X

Eurovision: Τα τεράστια διαφημιστικά και τουριστικά κέρδη πίσω από τον διαγωνισμό που παρακολουθεί όλη η υφήλιος

Τι έσοδα αποφέρει από διαφημίσεις και τουρισμό η Eurovision στα κράτη που την έχουν διοργανώσει

Η γιορτή του ευρωπαϊκού τραγουδιού, η Eurovision, απέχει πλέον μόλις λίγες ημέρες και όλα σχεδόν τα βλέμματα είναι στραμμένα στην Βασίλεια, όπου θα πραγματοποιηθεί ο 69ος ευρωπαϊκός διαγωνισμός τραγουδιού.

Οι απόψεις διίστανται με τη μία πλευρά να την περιμένει πως και πως, όπως και κάθε χρόνο καθώς είναι μία αφορμή για χαρά, μουσική και χορό, και την άλλη να κάνει λόγο για κάτι το ρηχό και το "κιτς".

Όμως αυτό στο οποίο δε διαφωνεί κανείς είναι οι αριθμοί, τόσο όσον αφορά το κόστος συμμετοχής και διοργάνωσης, όσο και τα κέρδη για κάθε εθνική αντιπροσωπεία και τους τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά και για τα τουριστικά έσοδα της χώρας-διοργανώτριας.

Εάν λάβουμε υπόψη τα στοιχεία για την προπέρσινη Eurovision, τότε γίνεται ξεκάθαρο πως ο διαγωνισμός παράγει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε διαφημιστική αξία, καθώς εκτιμήθηκε για το 2022 το ποσό αυτό ανήλθε στα 795 εκατ. €. Η τάση είναι ανοδική σε σχέση με το διαγωνισμό του 2022 που έγινε στην Ιταλία και απέφερε διαφημιστικά κέρδη 709 εκατ. €

Εκτός, όμως, από τα διαφημιστικά κέρδη, η Eurovision συνεισφέρει και στις εθνικές οικονομίες των κρατών που διοργανώνεται ο διαγωνισμός μέσω του τουρισμού καθώς δεκάδες χιλιάδες οπαδών συρρέουν για να την παρακολουθήσουν από κοντά.

Όσον αφορά τα τουριστικά έσοδα στην πρώτη θέση βρίσκεται η Βρετανία με έσοδα 54,8 εκατ. € από το διαγωνισμό που εγινε στο Λίβερπουλ το 2023 (σ.σ. Το 2022 είχε κερδίσει το διαγωνισμό η Ουκρανία, αλλά λόγω του πολέμου δεν ήταν σε θέση να φιλοξενήσει το διαγωνισμό ως είθισται να κάνουν οι νικητές και τη διοργάνωση ανέλαβε το Ηνωμένο Βασίλειο που είχε λάβει τη δεύτερη θέση).

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Σουηδία, καθώς η Eurovision του 2024 που έγινε στο Μάλμε απέφερε 38,5 εκατ. €. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Eurovision του 2016 που έγινε πάλι στη Σουηδία, αλλά αυτή τη φορά στη Στοκχόλμη με τουριστικά έσοδα 27,5 εκατ. €, για να ακολουθήσει η Eurovision του 2022 που έγινε στην Ιταλία με 23 εκατ. €. Την κορυφαία τετράδα ολοκληρώνει το Μάλμε της Σουηδίας με έσοδα 20 εκατ. € για το διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε το 2013.

Κατακόρυφη αύξηση της τηλεθέασης σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο

Σημαντικός είναι ο αριθμός των τηλεθεατών, όχι μόνο από την Ευρώπη αλλά και από όλο τον κόσμο, που παρακολουθεί τη Eurovision καθώς για το 2024 περίπου 163 εκατ. Άτομα παρακολούθησαν τους ημιτελικούς και τους τελικούς στο Μάλμε με οριακή αύξηση του 1 εκατ. Ατόμων απο το 2023. Επίσης, οι ψηφοφόροι των μεγάλων βραδιών προέρχονται από 156 κράτη.

Όσον αφορά την Ευρώπη τα ηνία της τηλεθέασης της Eurovision ανήλθε στο 47%, ενώ τα ηνία της τηλεθέασης κρατάει το νεανικό κοινό (15-24 ετών) με το ποσοστό να ανέρχεται στο 58,6% και να αποτελεί ρεκόρ.

Τα κράτη με το μεγαλύτερο αριθμό τηλεθεατών ήταν η Γερμανία με 8,1 εκατ., το Ηνωμένο Βασίλειο με 7,7 εκατ. Και η Γαλλία με 5,4 εκατ.

Βέβαια τα κράτη με το μεγαλύτερο ποσοστό τηλεθέαση είναι οι βόρειες χώρες όπως η Ισλανδία που το 96% παρακολουθεί τη Eurovision, η Σουηδία με 85,5% και η Φινλανδία με 85,5%.

Διαβάστε Επίσης