«Φτωχύναμε οι Ελληνες για να μην πτωχεύσει η Ελλάδα»

Στοιχεία του ΟΟΣΑ τα ελληνικά νοικοκυριά έχασαν και χάνουν κατά μέσο όρο το 8% του εισοδήματός του. Ολοένα και λιγότερα ψώνια στο σούπερ μάρκετ.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

«Οι Έλληνες τα τελευταία πέντε χρόνια φτωχύναμε για να μην πτωχεύσει η Ελλάδα και να παραμείνει η χώρα μας στην ''ευρωπαϊκή πλατφόρμα'' του ευρώ», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ παρουσιάζοντας στοιχεία του ΟΟΣΑ.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης τα στοιχεία καταδεικνύουν πως κατά τη διάρκεια της κρίσης τα ελληνικά νοικοκυριά έχαναν και χάνουν ετησίως κατά μέσο όρο το 8% του εισοδήματος.

Οι καταναλωτές ψωνίζουν με το.. «μάτι»

Μπορεί οι επισκέψεις των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ να είναι όλο και πιο συχνές, ωστόσο αγοράζουν λιγότερα προϊόντα ανά επίσκεψη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνα καταναλωτών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα.

Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η οικονομική κρίση της χώρας έχει αλλάξει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή.

Την τελευταία τετραετία, ο συνολικός αριθμός επισκέψεων των καταναλωτών στο σουπερμάρκετ αυξάνεται συνεχώς με αντίστοιχη μείωση του καλαθιού αγορών. Ο καταναλωτής πηγαίνει πιο συχνά στο σούπερ μάρκετ και σε κάθε επίσκεψη αγοράζει λιγότερα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η εβδομαδιαία δαπάνη σε είδη παντοπωλείου μειώθηκε από τα 57,7 ευρώ το 2010 την εβδομάδα σε 50,2 το 2014 (κατά 13%) ενώ η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε από 26,1 ευρώ το 2010 σε 18,5 το 2014 (κατά 29%). Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ενώ από το 2013 στο 2014 η μηνιαία δαπάνη έμεινε πρακτικά αμετάβλητη, η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε, λόγω της αύξησης των επισκέψεων, οι οποίες έφτασαν κατά μέσο όρο τις 12 κάθε μήνα ανά νοικοκυριό.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η εικόνα του παρελθόντος με γεμάτα καρότσια σούπερ μάρκετ κυρίως το Σάββατο έχει δώσει τη θέση της στην εικόνα μικρών καλαθιών ανά χείρας πολλές φορές και στα μέσα της εβδομάδας.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, συνολικά η εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ συμπεριλαμβανομένων και των ειδών παντοπωλείου και των λοιπών ειδών εκτιμάται από τους ίδιους τους καταναλωτές για το 2014 στα 77,3 ευρώ.

Αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι ότι η δαπάνη των νοικοκυριών δεν σχετίζεται αναλογικά με τον αριθμό επισκέψεων. Δηλαδή δεν σημαίνει ότι όσο πιο πολλές επισκέψεις κάνει ο καταναλωτής στο σουπερμάρκετ ή στα διάφορα σημεία πώλησης, τόσο περισσότερο αγοράζει, επιβεβαιώνοντας έτσι και τη συσχέτιση περισσότερων επισκέψεων με τις «έξυπνες αγορές».

Τέλος, όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις στα διάφορα κανάλια πώλησης τροφίμων, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, η τυπική εβδομαδιαία συνήθεια στην αγορά τροφίμων, περιλαμβάνει:

  • από 3 έως 5 επισκέψεις στο σουπερμάρκετ,
  • 6 έως 7 φορές επίσκεψη σε κάποιο φούρνο,
  • 1 φορά επίσκεψη στη λαϊκή αγορά και ίσως 1 φορά ακόμα σε κάποιο εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης, π.χ. οπωροπωλείο, κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο κλπ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΩΣ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΣΑΜΕ 30 Μαρ 2020 | 11:44
ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΑΙ Ο ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΣ 28 Μαρ 2020 | 13:26

Γεωργιάδης: Εξετάζουμε τη μονοδρόμηση των διαδρόμων σούπερ μάρκετ

"Στη Δανία κάνουν μονόδρομους τους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ, ώστε να αποφευχθεί η διασταύρωση των πελατών κι αυτό είναι ένα θέμα το οποίο εξετάζουμε", δήλωσε.

ΜΕΓΑΛΗ ΥΦΕΣΗ 27 Μαρ 2020 | 14:31

Κορονοϊός - ΟΟΣΑ: Κάθε μήνας καραντίνας, μείωση δύο μονάδων στην ανάπτυξη

"Ειδικά ο τουριστικός τομέας αντιμετωπίζει παντού μία μείωση της παραγωγής μεταξύ 50% και 70% σε αυτή την περίοδο".

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ 27 Μαρ 2020 | 14:16
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ 26 Μαρ 2020 | 21:03

Κορονοϊός: Αμερικανός γιατρός αποκαλύπτει πώς πρέπει να απολυμαίνεις τα ψώνια του σούπερ μάρκετ [Βίντεο]

Οδηγίες για το πώς να αποφύγετε να φέρετε τον κορονοϊό μέσα στο σπίτι από το σούπερ μάρκετ

ΠΟΙΕΣ ΩΡΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΑ 26 Μαρ 2020 | 10:25

Νέο ωράριο από σήμερα στα σούπερ μάρκετ

Ισχύει η υποχρεωτική απόσταση 1 πελάτης ανά 15 τμ.

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ 24 Μαρ 2020 | 17:21

Eπίσημο: Κλειστά τα σούπερ μάρκετ την Κυριακή-Το νέο ωράριο

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανακοίνωσε το νέο ωράριο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ 24 Μαρ 2020 | 08:42

Κλειστά πλέον τις Κυριακές τα σούπερ μάρκετ - Νέες αλλαγές και στο ωράριο

Αλλαγές στα ωράρια και αύξηση της παραγωγής αντισηπτικού προανήγγειλε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

ΕΡΕΥΝΑ ΙΕΛΚΑ 23 Μαρ 2020 | 14:36

Ο κορονοϊός αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών- Στρέφονται στα προϊόντα ελληνικής προέλευσης

Η πλειοψηφία θεωρεί ότι η έκτακτη κατάσταση με τον κορονοϊό θα διαρκέσει περίπου 2 μήνες.

ΚΡΑΤΑΤΕ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΑ 23 Μαρ 2020 | 10:12

Πρόεδρος ΕΦΕΤ: Να καθαρίζετε το χερούλι στα καροτσάκια του σούπερ μάρκετ

Οδηγίες από τον Πρόεδρο του ΕΦΕΤ για το πώς να ψωνίζουμε

ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 23 Μαρ 2020 | 09:49

Γεωργιάδης: Εξετάζουμε το κλείσιμο των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές

Η κυβέρνηση εξετάζει αλλαγές στο ωράριο των καταστημάτων - σούπερ μάρκετ.

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ 23 Μαρ 2020 | 07:23

Κορονοϊός: Αφανείς ήρωες της κρίσης οι υπάλληλοι των σούπερ μάρκετ

Είναι οι εργαζόμενοι που βρίσκονται αυτές τις ώρες και για πολύ ακόμα, όπως φαίνεται, στην πρώτη γραμμή.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΣ 22 Μαρ 2020 | 20:33

Γεωργιάδης: Δεν παρατηρήθηκαν παραβάσεις στα σούπερ μάρκετ που ελέγχθηκαν

"Σε όλα επικρατούσε τάξη" υποστήριξε ο κ. Γεωργιάδης.