
Συνεχίζει τις στεριανές επενδύσεις ο "χαμηλών τόνων" εφοπλιστής Ηλίας Γκότσης, καθώς απέκτησε την προηγούμενη εβδομάδα ένα επιπλέον πακέτο μετοχών 5% του Ομίλου Aktor, αυξάνοντας το ποσοστό συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης εταιρείας, στο 20%.
Πωλητής ήταν ο πάλαι ποτέ ισχυρός άνδρας της Intrakat (σ.σ. Αυτό ήταν το όνομα το ομίλου έως πριν περίπου ένα χρόνο όταν προχώρησε στον πρόσφατο μετασχηματισμό), Σωκράτης Κόκκαλης, καθώς μέσω της Intralot αποεπένδυσε από την εταιρεία προσκομίζοντας 74,6 εκατ. €.
Ήταν καλοκαίρι του 2022, όταν ανακοινώθηκε η πώληση του 31,7% του μετοχικού κεφαλαίου της Intrakat στην τριανδρία Μπάκου-Καϋμενάκη-Εξάρχου, ενώ 29% αποκτήθηκε από τους εφοπλιστές Ηλία Γκότση και Κώστα Αγγέλου.
Πιο συγκεκριμένα, ο Ηλίας Γκότσης είχε αποκτήσει το 15,7% της εισηγμένης και έχει συμμετάσχει και στις δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Εν ολίγοις έχει τοποθετήσει 133 εκατ. € από το καλοκαίρι του 2022 και πλέον η αξία της συμμετοχής του στην Aktor, βάσει των δεδομένων του κλεισίματος του Χρηματιστηρίου Αθηνών στις 25 Σεπτεμβρίου που έγινε η συναλλαγή, ξεπερνάει τα 340 εκατ. € με την υπεραξία της συμμετοχής του στην Aktor να ανέρχεται τουλάχιστον στο 150%.
Την ίδια στιγμή, εκτός από τις κατασκευές, τις παραχωρήσεις και τα ΑΠΕ στα οποία δραστηριοποιείται ο Όμιλος Aktor, ο εφοπλιστής Γκότσης, αναζητά και άλλους κλάδους για να επενδύσει πέραν της ναυτιλίας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η στροφή του στην εταιρεία τεχνολογίας Q&R (Quality & Reliability), στην οποία είχε αποκτήσει ένα μικρό ποσοστό στις αρχές του 2024.
Ο χαμηλών τόνων εφοπλιστής με τη ναυτιλιακή στον Πειραιά
Ποιος είναι, όμως, ο Ηλίας Γκότσης; Λίγα είναι γνωστά για τον εφοπλιστή, ο οποίος προτιμά να διατηρεί χαμηλό προφίλ, καθώς και να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, αν και αυτό δε σημαίνει πως δεν χαίρει της εκτίμησης του εφοπλιστικού κόσμου.
Η κύρια δραστηριότητά του είναι οι θαλάσσιες μεταφορές, καθώς έχει ιδρύσει από το 1990 τη ναυτιλιακή εταιρεία Eurotankers, η οποία έχει έδρα τον Πειραιά και δρα στον τομέα της διαχείρισης και εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων & πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.

Η Eurotankers είχε προχωρήσει την τετραετία 2016 έως 2020 σε κινήσεις ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της, επενδύοντας 250 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, ο στόλος της διαθέτει πλοία Suezmax και Panamax συνολικής χωρητικότητας 700.000 μετρικών τόνων. Τα τάνκερ της μεταφέρουν κυρίως αργό πετρέλαιο, προϊόντα πετρελαίου, ενώ τα φορτηγά της διακινούν χάλυβα, σιτηρά και άνθρακα στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής, την Άπω Ανατολή, την Ωκεανία, την Αμερική, την Αφρική, τη Βαλτική Θάλασσα, τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr