως τυχαίων τηλεφωνικών αριθμών, από το αυτόματο μηχανογραφημένο σύστημα τηλεφωνικών ερευνών (Computer Assisted Telephone Interviewing) του εργαστηρίου, με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και ειδικού λογισμικού.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: Αρχείο

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

`
ΠΩΣ ΘΑ ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ 03 Δεκ 2020 | 14:26

Εμβόλιο κορονοϊού: Πώς θα εμβολιάζονται 2,1 εκατ. Έλληνες τον μήνα σε 1.018 εμβολιαστικά κέντρα

Πώς θα γίνει ο δωρεάν εμβολιασμός, ποιοι θα έχουν προτεραιότητα, ο στόχος για 2.117.440 πολίτες τον μήνα.

Ο ΧΑΝΣ ΚΛΟΥΓΚΕ 02 Δεκ 2020 | 19:35

Μήνυμα ΠΟΥ στην Ελλάδα: Το εμβόλιο για τον κορονοϊό είναι εδώ - Λίγη υπομονή ακόμη, μην εφησυχάζετε

Το εμβόλιο για τον κορονοϊό είναι εδώ ανέφερε στο μήνυμά του προς της Ελλάδα ο Διευθυντής Ευρώπης του ΠΟΥ

ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 02 Δεκ 2020 | 18:38

Κορονοϊός: Γροθιά στο στομάχι οι φωτογραφίες του Reuters για τις κηδείες στην Ελλάδα - Σελοφάν στα φέρετρα και στολές

Μεταξύ άλλων, ο κορονοϊός επέφερε μεγάλες αλλαγές και στον τρόπο με τον οποίο βιώνουμε το πένθος κατά τη διάρκεια της κηδείας.

ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ 02 Δεκ 2020 | 13:02

Κορονοίός: Έλληνας ερευνητής σε ομάδα που έφτιαξε μοριακό τεστ σε μέγεθος νυχιού [βίντεο]

Ανοίγει έτσι ο δρόμος για ταχύτερα και φθηνότερα επιτόπια μοριακά τεστ.

ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΑΝΤΟΥΝ 02 Δεκ 2020 | 12:43

Κορονοϊός: Πότε και πώς θα ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί στην Ελλάδα- Απαντούν Δημόπουλος- Μανωλόπουλος

Η έγκριση των εμβολίων για τον κορονοϊό είναι πλέον ένα σχεδόν τυπικό θέμα και σύντομα τα εμβόλια θα έρθουν και στην Ελλάδα

ΕΞΑΓΩΓΕΣ 17,5 ΔΙΣ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ 9ΜΗΝΟ ΤΟΥ 2020 02 Δεκ 2020 | 12:18

Μητσοτάκης: "Μικρός άθλος" η αντοχή του ελληνικού εξωτερικού εμπορίου εν μέσω πανδημίας

Στόχος, είπε ο Κ. Μητσοτάκης, είναι "η Ελλάδα που παράγει, η Ελλάδα που εξάγει". Η ομιλία στον χαιρετισμό του στο συνέδριο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων.

ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΔΟΚΙΜΕΣ 02 Δεκ 2020 | 10:16

Κορονοϊός: Αμερικανοί ερευνητές ετοιμάζουν και ένα ρινικό σπρέι κατά του ιού

Η μέθοδος αυτή, η οποία δοκιμάζεται τώρα σε ζώα, θα μπορεί να προστατεύει από τον κορονοϊό για περίπου έξι μήνες με μία μόνο δόση.

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΥΠΕΞ ΤΟΥ ΝΑΤΟ 01 Δεκ 2020 | 20:57

Δέσμευση Στόλτενμπεργκ για ενδυνάμωση του μηχανισμού αποκλιμάκωσης μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας

Τη δέσμευσή του για ενδυνάμωση του μηχανισμού αποκλιμάκωσης εξέφρασε ο ΓΓ του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΥΠΕΞ 01 Δεκ 2020 | 16:31

Ζητάει και τα ρέστα ο Ακσόι: Υπέρ του διαλόγου η Τουρκία - Η Ελλάδα έκανε πίσω λόγω Oruc Reis

Νέα πρόκληση από την Άγκυρα διά στόματος Ακσόι που επιρρίπτει ευθύνες στην Ελλάδα για τη μη πρόοδο των συνομιλιών.

ΑΠΟ 2022 ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ 01 Δεκ 2020 | 12:55

ΟΟΣΑ: Σταδιακή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας από το 2021 αλλά ανάπτυξη...μόλις 0,9%

Σταδιακή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2021 προβλέπει ο ΟΟΣΑ, στην έκθεσή του για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας.

767 ΕΚ. ΕΥΡΩ 30 Νοε 2020 | 19:05

"Πράσινο φως" από το Eurogroup στην Ελλάδα: Ξεκλειδώνει η δόση των 767 εκατ. ευρώ - Διθύραμβοι Ντόναχιου για τη χώρα

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα η απόφαση του Eurogroup ενισχύει τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας κατά 2,05 δισ. ευρώ - Το tweet Μητσοτάκη.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ 30 Νοε 2020 | 16:52

Νέα πρόκληση Ακάρ: Η Ελλάδα αποφεύγει πεισματικά τις διαπραγματεύσεις - Κάνει λάθος

Δυναμιτίζει εκ νέου το κλίμα ο Χουλουσί Ακάρ - Επιρρίπτει ευθύνες στην Ελλάδα για την εξέλιξη των συνομιλιών Αθήνας - Άγκυρας.

ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΠΡΕΣΒΗΣ 30 Νοε 2020 | 13:40

Πάιατ: Πολυετής η διαδικασία για να πάρει η Ελλάδα μαχητικά F-35

Στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών η αμυντική συνεργασία ΗΠΑ-Ελλάδας, λέει ο αμερικανός πρέσβης Τζ. Πάιατ διαψεύδοντας δημοσιεύματα.