Την επέκταση του στο σύνολο των Βαλκανίων και πιο συγκεκριμένα στις δυτικές χώρες της περιοχής πετυχαίνει ο Όμιλος Fourlis μέσω μιας νέας ιστορικής συμφωνίας στο χώρο των αθλητικών, καθώς ανακοίνωσε χθες τη συνεργασία με τη γνωστή αμερικανική αλυσίδα Foot Locker, η οποία είναι ένα από τα μεγαλύτερα brands στον κλάδο της fashion αθλητικής ένδυσης και υπόδησης.
Βάσει της νέας συμφωνίας, η οποία θα είναι υπό τη μορφή αδειοδότησης και ενδέχεται να διαρκέσει έως και δέκα έτη, ο Όμιλος Fourlis θα αναλάβει την ανάπτυξη του δικτύου του αμερικανικού κολοσσού στη χώρα μας, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Κύπρο, στις οποίες διαθέτει ήδη παρουσία, καθώς και τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία και το Μαυροβούνιο που είναι οι νέες βαλκανικές αγορές που "ξεκλειδώνει".
Η πρώτη κίνηση που αναμένεται να έχει γίνει έως τα τέλη του τρέχοντος έτους είναι η εξαγορά πέντε καταστημάτων της Foot Locker στη Βουλγαρία. Στη χώρα μας η μητρική εταιρεία διαθέτει ήδη τρία καταστήματα τα οποία βρίσκονται στην Ερμού, τη Τσιμισκή και το The Mall Athens και ένα e-shop. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο τζίρος των τριών καταστημάτων στη χώρα μας για το 2023 διαμορφώθηκε στα 12 εκατ. €. Έως τον Απρίλιο του 2025 τα καταστήματα αυτά μαζί με τα τρία που υπάρχουν στη Ρουμανία θα έχουν εξαγοραστεί.
Συνολικά ο Όμιλος Fourlis θα αναπτύξει 120 καταστήματα και στις οκτώ χώρες ενώ θα δημιουργήσει και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα. Σε πρώτη φάση θα ανοίξουν 15 έως 20 καταστήματα και το ύψος της επένδυσης θα ανέλθει στα 80 εκατ. € σε ορίζοντα εξαετίας.
Το ποσό αυτό θα προέλθει από τα λειτουργικά κέρδη του νέου brand και τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου. Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών της Fourlis από τη νέα δραστηριότητα αυτός θα διαμορφωθεί στα 250 εκατ. € έως το 2029, γεγονός και το οποίο αλλάζει το guidance που έχει δοθεί καθώς ο στόχος των 750 εκατ. € εως το 2027 θα επιτευχθεί νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Όσον αφορά την έτερη παρουσία του Ομίλου στα αθλητικά μέσω της Intersport, αυτή δε θα επισκιασθεί από τη νέα συνεργασία με τον αμερικανικό κολοσσό, καθώς τα δύο brands θα αναπτύσσονται παράλληλα.
Επιπλέον τα καταστήματα της Foot Locker θα ανοίξουν σε μεγάλα αστικά κέντρα, εμπορικούς δρόμους και κέντρα, ενώ η αλυσίδα Intersport αναπτύσσεται στην πλειοψηφία της σε περιφερειακές τοποθεσίες στη Ρουμανία και την Ελλάδα.
Η συμφωνία με το αμερικανικό brand - Τα πλεονεκτήματα για τον Όμιλο
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Managing Director της Intersport, Βαγγέλης Μπάτρης ανέφερε ότι οι συζητήσεις για τη συμφωνία αυτή είχαν ξεκινήσει από το 2021, όταν ο Όμιλος Fourlis αποεπένδυσε από το δίκτυο της Athlete’s Foot.
Η νέα συνεργασία με την Foot Locker έρχεται να ενισχύσει την παρουσία της Fourlis στο χώρο της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης καθώς διαθέτει ήδη το Brand της Intersport με 107 καταστήματα και με τη νέα συμφωνία θα προσθέσει άλλα 120 καταστήματα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Πρόκειται για μία σημαντική κίνηση, καθώς ο Όμιλος Fourlis "απαντά" στον ανταγωνισμό, δηλαδή τη JD Sports, την Adidas και τη Nike, ενώ πετυχαίνει και την παρουσία στην αθλητική fashion ένδυση και υπόδηση, η οποία αποτελεί μία διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά. Μάλιστα, τα περιθώρια κέρδους προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) από τη νέα δραστηριότητα για τον Όμιλο αναμένεται να διαμορφωθούν στο 9%.
Επιπλέον, ο Όμιλος Fourlis θα καταφέρει να αναδείξει τις υποδομές logistics που διαθέτει στα Οινόφυτα μέσω της θυγατρικής Trade Logistics και η οποία σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής, θα είναι σε θέση να στέλνει εμπορεύματα στα Βαλκάνια εντός της επόμενης ημέρας.
Επίσης, η Fourlis θα καταφέρει να διπλασιάσει το τζίρο της μέσω των πωλήσεων των ηλεκτρονικών καταστημάτων (eshop), οι οποίες προς το παρόν διαμορφώνονται στο 10%, καθώς θα αναπτύξει το δίκτυο της Foot Locker στις οκτώ χώρες.
Ποια είναι η Foot Locker
Ο Όμιλος Fourlis αποτελεί τον πρώτο licensee του αμερικανικού κολοσσού στην Ευρώπη, ο οποίος μετράει 50 χρόνια λειτουργία στην Αμερική και 35 στη Γηραιά Ήπειρο.
Το πρώτο αμερικανικό κατάστημα άνοιξε το 1974 στην Καλιφόρνια, ενώ το πρώτο ευρωπαϊκό στη Γερμανία το 1989.
Συνολικά η Foot Locker πέτυχε για το 2023 κύκλο εργασιών 8 δισ. δολαρίων και διαθέτει 2.464 καταστήματα σε 26 χώρες με τα 200 εξ΄αυτών να λειτουργούν με τη μορφή αδειοδότησης.
Είναι η τρίτη πιο δημοφιλής μάρκα αθλητικής ένδυσης και υπόδησης στην Αμερική και η αξία του κλάδου, στον οποίο δραστηριοποιείται, έχει εκτιμηθεί στα 80 δισ. δολάρια στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Όσον αφορά τη ΝΑ Ευρώπη, η αξία των αθλητικών διαμορφώνεται στα 3,5 δισ. € με την κατηγορία των lifestyle αθλητικών να αναπτύσσεται κατά 6.5%-7%.
Στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Foot Locker συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι 15% των κωδικών της διατίθεται αποκλειστικά από το δίκτυό της και στόχος αυτό είναι να φτάσει το 25%. Επίσης, διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό, τους "Strippers", οι οποίοι εκπαιδεύονται διαρκώς πάνω στο αντικείμενό τους με το βαθμό ικανοποίησης των πελατών να διαμορφώνεται στο 90%.