Follow us

"Καλάθι του νοικοκυριού": Η αλήθεια για την αποδοτικότητα και οι διορθωτικές κινήσεις

Πώς θα μετρήσουμε την αποδοτικότητα του καλαθιού - Οι επιφυλάξεις

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
super market

Διορθωτικές κινήσεις σε συγκεκριμένα σημεία καλείται να αναπτύξει κατά το προσεχές χρονικό διάστημα η κυβέρνηση και ειδικότερα το υπουργείο Ανάπτυξης στον τομέα που σχετίζεται με τη βελτίωση της ευρύτερης λειτουργίας του "Καλαθιού του Νοικοκυριού".

Ταυτόχρονα όμως το επιτελείο του υπουργείου Ανάπτυξης σκοπεύει να προβεί στο προσεχές διάστημα στην αποτύπωση της αποδοτικότητας του μέτρου μέσα από μετρήσιμα στατιστικά στοιχεία που θα προκύψουν από την καταγραφή των τιμών του καλαθιού και τη σύγκρισή του με τις τιμαριθμικές αναπροσαρμογές που θα προκύψουν από την αντίστοιχη αποτύπωση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Σ. Αναγνωστόπουλος: Πώς θα μετρήσουμε την αποδοτικότητα του καλαθιού

Με βάση τα όσα αναφέρει στο Capital.gr ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, "αυτό που θα επιδιώξουμε είναι να δείξουμε μέσα από μετρήσιμα στοιχεία ότι ο πληθωρισμός στο συγκεκριμένο καλάθι κινείται πιο χαμηλά σε σύγκριση με τον γενικό πληθωρισμό. Η σύγκριση, ωστόσο, θα γίνεται ανά κατηγορία. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα λαμβάνουμε υπόψη μας επιμέρους κατηγορίες όπως αυτή των ζυμαρικών όπου ακόμα και εάν υπάρχει περιορισμένη αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη αύξηση της κατηγορίας εκτός καλαθιού, τότε αυτό θα αποτελεί κέρδος για τον καταναλωτή. Το κέρδος αυτό θα μπορεί να αποτυπωθεί χρηματικά".

"Η σύγκριση που θα κάνουμε επομένως θα γίνεται με αντίστοιχες κατηγορίες προϊόντων που βρίσκονται εκτός καλαθιού. Έτσι, εάν, για παράδειγμα, η κατηγορία ζυμαρικών εντός καλαθιού εμφανίσει αύξηση κατά 3% και η κατηγορία εκτός καλαθιού εμφανίσει αντίστοιχη αύξηση τιμής κατά 5%, το ποσοστό του 2% που εμφανίζεται ως διαφορά θα αποτελεί κέρδος για τον καταναλωτή", συμπληρώνει ο αρμόδιος γενικός γραμματέας Εμπορίου.

Διαβάστε Επίσης

Οι επικείμενες βελτιώσεις και οδηγίες από πλευράς του υπουργείου Ανάπτυξης

Αναφορικά με τις βελτιώσεις που θα χρειαστούν στο προσεχές διάστημα από πλευράς του υπουργείου, ο κύριος Αναγνωστόπουλος επισημαίνει ότι "σε πρώτη φάση αφήσαμε την ιδιωτική πρωτοβουλία να χτίσει τις δικές της νόρμες για το πώς θα στηθεί το καλάθι του νοικοκυριού.

Ωστόσο αυτό που θα επιδιώξουμε εμείς από την πλευρά μας να κάνουμε μέσα στις επόμενες ημέρες, θα είναι να παρέχουμε συγκεκριμένες οδηγίες προς όλα τα σούπερ-μάρκετ, ούτως ώστε να υφίσταται ομοιομορφία στην παρουσίαση των προϊόντων και ταυτόχρονα να είναι όσο το δυνατόν πιο ευδιάκριτη η σήμανση".

Τοποθέτηση της λίστας με τα προϊόντα σε κεντρικό σημείο και εντονότερη σήμανση στα ράφια

Αυτό που προτείνει το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να το υιοθετήσουν τα σούπερ-μάρκετ, θα είναι η τοποθέτηση της λίστας των προϊόντων που ανήκουν στο καλάθι και εντάσσονται σε αυτό ανά εβδομάδα, να γίνεται σε κεντρικό σημείο στην είσοδο του καταστήματος.

Σκοπός μέσα από αυτή την κίνηση να είναι διακριτή τόσο η λίστα, όσο και τα προϊόντα και οι τιμές τους.

"Ένα ακόμα βήμα που θέλουμε να υλοποιήσουμε θα είναι η τροποποίηση του μεγέθους των σημάτων που τοποθετούνται στα ράφια και σηματοδοτούν τα προϊόντα του καλαθιού, ούτως ώστε να είναι ορατά από όλους τους καταναλωτές", συμπληρώνει ο κύριος Αναγνωστόπουλος.

Αντιδράσεις και δυσαρέσκεια από προμηθευτές

Πάντως η υλοποίηση του καλαθιού αυτή τη στιγμή δεν πραγματοποιείται χωρίς να υφίσταται έκδηλη δυσαρέσκεια από μερίδα των προμηθευτών που τοποθετούν τα προϊόντα τους στα ράφια των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ. Η κύρια ένσταση επιχειρήσεων με τις οποίες είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, εντοπίζεται στο γεγονός ότι το καλάθι ανανεώνεται κάθε εβδομάδα.

Αυτό το γεγονός, όπως επισημαίνουν δύο υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών βιομηχανιών, προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικές στρεβλώσεις για το σύνολο της αγοράς. Ο λόγος είναι ότι, όπως εξηγούν, υπάρχουν αυτήν τη στιγμή πολυεθνικές επιχειρήσεις με ισχυρό διαπραγματευτικό έρεισμα έναντι των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ.

"Επομένως έχουν τη δυνατότητα να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις στα προϊόντα της κατηγορίας τους για μία μόλις εβδομάδα, κερδίζοντας ταυτόχρονα και δωρεάν διαφήμιση και θετική υστεροφημία με νομοθετική ισχύ που απορρέει από το μέτρο της κυβέρνησης.

Έτσι, μία πολυεθνική επιχείρηση ξεκινάει να κάνει έκπτωση σε μία αλυσίδα, την επόμενη εβδομάδα πιθανότατα θα τη δούμε στο καλάθι μίας άλλης αλυσίδας και αντιλαμβάνεστε ότι αυτό αποτελεί ισχυρό πλήγμα για τον ανταγωνισμό που δεν έχει τη δύναμη ή τη δυνατότητα αφενός να κάνει τόσο μεγάλη έκπτωση, αφετέρου δεν εντάσσεται κάθε εβδομάδα στο καλάθι. Αντιθέτως, εάν για παράδειγμα το υπουργείο Ανάπτυξης είχε δημιουργήσει ένα σταθερό καλάθι για όλο το διάστημα ισχύος του μέτρου –δηλαδή έως και τον προσεχή Μάρτιο– καμία επιχείρηση δεν θα μπορούσε να προβεί σε εκπτώσεις διαρκείας για όλο αυτό το χρονικό διάστημα, κάτι που θα τις κόστιζε αρκετά εκατομμύρια ευρώ", επισημαίνουν σχετικά.

Αμφιβολία ως προς την επιτυχία του μέτρου από πλευράς σούπερ-μάρκετ

Την ίδια στιγμή εκφράζονται αμφιβολίες από πλευράς των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ ως προς την αποδοτικότητα του μέτρου, καθότι επισημαίνουν ότι δύσκολα θα αλλάξει κάποιος καταναλωτής τις συνήθειές του.

Εξηγούν ότι στην πράξη όταν κάποιος έχει εκπαιδευτεί να αγοράζει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή μία σειρά βασικών αγαθών μίας συγκεκριμένης ετικέτας, δεν θα επιλέξει να μεταβεί σε κάποια άλλη μόνο και μόνο επειδή βρίσκεται μέσα στο καλάθι.

Εκτός των άλλων βρίσκεται σε παράλληλη ισχύ με το καλάθι του νοικοκυριού και το εκπτωτικό φυλλάδιο προσφορών, που αποτελεί μέρος της συμφωνίας συνεργασίας που έχουν τα σούπερ-μάρκετ με τη βιομηχανία. Πρόκειται για ένα μέσο προώθησης πωλήσεων στο οποίο έχει εκπαιδευτεί τα τελευταία χρόνια ο Έλληνας καταναλωτής, όπου μία σημαντική μερίδα πελατών αναζητά και εκεί τα προϊόντα που θα αγοράσει.

Πηγή: Capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ 25 Νοε 2022 | 08:59

Ο Νίκος Παπανδρέου αποθεώνει το καλάθι του νοικοκυριού: "Εξόχως πετυχημένη πολιτική" - Το σχόλιο Γεωργιάδη

Για εξόχως επιτυχημένη πολιτική κάνει λόγο ο Νίκος Παπανδρέου αναφερόμενος στο "καλάθι του νοικοκυριού". Πώς το σχολίασε ο υπουργός Ανάπτυξης.

«ΕΙΔΑΜΕ ΤΙΜΕΣ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ Ο,ΤΙ ΠΡΙΝ» 24 Νοε 2022 | 11:25

Γεωργιάδης: Το καλάθι του νοικοκυριού κερδίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών

Κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "Γαλαξίας" επισκέφθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΡΤ 23 Νοε 2022 | 23:56

Γεωργιάδης: "Χωρίς το καλάθι οι τιμές θα είχαν αυξηθεί σε 500 προϊόντα- Δεν ντρέπεται ο Τσίπρας που πουλάει αλληλεγγύη;"

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε για το "καλάθι του νοικοκυριού", τα "κόκκινα δάνεια" και τον Αλέξη Τσίπρα.

E-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ 23 Νοε 2022 | 14:51

Καλάθι του νοικοκυριού: Αυτές είναι οι τιμές των προϊόντων ανά σούπερ μάρκετ - Δείτε τις λίστες και κάντε σύγκριση

Έως και το -18,1% φτάνουν οι μειώσεις στο συνολικό κόστος για το "Καλάθι του Νοικοκυριού" λόγω των νέων τιμών που ανακοίνωσαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ 23 Νοε 2022 | 13:42

Καλάθι του Νοικοκυριού: Μειωμένες τιμές έως -18,1% ανακοίνωσαν οι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ

Οι νέες τιμές για το Καλάθι του Νοικοκυριού για την 4η εβδομάδα εβδομάδα εφαρμογής στα σούπερ μάρκετ

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ TWITTER 23 Νοε 2022 | 10:59

Γεωργιάδης για "καλάθι νοικοκυριού" και Black Friday: Μειώσεις σε όλες τις αλυσίδες

Η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη για το νέο "Καλάθι του Νοικοκυριού".

ΣΤΟΝ ALPHA 21 Νοε 2022 | 20:40

Δημοσκόπηση Alco: Εχασε μια μονάδα η ΝΔ αλλά προηγείται με 7,3% - Στοιχίζουν οι υποκλοπές, θετική επίδραση το "καλάθι"

Το 32% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι το καλάθι του νοικοκυριού πετυχαίνει "πολύ ή αρκετά" τον στόχο του - Το 64% δεν πιστεύουν ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση δεν έχουν σχέση με τις παρακολουθήσεις

ΟΣΑ ΕΙΠΕ Ο ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 19 Νοε 2022 | 15:44

Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνει το "εορταστικό καλάθι" - Πότε θα είναι διαθέσιμο στα σούπερ μάρκετ, πόσο θα διαρκέσει

Οσα είπε ο υπουργός Ανάπτυξης για το εορταστικό καλάθι. Πότε θα κάνει πρεμιέρα στα σούπερ μάρκετ. Για πόσο θα είναι διαθέσιμο.

ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ 17 Νοε 2022 | 12:05

Μητσοτάκης: Στην τοξικότητα των τελευταίων ημερών απαντάμε με έργα και πρωτοβουλίες - Αυτά θα κρίνουν τις εκλογές

"Εμείς θα συνεχίσουμε μέχρι και την τελευταία μέρα της θητείας μας να αγωνιζόμαστε, αφενός να είμαστε συνεπείς με τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις" ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ 17 Νοε 2022 | 11:31

Γεωργιάδης για τα αντικλεπτικά στα βρεφικά γάλατα: Φυσιολογικό να τα κλειδώνουν, προστατεύουν την περιουσία τους

Τι δήλωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης κατά την επίσκεψή του σε κατάστημα σούπερ μάρκετ, για τα αντικλεπτικά σε βρεφικά γάλατα.

ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ 16 Νοε 2022 | 20:08

Σκληρή επίθεση Γεωργιάδη σε Τσίπρα: Αν είσαι ανεπάγγελτος και τεμπέλης, δεν ξέρεις πώς λειτουργεί η αγορά

Παρέμβαση Γεωργιάδη για το καλάθι του νοικοκυριού και επίθεση στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, με αναφορές σε προσωπικό επίπεδο.

3Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 16 Νοε 2022 | 19:57

Καλάθι του νοικοκυριού: Αυτή είναι η νέα λίστα προϊόντων για κάθε σούπερ μάρκετ - Έως 11,3% η μείωση στο συνολικό κόστος

Σε ποια σούπερ μάρκετ έγινε η μεγαλύτερη μείωση στο καλάθι του νοικοκυριού αυτή την εβδομάδα

«ΔΟΥΛΕΥΕΙ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ» 16 Νοε 2022 | 15:15

Αυτές είναι οι τιμές των προϊόντων στο "καλάθι του νοικοκυριού" ανά σούπερ- μάρκετ- Μείωση τιμών σε 246 προϊόντα

"Είμαι πολύ περήφανος γιατί για 3η εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα, μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα", δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης.