
O υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, δημοσίευσε με ανάρτηση του στο Twitter την συνολική αξία για το καλάθι του νοικοκυριού, ανά σούπερ μάρκετ, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Βάσει του ισχύοντος νόμου, τα σούπερ μάρκετ πρέπει να υποβάλουν νέα λίστα, κάθε Τετάρτη, μέχρι τις 9 το πρωί. Τα σούπερ μάρκετ υποχρεούνται επίσης να διασφαλίσουν ότι υπάρχει επάρκεια των προϊόντων που έχουν εντάξει στο "καλάθι του νοικοκυριού".
Ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε πως ήδη υπάρχουν μειώσεις στις τιμές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και τόνισε ότι η μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζεται στα σούπερ μάρκετ Μασούτης.

Αύριο ο κ. Γεωργιάδης θα επισκεφθεί το σούπερ μάρκετ και εξήγησε πως ότι τον ενδιαφέρει να διαφημιστεί η αλυσίδα που ρίχνει τις τιμές από εβδομάδα σε εβδομάδα για να αποτελέσει παράδειγμα για τις άλλες αλυσίδες.
"Η σύγκριση της συνολικής αξίας των καλαθιών ανά αλυσίδα και σε σχέση με την προηγουμένη εβδομάδα. Μεγαλύτερη μείωση συγκριτικά παρουσίασε η αλυσίδα "Μασούτης". Αύριο ως επιβράβευση της θα επισκεφθώ ένα απο τα καταστήματα της. Στην παρένθεση είναι το ποσοστό ιδιωτικής ετικέτας!" αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης.
Κατατέθηκε η τροπολογία για καλύτερη σήμανση και επάρκεια των προϊόντων
Στη Βουλή κατατέθηκε η τροπολογία που επιχειρεί να βελτιώσει την εφαρμογή της πρωτοβουλίας "καλάθι του νοικοκυριού".
Η ρύθμιση εισάγει δύο νέες παραμέτρους για την εξασφάλιση ουσιαστικού οφέλους για τους καταναλωτές: την ευκρινέστερη επισήμανση των προϊόντων που εισάγονται στο "καλάθι του νοικοκυριού", ώστε να εντοπίζονται ευκολότερα από τους καταναλωτές και να προτιμώνται από αυτούς, καθώς και την εξασφάλιση της επάρκειας των προϊόντων αυτών στα ράφια των καταστημάτων λιανικής πώλησης.
Ειδικότερα, με την τροπολογία προστίθεται παράγραφος στον σχετικό νόμο που αναφέρει ότι οι υπόχρεοι, δηλαδή super market κλπ "τοποθετούν ευκρινές ειδικό σήμα στο χώρο πώλησης (ράφι) των προϊόντων που συμμετέχουν στο "καλάθι του νοικοκυριού", καθώς και ευκρινή κατάλογο των προϊόντων που συνθέτουν το "καλάθι του νοικοκυριού" σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος, που συμπεριλαμβάνει τις τιμές στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα.
Επιπρόσθετα, οι υπόχρεοι διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα που συμμετέχουν στο "καλάθι του νοικοκυριού" βρίσκονται στο κατάστημά τους σε επάρκεια και διατίθενται απρόσκοπτα στο καταναλωτικό κοινό. Για κάθε παράβαση της παρούσας επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους από 1.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ…".
Με σταθερό καλάθι ο Σκλαβενίτης – Η νέα λίστα με τα προϊόντα
Πολλές διαφορετικές αποτυπώσεις παρουσιάζει στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του το "καλάθι του νοικοκυριού" και ενώ σήμερα αναρτάται η νεότερη λίστα των προϊόντων από το σύνολο των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ (Δείτε εδώ).
Το Capital.gr είχε την ευκαιρία να μιλήσει με εκπροσώπους από αρκετές σημαντικές αλυσίδες της αγοράς, προκειμένου να αποτυπώσει τα πρώτα βασικά σημάδια που παρουσιάζει το συγκεκριμένο μέτρο. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο Σκλαβενίτης επιλέγει να βγει για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα με το ίδιο καλάθι προϊόντων, με μόλις δύο τροποποιήσεις προϊόντων τα οποία προσέφερε συσκευασμένα και πλέον θα τα προσφέρει και σε χύδην μορφή.
Επιπλέον, αυτό που παρατηρείται στην αλυσίδα My market, είναι το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές επιλέγουν να αποθεματοποιήσουν προϊόντα όπως είναι το επώνυμο χαρτί υγείας ή τα απορρυπαντικά πλυντηρίου. Αυτό πάντως που μένει να διαπιστωθεί είναι εάν η αύξηση του όγκου πωλήσεων στα προϊόντα καλαθιού αποτελεί ευκαιριακό φαινόμενο ή τάση που θα έχει διάρκεια το επόμενο διάστημα.
Σκλαβενίτης: Στόχος η σταθερότητα στο καλάθι
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, σε σύγκριση με πέρυσι, πηγές κοντά στην αλυσίδα βλέπουν αύξηση όγκου πωλήσεων συνολικά στα συγκεκριμένα προϊόντα που εμπεριέχονται στο καλάθι σε ισχυρό διψήφιο ποσοστό, ενώ δεν θεωρούνται συγκρίσιμα τα στοιχεία για την προηγούμενη εβδομάδα – και προ της έναρξης του καλαθιού – λόγω της 28ης Οκτωβρίου καθότι επρόκειτο για εβδομάδα με μία ημέρα λιγότερη ημέρα. Όπως επισημαίνουν, πρόθεση της επιχείρησης είναι να επιδείξει σταθερότητα στο καλάθι, διατηρώντας τα ίδια προϊόντα με την πρώτη εβδομάδα. Επιθυμία της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ είναι να επιδείξει σταθερότητα απέναντι στον πελάτη, δημιουργώντας ένα καλάθι με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Αύξηση πωλήσεων σε όγκο και για Κρητικό-Μασούτη
Αύξηση του όγκου πωλήσεων στο "καλάθι", όπου συμπεριλαμβάνεται και η Κρητικός, η οποία εν προκειμένω έχει καταφέρει να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεών της στην πρώτη εβδομάδα και στα συγκεκριμένα προϊόντα του καλαθιού σε σημαντικό διψήφιο ποσοστό. Σημειώνεται πάντως ότι η Κρητικός έχει τοποθετήσει στο δικό της καλάθι έναν σημαντικό αριθμό προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Σε ό,τι αφορά τον Μασούτη καταγράφεται ισχυρή αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια σε σύγκριση με πέρυσι στα συγκεκριμένα προϊόντα του καλαθιού, ωστόσο σε τζίρο δεν είναι ανάλογες οι επιδόσεις λόγω των μειωμένων τιμών που προσφέρει το καλάθι. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα συμμετείχε κατά την πρώτη εβδομάδα στην ενέργεια του καλαθιού με αρκετά επώνυμα προϊόντα.
Μy market: Φαινόμενα αποθεματοποίησης προϊόντων
Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα My market ορισμένα προϊόντα δεν φαίνεται να κερδίζουν την προτίμηση των καταναλωτών, εν αντιθέσει με άλλες κατηγορίες. Επί παραδείγματι, τα αντισηπτικά και οι πάνες ακράτειας συγκαταλέγονται στα προϊόντα που δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. "Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμη η πρώτη εβδομάδα του καλαθιού με εκείνην που προηγήθηκε της έναρξης του μέτρου, καθότι η αργία της 28ης Οκτωβρίου επηρεάζει την κίνηση της αγοράς. Αφενός ο κόσμος εγκατέλειψε την πόλη, αφετέρου η εβδομάδα είχε και μία ημέρα λιγότερη λόγω της αργίας", επισημαίνεται από πλευράς της επιχείρησης.
Η γενική τάση, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι τα προϊόντα που προσφέρουν τη δυνατότητα αποθεματοποίησης, έχουν μεγάλη αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τα νωπά προϊόντα που δεν αποθεματοποιούνται και παρουσιάζουν σταθερή τάση, ενίοτε πτωτική. Ταυτόχρονα ο κόσμος προβαίνει σε αποθεματοποίηση των συγκεκριμένων προϊόντων στα ντουλάπια του σπιτιού του, ανάλογη αντίδραση με αυτήν της πανδημίας. Ο λόγος σε αυτή την περίπτωση είναι κυρίως ότι βρίσκει σε καλύτερη τιμή επώνυμο χαρτί υγείας ή άλλο επώνυμο προϊόν. Ενδεικτικά λοιπόν προϊόντα όπως χαρτί υγείας, μωρομάντηλα, καφές, απορρυπαντικά πλυντηρίου, φέτα, σαμπουάν, ζωοτροφές, βρεφικά σαμπουάν και αφρόλουτρα έχουν δείξει μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, με ανάλογα χαρακτηριστικά δημιουργίας αποθεμάτων στα σπίτια όπως στην περίοδο της καραντίνας.
Γαλαξίας: Αρκετοί καταναλωτές είχαν την αίσθηση ότι οι εκπτώσεις θα είναι άνω του 50% - Συγκρατημένη η εικόνα της πρώτης εβδομάδας
Συγκρατημένα θετική είναι η εικόνα που αποκομίζουμε από την αλυσίδα Γαλαξίας, με την οποία επίσης επικοινωνήσαμε. Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, οι περισσότεροι καταναλωτές εισέρχονταν κατά τις πρώτες ημέρες ισχύος του μέτρου με την προσδοκία ότι θα εντοπίσουν κάτι ανάλογο με την Black Friday με έκπτωση άνω του 50% στα προϊόντα. Ωστόσο όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές στόχος του καλαθιού είναι να υπάρχουν μειωμένες τιμές, κυρίως όμως είναι να μην αυξηθούν περισσότερο οι υφιστάμενες τιμές.
Τα στελέχη της ίδιας αλυσίδας επισημαίνουν ότι η Γαλαξίας απορροφά διαρκώς τις αυξήσεις. Ταυτόχρονα αναφέρουν ότι υφίσταται πίεση προς το υπουργείο Ανάπτυξης για να περιοριστούν οι αυξήσεις από πλευράς των προμηθευτών και να διενεργείται έλεγχος πριν την πραγματοποίησή τους, ούτως ώστε να διαπιστώνεται κατά πόσο είναι βάσιμες τυχόν ανατιμήσεις.
Σε ό,τι αφορά την κίνηση του καλαθιού στα καταστήματα Γαλαξίας, κατά τις πρώτες ημέρες δεν ήταν τόσο έντονη, καθότι το κοινό βρισκόταν σε διαδικασία αναζήτησης. "Η γενική εικόνα είναι ότι είναι ικανοποιητική, χωρίς ωστόσο να υπάρχει μεγάλη έξαρση των πωλήσεων”, επισημαίνουν σχετικά οι ίδιες πηγές.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr