«Φτωχύναμε οι Ελληνες για να μην πτωχεύσει η Ελλάδα»

Στοιχεία του ΟΟΣΑ τα ελληνικά νοικοκυριά έχασαν και χάνουν κατά μέσο όρο το 8% του εισοδήματός του. Ολοένα και λιγότερα ψώνια στο σούπερ μάρκετ.

ftwxuname-oi-ellines-gia-na-min-ptwxeusei-i-ellada
SHARE THIS
0
SHARES

«Οι Έλληνες τα τελευταία πέντε χρόνια φτωχύναμε για να μην πτωχεύσει η Ελλάδα και να παραμείνει η χώρα μας στην ''ευρωπαϊκή πλατφόρμα'' του ευρώ», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ παρουσιάζοντας στοιχεία του ΟΟΣΑ.  

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης τα στοιχεία καταδεικνύουν πως κατά τη διάρκεια της κρίσης τα ελληνικά νοικοκυριά έχαναν και χάνουν ετησίως κατά μέσο όρο το 8% του εισοδήματος. 

Οι καταναλωτές ψωνίζουν με το.. «μάτι»

Μπορεί οι επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ να είναι όλο και πιο συχνές, ωστόσο αγοράζουν λιγότερα προϊόντα ανά επίσκεψη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα.

Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η οικονομική κρίση της χώρας έχει αλλάξει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή. 

Την τελευταία τετραετία, ο συνολικός αριθμός επισκέψεων των καταναλωτών στο σουπερμάρκετ αυξάνεται συνεχώς με αντίστοιχη μείωση του καλαθιού αγορών. Ο καταναλωτής πηγαίνει πιο συχνά στο σούπερ μάρκετ και σε κάθε επίσκεψη αγοράζει λιγότερα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι η εβδομαδιαία δαπάνη σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε από τα 57,7 ευρώ το 2010 την εβδομάδα σε 50,2 το 2014 (κατά 13%) ενώ η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε από 26,1 ευρώ το 2010 σε 18,5 το 2014 (κατά 29%). Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ενώ από το 2013 στο 2014 η μηνιαία δαπάνη έμεινε πρακτικά αμετάβλητη, η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε, λόγω της αύξησης των επισκέψεων, οι οποίες έφτασαν κατά μέσο όρο τις 12 κάθε μήνα ανά νοικοκυριό.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η εικόνα του παρελθόντος με γεμάτα καρότσια σούπερ μάρκετ κυρίως το Σάββατο έχει δώσει τη θέση της στην εικόνα μικρών καλαθιών ανά χείρας πολλές φορές και στα μέσα της εβδομάδας.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, συνολικά η εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ συμπεριλαμβανομένων και των ειδών παντοπωλείου και των λοιπών ειδών εκτιμάται από τους ίδιους τους καταναλωτές για το 2014 στα 77,3 ευρώ.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι η δαπάνη των νοικοκυριών δεν σχετίζεται αναλογικά με τον αριθμό επισκέψεων. Δηλαδή δεν σημαίνει ότι όσο πιο πολλές επισκέψεις κάνει ο καταναλωτής στο σουπερμάρκετ ή στα διάφορα σημεία πώλησης, τόσο περισσότερο αγοράζει, επιβεβαιώνοντας έτσι και τη συσχέτιση περισσότερων επισκέψεων με τις «έξυπνες αγορές».

Τέλος, όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις στα διάφορα κανάλια πώλησης τροφίμων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, η τυπική εβδομαδιαία συνήθεια στην αγορά τροφίμων, περιλαμβάνει:

  • από 3 έως 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ,
  • 6 έως 7 φορές επίσκεψη σε κάποιο φούρνο,
  • 1 φορά επίσκεψη στη λαϊκή αγορά και ίσως 1 φορά ακόμα σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης, π.χ. οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο κλπ. 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ακολούθησε το theTOC.gr στο Facebook