Αντιμέτωπη με εξελίξεις και αποφάσεις που είναι εκτός του ελέγχου της είναι η κατασκευαστική εταιρεία ΑΒΑΞ με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο έργο υποδομής και δημοσίων μεταφορών που εκτελείται στη χώρα μας και πιο συγκεκριμένα στην Αθήνα, δηλαδή η Γραμμή 4, να οδηγείται σε καθυστερήσεις.
Το παραπάνω είναι το συμπέρασμα των όσων δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης της κατασκευαστικής εταιρείας.
Ο ισχυρός άνδρας της ΑΒΑΞ, τόνισε πως όντως υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα για την παράδοση του έργου (σ.σ. αυτό είναι το καλοκαίρι του 2029), και πρόσθεσε ότι υπάρχουν παράγοντες που δεν μπορεί να ελέγξει η εταιρεία παρά μόνο η Ελληνικό Μετρό, οι οποίοι πάνε πίσω το έργο.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μιτζάλης επισήμανε πως η αρχιτεκτονική του διαγωνισμού, ο οποίος χωρίστηκε σε δύο μέρη, τα οποία ήταν οι πρόδρομες εργασίες και το κυρίως έργο, δεν ωφέλησε, καθώς ο ανάδοχος που ανέλαβε το πρώτο τμήμα (σ.σ. πρόκειται για την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ) ξεκίνησε την εργολαβία δύο μήνες πριν υπογραφεί η σύμβαση για το κατασκευαστικό έργο.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις στις απαιτητικές εργασίες για τον εντοπισμό δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ), όπως για παράδειγμα σωλήνες της ΕΥΔΑΠ και αγωγούς φυσικού αερίου.
Η εξέλιξη αυτή μαζί με τις δικαστικές προσφυγές που έχουν γίνει, όπως για παράδειγμα αυτή του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα για το Πάρκο Ριζάρη και οι προσφυγές των κατοίκων των Εξαρχείων, είχαν ως αποτέλεσμα να μην έχουν ακόμα παραδοθεί τρεις σταθμοί στην ΑΒΑΞ και αυτοί είναι η Πανεπιστημιούπολη, το Γουδί και ο Ευαγγελισμός. Επομένως, υπάρχουν ήδη καθυστερήσεις που υπολογίζονται στα τρία έτη όσον αφορά την ολοκλήρωση της πρώτης εργολαβίας.
Μάλιστα, όσον αφορά τον σταθμό στο Γουδί, ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι υπάρχει σημαντικό πρόβλημα, καθώς έχει εντοπιστεί μεγάλος αγωγός της ΕΥΔΑΠ, γεγονός για το οποίο δεν έχει βρεθεί προς το παρόν λύση.
Καταλήγοντας ο κ. Μιτζάλης σχολίασε πως προσπαθεί να βρει μαζί με την Ελληνικό Μετρό λύσεις για τα προβλήματα που προκύπτουν και να συντμήσουν το χρόνο που έχει χαθεί. Πρόσθεσε, ότι η εταιρεία δεν είναι έτοιμη να γνωρίζει πότε θα τελειώσει το έργο, αλλά κάνει τεχνικά ότι είναι δυνατόν ώστε να φέρει εις το πέρας του έργου όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Που βρίσκονται οι δύο μετροπόντικες της ΑΒΑΞ
Σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ να δικαιώσει εν μέρει τον εφοπλιστή Νίκο Πατέρα, ο οποίος προσέφυγε επικαλούμενος τη διάσωση των δένδρων του Πάρκου Ριζάρη, ο διευθύνων σύμβουλος σε ερώτηση που τέθηκε από το TheTOC, απάντησε δηκτικά: "Η Ελληνικό Μετρό (σ.σ. ανάδοχος του έργου) ξέρει την κατάσταση καλύτερα. Αυτοί έχουν την καλύτερη εικόνα, εμείς απλά εκτελούμε"
Όσον αφορά την πορεία των δύο μηχανημάτων TBM, που είναι οι μετροπόντικες, ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι το πρώτο μηχάνημα που ξεκίνησε από το εργοτάξιο της Κατεχάκη, έχει καλύψει το 63% της διαδρομής θα έχει φτάσει στο φρεάτιο του Ευαγγελισμού στα τέλη του 2025 και θα αποσυναρμολογηθεί. Ο δεύτερος μετροπόντικας που ξεκίνησε από τη Βεΐκου αναμένεται να έχει φτάσει στον Ευαγγελισμό το 2026.