X

Εξάρχου (AKTOR): Λιγότερο ριψοκίνδυνοι οι αυτοκινητόδρομοι, οι μαρίνες και τα ΑΠΕ από το Real Estate

Τι είπε για την κατάληξη του Deal με την Prodea. Εξετάζει σύντομα την εξαγορά νέου αυτοκινητόδρομου

Μεγαλύτερο κέρδος και λιγότερο δανειακό κίνδυνο φαίνεται πως έχουν οι αυτοκινητόδρομοι, οι μαρίνες και οι ΑΠΕ, σε σχέση με τα ακίνητα σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, Αλέξανδρος Εξάρχου κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου 2025.

Μπορεί το ζήτημα της τηλεδιάσκεψης να ήταν η επιτυχής πορεία του Ομίλου στο "Α’ Ημίχρονο" του 2025, με τον κ. Εξάρχου να τονίζει πως πρόκειται για την καλύτερη απόδοση της πρώην Intrakat και νυν AKTOR την τελευταία 15ετία, αλλά το θέμα που πρωταγωνίστησε ήταν η ματαίωση της συμφωνίας των 600 εκατ. € για την απόκτηση ακινήτων από την Prodea.

Ο κ. Εξάρχου δήλωσε πως όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία με την Prodea, αυτή ήταν συμφέρουσα και για τις δύο πλευρές. Το κύριο ζητούμενο από τη συναλλαγή αυτή ήταν να υπάρχουν μελλοντικές ροές στα ταμεία της εισηγμένης, όταν σταματήσει η εκρηκτική άνοδος των κατασκευών, και όχι να μετατραπεί η εταιρεία σε Real Estate Developer.

Ωστόσο, η συμφωνία για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η οποία τελεί υπό την αίρεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί επισήμως στα τέλη του Σεπτεμβρίου, θα παρέχει τις συνεχιζόμενες ροές που θέλει που επιδιώκει ο Όμιλος, χωρίς την επικινδυνότητα που θα συνεπαγόταν ο δανεισμός για την απόκτηση των ακινήτων.

Πρόσθεσε, πως σε καμία περίπτωση η ακύρωση της συμφωνίας με την Prodea, η απόφαση για την οποία ελήφθη εντός του καλοκαιριού, δε σημαίνει πως τα ακίνητα της δεν παραμένουν υψηλής αξίας όπως και το ίδιο ισχύει για τους μισθωτές τους.

Ευχαρίστησε, δε, τόσο την Prodea όσο και τις τράπεζες που αναλάμβαναν τον δανεισμό. Αυτές ήταν οι Eurobank, Πειραιώς και Credia, ενώ το έργο τους αναμενόταν να ήταν δύσκολο, καθώς η διαδικασία χρηματοδότησης θα ήταν, όπως ανέφερε ο κ. Εξάρχου, "περιπλεγμένη", αφού πλήθος ακινήτων της Prodea βρίσκεται στο εξωτερικό.

Μαρίνες ή αυτοκινητόδρομοι με το βλέμμα στην Κρήτη

Σε ερώτημα που τέθηκε σχετικά με το τι θα απογίνουν τα κεφάλαια που δε θα κατευθυνθούν στο deal με την Prodea, ο επικεφαλής του Ομίλου, ανέφερε πως τα 50 εκατ. € της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου που ολοκληρώθηκε με επιτυχία τον Ιανουάριο του 2025 (σ.σ. Ύψους 200 εκατ. €), θα χρησιμοποιηθούν για εξαγορές και επενδύσεις σε νέες παραχωρήσεις και ΑΠΕ.

Πηγές της αγοράς, αναφέρουν ότι το πρώτο μέλημα είναι η ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ενώ πρόσθεσαν ότι αναζητούνται ευκαιρίες σε αυτό τον τομέα. Αυτές θα μπορούσαν να είναι μαρίνες ή και αυτοκινητόδρομοι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παρούσα φάση, ο μόνος νέος αυτοκινητόδρομος που θα μπορούσε να εξεταστεί είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.

Με την κίνηση αυτή η AKTOR θα αύξανε σημαντικά την παρουσία της στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους καθώς ύστερα από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις θα είναι παρούσα σε όλες τις παραχωρήσεις πλην της Αττικής και της Εγνατίας Οδού. Πιο συγκεκριμένα ο Όμιλος συμμετέχει στο Μορέα, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, και την Ολυμπία Οδό.

Διαβάστε Επίσης