Ιδιωτικά ΚΤΕΟ: Περίπου 1,5 εκατ. αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο

Τι λέει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κ. Βήκας

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Ιδιωτικά ΚΤΕΟ: Περίπου 1,5 εκατ. αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο

Περίπου 1,5 εκατομμύριο αυτοκίνητα δεν περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ, όχι γιατί το κόστος του ελέγχου θεωρείται υψηλό, αλλά γιατί οι ιδιοκτήτες δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις απαραίτητες επισκευές σ’ ένα συνεργείο. Αυτό σημαίνει έμπρακτα ότι το 40% περίπου του συνολικού στόλου των οχημάτων δεν συντηρείται. Και όλα αυτά όταν ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι λίγο πάνω από τα 15 έτη.

Το θέμα είναι τεράστιο, καθώς η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων αποτελεί το σημαντικότερο λόγο των τροχαίων ατυχημάτων (και της αύξησης των θανατηφόρων) που μαζί με την έλλειψη οδηγικής παιδείας δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα. Ένα μείγμα που βάζει σε κίνδυνο το σύστημα υγείας της χώρας, αφού κάθε χρόνο χάνονται εκατοντάδες ζωές και μένουν παράλυτοι, παραπληγικοί ή τετραπληγικοί χιλιάδες άνθρωποι.

«Τα 4 στα 10 οχήματα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και σίγουρα δεν έχει να κάνει με το κόστος που είναι μόλις 50 ευρώ κάθε δύο χρόνια», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της Auteco και πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας.

Και προσθέτει: «Αυτό που αποτρέπει τον ιδιοκτήτη αυτοκινήτου είναι οι απαραίτητες επισκευές που πρέπει να γίνουν στο συνεργείο για να περάσει ΚΤΕΟ. Άρα σε αυτό το σημείο μπορούμε να πούμε συμπερασματικά ότι το 40% των οχημάτων δεν συντηρείται. Και από αυτά που ελέγχονται στο ΚΤΕΟ περίπου το 7% απορρίπτεται μέσα από τη διεργασία του ελέγχου. Υπάρχει επίσης ένα 60% όπου βγαίνουν δευτερεύουσας σημαντικότητας βλάβες, οι οποίες δεν είναι επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια. Άρα σήμερα λέμε ότι τα 5 στα 10 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν δεν είναι συντηρημένα και από τα 5 που δεν είναι συντηρημένα το ένα επισκευάζεται και περνάει ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα να επανέρχεται στην ασφαλή κυκλοφορία. Το αυτοκίνητο είναι επικίνδυνο όχι μόνο για τον χρήστη, αλλά και για όλους όσοι κινούνται γύρω από αυτό».

Ο ίδιος ωστόσο επιβεβαιώνει ότι «αυτός ακριβώς είναι και ο ρόλος του ΚΤΕΟ. Να διασφαλίζει τα μίνιμουμ ποιότητας της οδηγικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Αυτός ο ρόλος θα πρέπει να υποστηρίζεται τόσο από τους ίδιους τους πολίτες, όσο και από την ίδια την πολιτεία. Οι δρόμοι δεν συγχωρούν κάποιο λάθος, ο κόσμος δεν έχει παιδεία».

Όπως λέει, οι σημαντικότερες βλάβες εντοπίζονται στο σύστημα διεύθυνσης των αυτοκινήτων, στο σύστημα πέδησης και στους υπερβολικούς ρύπους, ενώ στους τοπικούς ελέγχους την πρώτη θέση κατέχουν τα φθαρμένα ελαστικά.

Η μεγάλη αύξηση των οχημάτων τα τελευταία χρόνια κάνει τον έλεγχο των αυτοκινήτων απαραίτητο. «Στην Ελλάδα πριν από το 1993 στο σύνολό του ο στόλος των αυτοκινήτων δεν ξεπερνούσε τα 3-3,5 εκατομμύρια οχήματα. Σύντομα υπήρξε ταχύτατη αύξηση του στόλου και έτσι το 2005 έχουμε πάνω από 8 εκατ. κυκλοφορούντα οχήματα. Η ανάπτυξη της αγοράς έγινε άναρχα και χωρίς την ανάλογη παιδεία με αποτέλεσμα η χώρα μας να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις του πίνακα με τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σε όλη την Ευρώπη -με πάρα πολλούς νεκρούς, παραπληγικούς και ανάπηρους και με συνολικό κόστος οδικής ασφάλειας κοντά στο 10% του ΑΕΠ ετησίως».

Ο κ. Βήκας εντοπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα της αυτοκίνησης στην έλλειψη οδηγικής παιδείας. «Δυστυχώς το ΚΤΕΟ ποτέ δεν αντιμετωπίστηκε σοβαρά από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Όλα είναι έλλειψη παιδείας. Ακόμη και οι υπουργοί δεν είχαν την κατάλληλη παιδεία ούτε και την πρόθεση να ασχοληθούν με το ζήτημα. Δεν είναι δυνατόν σήμερα να “απασχολείς” το 10% του ΑΕΠ και να μην λαμβάνονται ανάλογα μέτρα. Ένα από αυτά τα μέτρα θα πρέπει να είναι η νόμιμη κυκλοφορία των οχημάτων. Ό,τι ορίζει ο ΚΟΚ θα πρέπει να τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια. Από τη στιγμή που ο οδηγός πήρε την απόφαση να έχει αυτοκίνητο, θα πρέπει να το θέτει σε κυκλοφορία κάτω από τους κανόνες που ορίζονται από την Πολιτεία και όχι με τους κανόνες που εξυπηρετούν τον καθένα», αναφέρει.

Σχετικά με τη λύση του προβλήματος ο κ. Βήκας θεωρεί ότι «τα πρόστιμα στην Ελλάδα δεν φέρνουν αποτελέσματα. Ο Έλληνας πάντα θα βρίσκει το “παραθυράκι” να αποφεύγει τα πρόστιμα, καθώς δεν υπάρχει μηχανισμός να εισπράξει τα πρόστιμα. Από το σύνολο των παραβάσεων που εντοπίζει η Τροχαία, το θέμα των ΚΤΕΟ αφορά μόλις το 4%. Το κράτος είναι πλήρως αδιάφορο όσον αφορά το κομμάτι της οδικής ασφάλειας. Σήμερα όλοι πηγαίνουν στο ΚΤΕΟ για να πάρουν το “χαρτί”. Είναι λάθος αυτό που γίνεται, αλλά δυστυχώς, όπως είπαμε, όλα είναι θέμα παιδείας. Ο κόσμος θα πρέπει να καταλάβει ότι πρόκειται για την ασφάλειά του. Θα πρέπει να καταλάβει ότι το “χαρτί” είναι μόνο το μέσο επικοινωνίας».

Όσο για την συνέχεια; «Περιμένουμε εξελίξεις. Αυτή τη στιγμή όλοι ασχολούνται με το θέμα των χιλιομέτρων και την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό. Για πρώτη φορά βάσει αυτής της νομοθεσίας θα δίνεται η δυνατότητα στα ΚΤΕΟ να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως προς τα στοιχεία που αφορούν τα χιλιόμετρα που είχαν καταγραφεί στα προηγούμενα ΚΤΕΟ. Έτσι θα υπάρχει όλη η γνώση στον πολίτη για το αν υπάρχει ανακολουθία των χιλιομέτρων όπως αυτή καταγράφηκε στον προηγούμενο έλεγχο εντός της ελληνικής επικράτειας».

Τέλος, ο ιδιοκτήτης της auteco αναφέρθηκε και στην «ανθρωποκεντρική», όπως τόνισε φιλοσοφία της με στόχο την προάσπιση της ασφάλειας και της ανθρώπινης ζωής και την εξοικονόμηση πόρων.

Ο κ. Βήκας τόνισε επίσης πως η εταιρία διανέμει τη γνώση της, καθώς δέχεται τμήματα σχολών για να τους διδάξει την εμπειρία της.

Επίσης τόνισε πως «πρόσφατα ολοκληρώσαμε χορηγίες σε συλλόγους και σωματεία παραπληγικών ανθρώπων και ενισχύσαμε τις εγκαταστάσεις θεραπευτηρίων που φιλοξενούν θύματα από τροχαία ατυχήματα, ενώ διαθέτουμε και τράπεζα αίματος».

Φωτο: Eurokinissi

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΜΕ ΙΣΧΥ ΕΩΣ 320 KW 31 Δεκ 2021 | 11:40

Παγκόσμια πρεμιέρα για τον πρωτοποριακό κόμβο φόρτισης της Audi

Ο κόμβος φόρτισης αποτελείται από μεγάλου μεγέθους κύβους που μπορούν να συνδυαστούν γρήγορα και σε διάφορα σχήματα, με δυνατότητα συναρμολόγησης σε μερικές ώρες.

ΝΕΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 21 Δεκ 2021 | 09:30

Live στο internet τα στοιχεία όλων των ΙΧ με λίγα κλικ – Τι θα μπορείτε να βρείτε στο gov.gr χωρίς καν κωδικούς taxis

Οι πολίτες θα μπορούν να μάθουν, για παράδειγμα, αν το όχημα είναι κλεμμένο, ανασφάλιστο ή το σύνολο των βασικών χαρακτηριστικών: χρώμα, τύπος οχήματος κλπ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 20 Ιαν 2022 | 21:43

ΕΡΓΑΝΗ: Ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων - Ποιους αφορά

Ποιοι θα λάβουν αποζημίωση ειδικού σκοπού - Η ΕΡΓΑΝΗ και ο Μηχανισμός ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΦΑΚΕΛΟΥ 20 Ιαν 2022 | 21:19

ΤΑΙΠΕΔ: Διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια

Προθεσμία κατάθεσης φακέλου μέχρι τις 20 Απριλίου έχουν οι υποψήφιοι επενδυτές

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 20 Ιαν 2022 | 21:02

Τρεις αλλαγές στην τροπολογία για τις άδειες νόσησης λόγω κορονοϊού: Τι ισχύει

Τι αλλάζει στην τροπολογία για τις άδειες νόσησης, λόγω κορονοϊού

ΑΠΟ ΤΟ TOP EMPLOYERS INSTITUTE 20 Ιαν 2022 | 16:43

Η Lidl Ελλάς "κορυφαίος εργοδότης" σε Ελλάδα και Ευρώπη για 6η συνεχόμενη φορά

Η βράβευση αποτελεί λαμπρή απόδειξη για το περιβάλλον εργασίας που προσφέρει η Lidl Ελλάς.

ΨΗΦΙΑΚΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ 20 Ιαν 2022 | 16:13

ΑΑΔΕ: Από σήμερα "Τα Ραντεβού μου" σε όλες τις ΔΟΥ της χώρας

Στο σύνολο των ΔΟΥ όλης της χώρας επεκτείνει την λειτουργία της πλατφόρμας, "Τα Ραντεβού μου"

"ΑΤΥΠΟ LOCKDOWN" 20 Ιαν 2022 | 14:58

Τα μέτρα για την πανδημία μείωσαν τον τζίρο στην εστίαση κατά 50%- Ζητούν νέα μέτρα στήριξης

Μετά την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων καταγράφεται μείωση κατά 50% στον τζίρο των επιχειρήσεων του κλάδου εστίασης.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ 20 Ιαν 2022 | 13:44

ΤτΕ: Υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον τουρισμό στους 11 μήνες Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2021

Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν στα 10,4 δισ. ευρώ από 4,2 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΗ ΑΝΑ ΕΞΑΜΗΝΟ 20 Ιαν 2022 | 12:59

Βαρύ πρόστιμο στην Ελλάδα για τις κρατικές ενισχύσεις στη ΛΑΡΚΟ - Από το δικαστήριο της ΕΕ

Η Ελλάδα παρέβη την υποχρέωσή της να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για την εκτέλεση της απόφασης του 2017 μέχρι τις 25 Μαρτίου 2019.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΠΡΑΤΑΚΟΥ 20 Ιαν 2022 | 11:34

Γεωργιάδης: Το 2022 η αύξηση του ΑΕΠ θα υπερβεί το 5%

Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης ανέλυσε τις μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την περαιτέρω ενίσχυση του επενδυτικού περιβάλλοντος.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 20 Ιαν 2022 | 08:16

Αλλάζουν όλα σε φορολοταρία και ηλεκτρονικές συναλλαγές: Πώς θα κερδίσετε έως και 100.000 ευρώ μετρητά πληρώνοντας με κάρτα

Ένας τυχερός θα κερδίζει 50.000 ευρώ, πέντε τυχεροί από 20.000 ευρώ, 50 τυχεροί από 5000 ευρώ και 500 τυχεροί από 1000 ευρώ.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΣΤΑΤ 20 Ιαν 2022 | 07:28

Ποιοι κλάδοι εμφανίζουν τη μεγαλύτερη έλλειψη θέσεων εργασίας

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στο γ΄ τρίμηνο του 2021 καταγράφηκαν 15.125 κενές θέσεις εργασίας.