Ερευνα του IEΛΚΑ: Aυτοί είναι οι καταναλωτές της επόμενης δεκαετίας

Αλλάζει το καταναλωτικό κοινό. Τι και πώς ψωνίζουν

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Ερευνα του IEΛΚΑ: Aυτοί είναι οι καταναλωτές της επόμενης δεκαετίας

Το καταναλωτικό προφίλ της γενιάς των καταναλωτών της επόμενης δεκαετίας σκιαγραφεί νέα έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σημειώνεται ότι πρόκειται για τους γεννηθέντες από το 1976 έως το 1996 οι οποία κατατάσσονται σε δύο υπο-γενιές, τους millennials οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1988 έως το 1996 (δηλαδή σημερινοί 20άρηδες) και τους Xennials (βρίσκονται ανάμεσα στις γενιές των Millennials και της generation X) οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1978 έως το 1988 (δηλαδή σημερινοί 30άρηδες).

Σύμφωνα με την έρευνα, οι συγκεκριμένες γενιές, millennials και xennials έχουν πληγεί σε μεγαλύτερο βαθμό από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και από το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα. Αυτό καταγράφεται στη μέση εβδομαδιαία δαπάνη η οποία είναι κατά 12% χαμηλότερη για τους xennials και 28% για τους millennials σε σχέση με τον μέσο όρο.

Εκτός του μειωμένου εισοδήματος, άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη εξέλιξη είναι ο μειωμένος αριθμός των μελών ανά νοικοκυριό στις ηλικίες αυτές, καθώς και ειδικά για τη γενιά των millennials ότι σε ένα μεγάλο βαθμό τα νοικοκυριά, είτε αποτελούνται από ένα μόνο άτομο (π.χ. φοιτητές), είτε οι ερωτηθέντες δεν αποτελούν ακόμα τον βασικό αγοραστή του νοικοκυριού καθώς φιλοξενούνται ακόμα από τους γονείς τους.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφονται και στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν προϊόντα και καταστήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν και για την πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 63% επί του συνόλου οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν κατάστημα σουπερμάρκετ, μόλις για το 44% των xennials ισχύει το ίδιο και μόλις για 36% των millennials. Ενώ στο σύνολο η πλειοψηφία προτιμάει σε ποσοστό 57% περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές στους millennials και στους xennials μόνο μία μειοψηφία 31% και 29% αντίστοιχα επιθυμεί το ίδιο.

Αντίστοιχη είναι και η τάση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει κατάστημα σουπερμάρκετ βάση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να είναι 43% και τα ποσοστά στους millennials και στους xennials να πέφτουν στο 17% και 25% αντίστοιχα.

Αυτές οι αντιλήψεις αντικατοπτρίζονται και στα συναισθήματα τους γύρω από την αγοραστική εμπειρία. Συγκεκριμένα, τόσο οι millennials όσο και οι xennials απολαμβάνουν λιγότερο τις αγορές στο σουπερμάρκετ σε σχέση με το μέσο όρο. Αυτό το εύρημα σχετίζεται με την διαφορετική κατανομή του χρόνου που έχει αυτό το αγοραστικό κοινό, καθώς δίνει προτεραιότητα σε άλλες δραστηριότητες παρά στις αγορές τροφίμων.

Εκτός των παραπάνω, μία βασική διαφοροποίηση της γενιάς των Millennials, η οποία καταδεικνύει και το διαφορετικό και ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο έχει ενηλικιωθεί είναι ότι όλο και περισσότερο απομακρύνεται από την τηλεοπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως η επικοινωνία μέσω texting σε ποσοστό 49% και μέσω social media σε ποσοστό 43%. Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα καταγράφει τη διατήρηση της επιρροής που έχει το φυλλάδιο προσφορών του σούπερ μάρκετ, το οποίο εξακολουθεί να είναι προτιμητέο μέσο της σχετικής ενημέρωσης από το 59% του κοινού. Φαίνεται ότι στο άμεσο μέλλον ένα μείγμα παραδοσιακών και νέων ψηφιακών μέσων θα αποτελέσει τον ιδανικό τρόπο προσέγγισης των αγοραστών από τις επιχειρήσεις.

Η επίδραση που έχουν οι νέες τεχνολογίες στην αγοραστική συμπεριφορά αυτών των ηλικιών αποτυπώνεται και στην επίδραση που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις διατροφικές συνήθειες.

Αθροιστικά bloggers, youtubers και social media αποτελούν τη δεύτερη πηγή με την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μετά τους γονείς με ποσοστά 29% για τους millennials και 22% για τους Xennials. Η εξέλιξη αυτή έχει σημαντικές προεκτάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στροφή των γενιών αυτών από την ελληνική-μεσογειακή διατροφή πιο παγκοσμιοποιημένες επιλογές και διαφορετικές κουζίνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 65% του συνόλου των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμάει την ελληνική-μεσογειακή διατροφή, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 40% για τους xennials και μόλις στο 31% για τους millennials, ενώ αντίστοιχα αυξάνονται τα ποσοστά που προτιμούν διεθνοποιημένες επιλογές.

Συνολικά προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι νέοι καταναλωτές θα χρειαστούν μία νέα προσέγγιση από τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο των σουπερμάρκετ και των τροφίμων, προκειμένου να καλύψουν τις νέες ανάγκες αυτών των αγοραστών.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΜΕΣΩ INSTAGRAM 10 Οκτ 2020 | 16:36

Παιδική πορνογραφία: Παρίσταναν τους μάνατζερ μοντέλων και παρέσυραν ανήλικα κορίτσια

Τρεις Έλληνες και ένας Πακιστανός κατηγορούνται για πορνογραφία ανηλίκων μέσω διαδικτύου.

ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΑΙΝΙΩΝ 26 Σεπ 2020 | 20:22

"Λουκέτο" σε πασίγνωστες ελληνικές ιστοσελίδες - Ποια είναι τα 250 domains που μπλοκαρίστηκαν

Η απόφαση περιλαμβάνει διάφορα domains του gamato, του xrysoi, teniesonline και tenies-online, oipeirates.tv κ.α.

25 Σεπ 2020 | 11:46

Οι συντάξεις και ο Ναστραντίν

Οι αγορές στο "κόκκινο" είναι ο Χότζας στην ταράτσα που φωνάζει...

ΕΛΕΓΧΟΙ ΓΙΑ FAKE NEWS 24 Σεπ 2020 | 18:49

Aρνητές της μάσκας: Σαρωτικές "περιπολίες" στα social media από την ΕΛ.ΑΣ με ειδικό λογισμικό [βίντεο]

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος "σαρώνει" το διαδίκτυο ψάχνοντας με λέξεις - κλειδιά τους αρνητές της μάσκας

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ 22 Σεπ 2020 | 09:54

Παρέμβαση του Μητσοτάκη στη διαδικτυακή σύνοδο του ΟΗΕ: Φάρος ελπίδας ο οργανισμός

Αναρίθμητες ζωές έχουν σωθεί χάρη στις ενέργειες των Ηνωμένων Εθνών, τόνισε ο πρωθυπουργός στη διαδικτυακή σύνοδο του ΟΗΕ.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΜΕΡΗ 22 Σεπ 2020 | 09:43

"Αντιστίξεις" από την ΕΛΣ: Όταν η ελληνική μουσική συναντά την δημόσια αρχιτεκτονική

Απώτερος στόχος του Φεστιβάλ είναι η ανάδειξη της μουσικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της χώρας μας.

Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ 21 Οκτ 2020 | 18:32

Εξελίξεις για τα αναδρομικά: Σωματεία συνταξιούχων ιδιωτικού τομέα προσέφυγαν στο ΣτΕ

Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας απευθύνονται οι συνταξιούχοι για το κρίσιμο ζήτημα των αναδρομικών τους

ΥΨΗΛΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ 21 Οκτ 2020 | 17:55

Aντληση 2 δισ. ευρώ από την επανέκδοση του 15ετούς ομολόγου, ξεπέρασαν τα 16,75 δισ. ευρώ οι προσφορές

Χρ.Σταϊκούρας για την επανέκδοση του 15ετούς ομολόγου: Επιβεβαιώνεται η εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών

ΜΕΣΩ ΜΑΖΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ 21 Οκτ 2020 | 17:21

Πλήθος λαθών στις δηλώσεις Covid για μισθώσεις ακινήτων: Οδηγίες από την ΑΑΔΕ για διορθώσεις δηλώσεων

Οι φορολογούμενοι -περίπου 200.000- θα λάβουν οδηγίες στο λογαριασμό τους, στο myTAXISnet

ΔΙΑΚΡΙΣΗ 21 Οκτ 2020 | 14:45

SUNLIGHT: Διπλή διάκριση στα Environmental Awards 2020

Η εταιρεία βραβεύτηκε με χρυσό βραβείο στην κατηγορία "Κυκλική Οικονομία" και ασημένιο στην κατηγορία "Τεχνολογίες Ελέγχου Εκπομπών"

ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΣΤΑ 2-2,5 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ 21 Οκτ 2020 | 11:49

Νέο 15ετές ομόλογο: Η Ελλάδα ξανά στις αγορές - Άνοιξε το βιβλίο προσφορών

Με νέο ιστορικό ρεκόρ, κάτω από το 1,3%, άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το 15ετές ομόλογο.

ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ 21 Οκτ 2020 | 09:49

Βασική Ενίσχυση: Πιστώνονται σήμερα 700 εκατ. ευρώ σε 540.000 αγρότες

Η εξόφληση της βασικής ενίσχυσης καθώς και του "πρασινίσματος" αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του Δεκεμβρίου.

ΑΣΚΗΣΗ ΓΟΝΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ 21 Οκτ 2020 | 09:33

Άδεια πατρότητας: Αυξάνεται από τις δύο στις δεκατέσσερις ημέρες - Όλες οι λεπτομέρειες

Στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο αυξάνεται σε δεκατέσσερις ημέρες η άδεια πατρότητας.