Τη μεγαλύτερη στροφή στη 12ετή της ύπαρξη πραγματοποιεί η εταιρεία διαχείρισής και ανάπτυξης ακινήτων, Prodea, με την πώληση ενός μεγάλου πακέτου ακινήτων εισπράττοντας 1,3 δισ. €, ενώ αλλάζει το "DNA" της καθώς αποεπενδύει από τα γραφεία και τα αστικά ακίνητα και στρέφεται στα logistics και τα ξενοδοχεία με την υπογραφή των εστιατορίων Nammos.
Επιπλέον, θα κάνει και το επόμενο βήμα αλλάζοντας τη νομική της μορφή καθώς από Ανώνυμη Εταιρεία Επένδυσης σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) θα μετατραπεί σε Holding που θα επενδύει σε τουρισμό και logistics μέσω δύο νέων θυγατρικών.
Η εταιρεία επιμένει ελληνικά, όπως ανέφερε τόσο ο Πρόεδρος της Επενδυτικής Επιτροπής της εταιρείας, Χριστόφορος Παπαχριστοφόρου, όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος της, Αριστοτέλης Καρυτινός, καθώς οι αγοραστές του "πακέτου" αυτού είναι ο Όμιλος Παπαλέκα και η Εθνική Τράπεζα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος Παπαλέκα απέκτησε τριάντα ακίνητα αξίας 676 εκατ. €, ενώ η Εθνική απέκτησε 100 ακίνητα έναντι 510 εκατ. € και στο παρελθόν είχε αποκτήσει επιπλέον ακίνητα αξίας 237 εκατ. €.
Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου τα κεφάλαια αυτά θα χρησιμοποιηθούν κατά 50% για αποπληρωμή δανεισμού και τα υπόλοιπα για την ανάπτυξη των υφιστάμενων project, αλλά και για τα μελλοντικά έργα.
Με την κίνηση αυτή κλείνει ένας κύκλος για την Prodea, η οποία, όπως ανέφεραν τα στελέχη της, κατάφερε να αυξήσει την αξία των ακινήτων της από τα 700 εκατ. € σε περισσότερα από 3 δισ. €. Ο λόγος, όπως τόνισε, ο κ. Παπαχριστοφόρου, ήταν η εκτίναξη της αξίας των ακινήτων, η οποία προκλήθηκε από την "έκρηξη" στον κλάδο του Real Estate, ενώ εκτίμησε πως το ρεύμα αυτό θα συνεχιστεί σίγουρα και τα επόμενα δύο χρόνια.
Η συναλλαγή αυτή δίνει τη δύναμη πυρός που χρειάζεται η εισηγμένη, ώστε να αναδειχθεί σε μία "Blackstone" της Νότιας Ευρώπης, όπως τόνισε ο κ. Παπαχριστοφόρου με την αξία του χαρτοφυλακίου της στα ξενοδοχεία να ανέρχεται στα 2 δισ. € στο μέλλον.
Στροφή σε Logistics και Τουρισμό - Απόβαση στο Μαρκόπουλο Αττικής
Απόβαση στο Μαρκόπουλο πραγματοποιεί η Prodea, καθώς αναπτύσσει ήδη ένα logistics center με την έκταση του να ανέρχεται στα 30 στρέμματα και την ολοκλήρωση του να τοποθετείται εντός 18 μηνών.
Μάλιστα το Μαρκόπουλο, θεωρείται από την Prodea ως ένα hot spot στο κλάδο των logistics με τα στελέχη της να το χαρακτηρίζουν ως ισάξιο με τον Ασπρόπυργο, καθώς είναι αρκετά κοντά στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" και σε κομβικούς οδικούς άξονες, όπως η Αττική Οδός, γεγονός και το οποίο του δίνει προβάδισμα σε σχέση με τα Οινόφυτα. Επίσης, το Μαρκόπουλο έχει και ένα ακόμα πλεονέκτημα καθώς αρκετές εταιρείες έχουν στην περιοχή ή κοντά του τα γραφεία τους και επομένως οι αποθήκες θα είναι πολύ κοντά.
Για τον κλάδο των logistics αναφέρθηκε επιπλέον, ότι υπάρχει ανάγκη για καλές αποθήκες τόσο για ξηρό όσο και για κρύο φορτίο, ενώ ως νέο προορισμό, στον οποίο θα γίνει επενδυτική κίνηση τα επόμενα χρόνια, θα είναι η Θεσσαλονίκη.
Συνολικά η Prodea θα διαθέτει 270 στρέμματα σε εγκαταστάσεις logistics με τα μισά εξ’αυτών να έχουν ήδη ολοκληρωθεί ή να είναι προς ανάπτυξη και τα άλλα μισά να είναι στο στάδιο των αδειοδοτήσεων.
Όσον αφορά τον έτερο κλάδο που θα επενδύσει έτι περαιτέρω η Prodea αυτός είναι τα ξενοδοχεία. Πρώτο βήμα προς αυτή την πορεία αυτή ήταν απόκτηση του χαρτοφυλακίου τουριστικών ακινήτων της MHV, το οποίο αποτελείται από πολυτελή ξενοδοχεία και κατοικίες.
Το ξενοδοχείο που ξεχωρίζει είναι το Bellevue Cortina d’Ampezzo στη "Βασίλισσα των Δολομιτών", που ανακαινίζεται ενόψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2026 και θα φέρει το brand Accor emblems collection. Σε αυτό θα λειτουργούν δύο εστιατόρια με την υπογραφή του Nammos, εκ των οποίων το ένα θα είναι με ελληνική και το άλλο με ιταλική κουζίνα.
Στην Ελλάδα, η Prodea έχει αποκτήσει στη Μήλο το White Coast Pool Suites, ενώ ετοιμάζει και μία νέα ξενοδοχειακή επένδυση στην Πάρο με στόχο την ανάπτυξη ενός πολυτελούς ξενοδοχείου 130 κλινών, το οποίο στην πορεία θα επεκταθεί με 100 επιπλέον σουίτες. Ενδιαφέρον υπήρχε, επίσης, και για την Κρήτη και τη Σαντορίνη, αλλά οι συνομιλίες με τους πωλητές δεν προχώρησε.
Συνολικά η Prodea θα διαθέτει μέσα στην επόμενη τριετία 12 ξενοδοχεία με 1.690 δωμάτια και 29 σημεία εστίασης, ενώ o στόχος είναι τα 2.000 δωμάτια. Αυτός θα επιτευχθεί μέσω ενός επενδυτικού πλάνου αξίας 340 εκατ. €.