Η αποτίμηση της Black Friday σε 17 πόλεις της Ελλάδας

Οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν να ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες για την «Black Friday».

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Η αποτίμηση της Black Friday σε 17 πόλεις της Ελλάδας

Αύξηση της αγοραστικής κίνησης στις κεντρικές αγορές, ανομοιόμορφη εικόνα ανά την Ελλάδα, και μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και αλυσίδων, αλλά και επιφυλάξεις από τους Εμπορικούς Συλλόγους προκαλεί η χθεσινή πρώτη «απόπειρα» της «Black Friday», σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΣΕΕ.

Μεταξύ άλλων προκύπτει ότι οι καταναλωτές σε κεντρικές αγορές φάνηκαν να ήταν πιο έτοιμοι από τους καταστηματάρχες για την «Black Friday», κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, οπότε η κίνηση της αγοράς ήταν αυξημένη, ενώ αντίθετα, οι εκπρόσωποι των εμπορικών συλλόγων δήλωσαν αιφνιδιασμό και ανέφεραν έλλειμμα ενημέρωσης.

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η Συνομοσπονδία είναι ότι σε γενικές γραμμές φαίνεται ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία υιοθέτησης του διεθνούς θεσμού από τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες με τον «βομβαρδισμό» ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με τη συγκεκριμένη ημέρα και των συντονισμένων προωθητικών ενεργειών τους, στην ουσία «παρέσυραν» τα εμπορικά καταστήματα, ώστε να συμμετέχουν σχεδόν αιφνιδίως και την τελευταία στιγμή.

Επίσης, ότι η γενική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στο θεσμό μπορεί να γίνει θετική, αν υπάρξει οργάνωση και σωστός συντονισμός, ώστε η «Black Friday» να λαμβάνεται ως πρωτοβουλία των εμπορικών καταστημάτων στις κεντρικές εμπορικές αγορές και όχι ως μια πρακτική των μεγάλων αλυσίδων που υιοθετείται αναγκαστικά και από τα μικρά καταστήματα.

Αναλυτικά η εικόνα από 17 μεγάλες πόλεις της χώρας, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ στους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους, έχει ως εξής:

• Οι κεντρικές αγορές της Αττικής:

1. Αθήνα

- Συμμετοχή των καταστημάτων σε μικρό ποσοστό, κυρίως συμμετείχαν τα επώνυμα και οι αλυσίδες, με επίπεδο εκπτώσεων περίπου 21-40%.

- Υψηλή επισκεψιμότητα στο κέντρο της Αθήνας, αλλά κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες. Δεν υπάρχει εικόνα για τα μικρά καταστήματα.

- Το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου θεσμού, θα κρίνει την υιοθέτησή του ή όχι.

2. Πειραιάς

- Συμμετοχή των καταστημάτων της περιοχής κατά ένα ποσοστό 40 με 50%, με επίπεδο εκπτώσεων της τάξεως του 11-20%.

- Τα καταστήματα που συμμετείχαν πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλα τα εμπορεύματα ανεξαιρέτως (stock/σεζόν).

- Θετικά/Μεγάλη επισκεψιμότητα και αύξηση τζίρου. Θετικό για το τέλος του μήνα.

- Η ενδεχόμενη καθιέρωση του θεσμού προϋποθέτει οργάνωση, προβολή και ενημέρωση, καθώς δεν υπήρξε ενημέρωση και τα καταστήματα της περιοχής δεν είχαν τη δυνατότητα προετοιμασίας.

3. Περιστέρι

- Συμμετείχε περίπου το 15% των εμπορικών καταστημάτων, ενώ ανεξαιρέτως συμμετείχαν όλε οι αλυσίδες, οι οποίες προώθησαν και το θεσμό συμπαρασύροντας τα μικρά μαγαζιά.

- Η μικρή μερίδα των εμπορικών καταστημάτων που συμμετείχε πραγματοποίησε εκπτώσεις κυρίως σε «stock» εμπορεύματα.

- Σαν γενική εικόνα, σημειώθηκε υψηλότερη επισκεψιμότητα στην εμπορική αγορά σε σχέση με τον υπόλοιπο μήνα.

- Η ενδεχόμενη υιοθέτηση της «Black Friday» χρειάζεται οργάνωση και συνεργασία καθώς τόσο ο κόσμος αλλά και τα καταστήματα δεν ήταν ενημερωμένοι.

4. Ν. Ιωνία

- Η «Black Friday» μπορεί να χαρακτηριστεί ως «εικονική» για την εν λόγω περιοχή

- Πολύ λίγα καταστήματα συμμετείχαν (10-15%), με επίπεδο εκπτώσεων της τάξεως του 20-40%, κυρίως σε εμπορεύματα της σεζόν και μόνο για τη σημερινή ημέρα.

- Υψηλή επισκεψιμότητα στην αγορά, χωρίς όμως να φαίνεται ότι οι καταναλωτές επιδίδονταν και σε αγορές.

- Πρόκειται για μια «Αμερικανιά» που στα εμπορικά καταστήματα δεν προσδίδει κάτι ιδιαίτερο, καθώς οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα όπως και τις υπόλοιπες ημέρες.

5. Κηφισιά

- Λίγα καταστήματα συμμετείχαν κυρίως αλυσίδες.

- Δεν υπήρξε οργάνωση και συντονισμός. Ενώ θα πρέπει να υπάρξει ενημέρωση των εμπόρων.

- Γενικά θετική άποψη για το θεσμό

6. Μαρούσι

- Συμμετείχαν με υψηλά επίπεδα εκπτώσεων (της τάξεως του 50%) σε εμπορεύματα stock αλλά και της σεζόν.

- Κινήθηκαν καλύτερα οι πωλήσεις σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε «Ο κόσμος αγκάλιασε το θεσμό».

7. Χαλάνδρι

- Συμμετείχε περίπου το 30-40% των εμπορικών καταστημάτων της περιοχής, με εκπτώσεις που κυμάνθηκα στο 21-40% και κυρίως σε εμπορεύματα stock.

- Δεν υπήρξε ιδιαίτερη διαφοροποίηση της επισκεψιμότητας σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.

- Διαφορετική λειτουργία της «Black Friday», στο εξωτερικό, σε διαφορετικά δεδομένα καθώς συνέπεσε χρονικά με εορταστική περίοδο.

- Έλλειψη οργάνωσης και τα καταστήματα ήταν απροετοίμαστα.

8. Η Θεσσαλονίκη:

- Συμμετείχαν ελάχιστα καταστήματα στην «Black Friday», κυρίως συμμετείχαν τα μεγάλα καταστήματα και οι πολυεθνικές, στα οποία χαρακτηριστικά δημιουργήθηκαν «ουρές» από καταναλωτές.

- Τα λίγα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν έκαναν εκπτώσεις τις τάξεως του 10% και κυρίως σε μικρό μέρος των νέων παραλαβών.

- Η «Black Friday» είναι ένα νέο «τρικ» για προσέγγιση καταναλωτών και δεν έχει καμία σχέση με το εξωτερικό αλλά λαμβάνει περισσότερο την μορφή προσφορών.

9. Η Πάτρα:

- Συμμετοχή κυρίως μεγάλων αλυσίδων και πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%).

- Τα λίγα εμπορικά καταστήματα που συμμετείχαν έκαναν εκπτώσεις τις τάξεως του 20-40%, κυρίως σε εμπορεύματα stock και πολύ μικρό μέρος της νέας σεζόν.

- Πιο υψηλή επισκεψιμότητα στην εμπορική αγορά σήμερα σε σχέση με τον υπόλοιπο μήνα.

- Δεν υπήρξε σωστή προώθηση, ενημέρωση και οργάνωση του θεσμού

- Μέτρο με «ξενόφερτο» χαρακτήρα και θα μπορούσαμε με βάση την ελληνική πραγματικότητα να υιοθετηθούν άλλες πρακτικές.

• Η Υπόλοιπη Ελλάδα:

10. Ιωάννινα

- Συμμετείχαν αρκετά καταστήματα, σχεδόν το 50%, με εκπτώσεις της τάξεως του 20-30%.

- Πραγματοποίησαν εκπτώσεις της τάξεως του 20% σε εμπορεύματα της νέας σεζόν και 50% σε εμπορεύματα «stock»

- Καλύτερη κίνηση των πωλήσεων σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες, που η αγορά δεν είχε καθόλου κόσμο.

11. Ρόδος

- Συμμετοχή κυρίως των μεγάλων αλυσίδων και πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%) με ειδικές πρόσφορες στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών.

12. Αλεξανδρούπολη

- Συμμετοχή πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%), παρακινημένοι από τις διαφημίσεις των μεγάλων αλυσίδων, με εκπτώσεις κυρίως σε συγκεκριμένη κατηγορία εμπορευμάτων.

- Υπήρξε μια σχετική εμπορική κίνηση στην αγορά χωρίς να υπάρχει ακόμα εικόνα αν προσέδωσε και θετική τάση στο τζίρο.

- Δεν υπήρξε οργάνωση κάποια οργάνωση σχετικά με το θεσμό.

13. Λάρισα

- Συμμετοχή κυρίως μεγάλων αλυσίδων και πολύ λίγων εμπορικών καταστημάτων (10%).

- Η συνεχόμενη ύπαρξη εκπτώσεων και προσφορών στα καταστήματα δεν καθιστά το θεσμό σε κάποιο ιδιαίτερο γεγονός.

14. Σπάρτη

- Κυρίως μεγάλες αλυσίδες συμμετείχαν και επώνυμα καταστήματα, ενώ τα μικρότερα καταστήματα δεν ήταν προετοιμασμένα.

- Πιο συντονισμένη οργάνωση και ενημέρωση για τα μικρότερα καταστήματα.

15. Βόλος

- Συμμετείχαν οι μεγάλες αλυσίδες, ενώ τα καταστήματα δεν είχαν ενημερωθεί.

- Να καθιερωθεί σαν ημέρα «stock» και να πραγματοποιείται πριν το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου.

16. Ρέθυμνο

- Δεν συμμετείχαν στο Ρέθυμνο καθώς δεν υπήρξε ενημέρωση των καταστημάτων.

- Θετική στάση απέναντι στο διεθνή θεσμό κυρίως για να μπορέσουν τα καταστήματα να διαθέσουν stock εμπόρευμα

17. Πύργος

- Δεν υπήρξε ιδιαίτερη συμμετοχή, παρά μόνο ένα 10% των εμπορικών καταστημάτων και οι πολυεθνικές.

- Αυξημένες πωλήσεις τη σημερινή ημέρα αλλά κυρίως λόγω της εορτής.

- Συνεχής πραγματοποίηση εκπτώσεων και προσφορών από τα καταστήματα.

- Ο θεσμός είναι ένα «τρικ» με μεγάλη διαφήμιση από τις αλυσίδες.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ 26 Νοε 2021 | 09:32

Black Friday 2021: Τι να προσέξουν οι καταναλωτές - Ο δεκάλογος για καλές αγορές

Αυτός είναι ο δεκάλογος για καλές και ασφαλείς αγορές στην Black Friday.

Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΟΝΟΜΑΣΙΑΣ 26 Νοε 2021 | 08:48

Black Friday: Πώς υπολογίζονται οι εκπτώσεις - Ποια προϊόντα έχουν μεγαλύτερη ζήτηση

Μειωμένες σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι επιδόσεις στη διάρκεια του θεσμού της Black Friday. Πού σημειώνεται η μεγαλύτερη ζήτηση και πού υπάρχουν ελλείψεις.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΒΕΠ 24 Νοε 2021 | 13:05

Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday, Cyber Monday και εορταστική αγορά

O Βασίλης Κορκίδης ανέφερε οτι στόχος για τη Black Friday και τη Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΜΑΣ ΦΙΛΟΣ 24 Νοε 2021 | 11:17

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ "Πόση HUAWEI τεχνολογία χωράει στο Black Friday;"

Smartwatches, freebuds, laptops και tablets έρχονται σε ασυναγώνιστες τιμές και τώρα είναι η ώρα να τα αποκτήσουμε!

23 Νοε 2021 | 16:15

Black Friday 2021: Να αγοράζει η μάνα και του παιδιού να δίνει

Με τις προσφορές του Public κανείς δεν θα μείνει παραπονεμένος, ούτε η μαμά, ούτε το παιδί.

ΣΤΙΣ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 22 Νοε 2021 | 18:03

Ο δεκάλογος της Black Friday: Οι παγίδες των προσφορών και πώς να τις αποφύγετε

Οι οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου για την "φρενίτιδα" της Black Friday.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ 4ΗΣ ΥΠΕ 22 Νοε 2021 | 12:41

Θεσσαλονίκη: Black Friday και στους… εμβολιασμούς

Την Παρασκευή 26 Νοεμβρίου, κινητή μονάδα εμβολιασμού της 4ης ΥΠΕ θα βρίσκεται στην Πλατεία Αριστοτέλους απέναντι από το καφέ Ολύμπιον για όσους πολίτες θελήσουν να εμβολιαστούν.

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ 21 Νοε 2021 | 20:53

Αντίστροφη μέτρηση για Black Friday & Cyber Monday - Πώς θα ψωνίσουν φέτος οι Ελληνες καταναλωτές

Αντίστροφα μετρούν οι εμπορικές επιχειρήσεις για Black Friday και Cyber Monday, κλιμακώνοντας την επικοινωνιακή τους πολιτική με δελεαστικές προσφορές που αγγίζουν μέχρι το 80%.

20 Νοε 2021 | 12:32

Black Friday στον Κωτσόβολο: Με τέτοιες προσφορές, ουδείς θα μείνει αναμάρτητος

Στο Μπλάκ Φράιντεϊ του Κωτσόβολου κανείς δεν κρατάει μικρό καλάθι, αφού οι τιμές είναι φανταστικές, το απόθεμα πλούσιο και οι προσφορές τόσο καλές που είναι αμαρτία να τις χάσετε...

19 Νοε 2021 | 12:41

Public και MediaMarkt ενώνουν τις δυνάμεις τους και προσφέρουν την απόλυτη Black Friday εμπειρία

Με εγγύηση χαμηλότερης τιμής*, εκατομμύρια προϊόντα από τη γκάμα της Public συναντούν τις συσκευές της MediaMarkt.

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ 18 Νοε 2021 | 18:42

Γιατί αξίζει να ψωνίσω στην Black Friday 2021;

Καθώς οι επιχειρήσεις συναγωνίζονται μεταξύ τους για την παροχή των καλύτερων προσφορών, συχνά ως καταναλωτές βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα "τσουνάμι" από διαφορετικά Black Friday Deals.

ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ 18 Νοε 2021 | 12:49

Στο Black Friday της Κωτσόβολος…ουδείς αναμάρτητος - Η επική διαφήμιση με τον Σπύρο Μπιμπίλα

Το Black Friday έρχεται και με τη νέα καμπάνια της Κωτσόβολος γίνεται της κολάσεως...

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ SITECORE 10 Νοε 2021 | 12:54

Black Friday: Το 59% των καταναλωτών θα πραγματοποιήσει χριστουγεννιάτικες αγορές

Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές (59%) σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους την περίοδο της Black Friday.