X

Γραμμή 4: Λευκή πετσέτα για το Πάρκο Ριζάρη από την Ελληνικό Μετρό - Έτοιμη να δεχθεί τη λύση του Νίκου Πατέρα

Στο 60% ο ένας από τους δύο μετροπόντικες - Ποια λύση προάγεται για το Πάρκο Ριζάρη

Έτοιμη να πετάξει λευκή πετσέτα για το σταθμό του Ευαγγελισμού και να δεχθεί τη λύση του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα για τη Γραμμή 4, που είχε προσφύγει στο ΣτΕ για τη διάσωση του Πάρκου Ριζάρη, φαίνεται πως είναι η Ελληνικό Μετρό.

Πηγές πολύ κοντά στο θέμα αναφέρουν ότι έχει περάσει περίπου ενάμιση έτος από τότε που βγήκε η απόφαση (Η απόφαση του ΣτΕ είχε εκδοθεί από τον Δεκέμβριο του 2023) που δικαίωνε εν μέρει τον εφοπλιστή και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το Πάρκο Ριζάρη που θα έπρεπε να επικαιροποιηθεί, παραμένει κλειδωμένη στα συρτάρια της Ελληνικό Μετρό.

Παράλληλα οι μετροπόντικες της κατασκευαστικής κοινοπραξίας συνεχίζουν με το "σκάψιμο" και το έργο παρά τις περιπέτειες στα εργοτάξια Ριζάρη και Εξάρχεια, αλλά και τις καθυστερήσεις εκ μέρους της ΕΡΕΤΒΟ που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες (δηλαδή την προετοιμασία των εργοταξίων ώστε να τα αναλάβει στη συνέχεια ο κατασκευαστής), επισήμως είναι εντός χρονοδιαγράμματος.

Αυτό σημαίνει πως η Ελληνικό Μετρό θα έπρεπε να είχε βρει ήδη μία λύση στο χρονικό διάστημα που έχει περάσει από την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ. Ωστόσο, η μελέτη ακόμα να διαβιβαστεί στην αρμόδια αρχή του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ενώ ο χρόνος μετράει αντίστροφα.

Ως μοναδική λύση, επομένως, για να μη μπει η Γραμμή 4 σε νέες περιπέτειες, παρουσιάζεται αυτό που είχε προτείνει ο Νίκος Πατέρας για τη μεταφορά του εργοταξίου 70 μέτρα πιο μακριά από το Πάρκο Ριζάρη. Δηλαδή, το εργοτάξιο θα μεταφερθεί πλησίον της Εθνικής Πινακοθήκης.

Σημειώνεται ότι ο εφοπλιστής έχει προχωρήσει σε δωρεές με στόχο τον εξωραϊσμό και τα έργα στο εν λόγω πάρκο από το 2011. Επικαλούμενος την ανάγκη για την προστασία ενός από τους μοναδικούς πνεύμονες πρασίνου στην Αθήνα, αλλά και το γεγονός ότι δεν είχε γίνει η κατάλληλη ενημέρωση για τις επιπτώσεις της εγκατάστασης του εργοταξίου στο Πάρκο Ριζάρη κατά τη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης που ολοκληρώθηκε το 2017, είχε προσφύγει στο ΣτΕ από το καλοκαίρι του 2022.

Στο πλευρό του είχε σταθεί ο νυν Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, καθώς και, σύμφωνα με τα λεγόμενα του εφοπλιστή, ο πρώην Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.

Στο 60% του "σκαψίματος" ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες

Την ίδια στιγμή που η Ελληνικό Μετρό προσπαθεί να λύσει το γόρδιο δεσμό του Πάρκου Ριζάρη, οι δύο μετροπόντικες που έχουν ξεκινήσει τα ταξίδια τους αντίστοιχα από τα εργοτάξια Κατεχάκης και Βεΐκου προχωρούν τις εργασίες.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι βάσει πρόσφατης ενημέρωσης του κατασκευαστή της Γραμμής 4, ο μετροπόντικας ΑΘΗΝΑ (σ.σ. δηλαδή αυτός που ξεκίνησε από τη Κατεχάκη) έχει "πιάσει" το 60% της διαδρομής του.

Αυτο σημαίνει ότι η ΑΘΗΝΑ έχει περάσει ήδη από τους σταθμούς "Γουδή", "Ζωγράφου" και "Ιλίσια" με τη σήραγγα να έχει ξεπεράσει πλέον τα 3 χλμ. Καθώς πρόκειται για τον έναν από τους δύο μετροπόντικες που θα συναντηθούν στο φρέαρ του Ευαγγελισμού, το μόνο που απομένει για να ολοκληρώσει το ταξίδι της η ΑΘΗΝΑ είναι ακόμα δύο χιλιόμετρα. Δηλαδή, απομένουν οι δύο σταθμοί "Πανεπιστημιούπολη" και "Καισαριανή".

Όσον αφορά τον μετροπόντικα ΝΙΚΗ που έχει ξεκινήσει από τη Βεΐκου, αυτή έχει δημιουργήσει ήδη σήραγγα 1.250 μέτρων (Σταθμοί Άλσος Βεΐκου και Γαλάτσι) και συνεχίζει το ταξίδι της προς το σταθμό "Ελικώνος", ενώ μέχρι το φρέαρ του Ευαγγελισμού απομένουν οι σταθμοί "Κυψέλη", "Δικαστήρια", "Αλεξάνδρας", "Εξάρχεια", "Ακαδημία" και "Κολωνάκι".

Υπενθυμίζεται ότι για τη Γραμμή 4 προτιμήθηκε η μέθοδος της χρήσης δύο μηχανημάτων Tunnel Boring Machines (TBM, όπως είναι η ξένη ονομασία του Μετροπόντικα). Η ΑΘΗΝΑ θα πρέπει βάσει του χρονοδιαγράμματος, ώστε να είναι έτοιμη η Γραμμή 4 εντός του 2029 όπως ορίστηκε στη σύμβαση του 2021, να έχει φτάσει στον Ευαγγελισμό στα τέλη του 2025 και η ΝΙΚΗ στο Α΄Τρίμηνο του 2026.

Διαβάστε Επίσης