Εν αναμονή των σχετικών ανακοινώσεων φαίνεται ότι έχουν κλειδώσει οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας για το ερχόμενο έτος ενώ το ΥΠΟΙΚ επιδιώκει τα συνολικά έσοδα του φόρου να ξεπεράσουν το στόχο του Προϋπολογισμού, που είναι 1,088 δισ. ευρώ.
Με τα έως τώρα δεδομένα και τα όσα επεξεργάζεται η ειδική επιτροπή ο βασικός στόχος για φέτος είναι να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης, προσερχόμενος σε προσυνεδριακή εκδήλωση-συζήτηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη, δήλωσε ότι «το ερχόμενο έτος τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι πιο δίκαια και αναλογικά».
«Κάντε λίγη υπομονή. Αυτό που μπορούμε να δεσμευθούμε είναι ότι θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν πάρει πινακίδες τα προηγούμενα χρόνια, φέτος να πάρουν», απάντησε σε σχετική ερώτηση
Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα και τα όσα επεξεργάζεται η ειδική επιτροπή ο βασικός στόχος για φέτος είναι να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 10 ετών, μεγάλο μέρος των οποίων έχει τεθεί σε ακινησία, προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους να τα επαναφέρουν στους δρόμους.
Συγκεκριμένα τα σενάρια θέλουν μείωση των τελών κυκλοφορίας έως και 10% για τα οχήματα ηλικίας άνω των 5 ετών και μεγάλου κυβισμού.
Επίσης, μείωση του ορίου απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από τον Νοέμβριο και μετά, με το ατελές όριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα να πέφτει από τα 90 g/km στα 85 g/km.
Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αφού εξετάζεται να μπει προσαύξηση μέχρι και 10% για περιβαλλοντικούς λόγους, μέτρο που εφαρμόζεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως στη Γερμανία.
Αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα μικρομεσαίου κυβισμού που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2007 έως και το 2010 λόγω του υπολογισμού τους με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους και όχι τον κυβισμό.
Στην περίπτωση αυτή, «χαμένοι» θα είναι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ηλικίας 6-10 ετών και μικρομεσαίου κυβισμού (έως 1.800 κυβικά).
Ένα ακόμη σενάριο θέλει τον υπολογισμό με βάση τους ρύπους για οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2003 και μετά. Σε αυτήν την περίπτωση θα αυξηθούν τα τέλη οχημάτων μικρομεσαίου κυβισμού ηλικίας 6 έως 13 ετών.
Μια γενική σταθερά του νέου συστήματος υπολογισμού των τελών θα είναι ότι όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ ο ιδιοκτήτης ΙΧ με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.
Με βάση τα παραπάνω υπολογίζεται πως για ένα 1.400άρι του 2007 που πέρυσι πλήρωσε 255 ευρώ φέτος θα πληρώσει 300 ευρώ ενώ για ένα 1.800 του 2007 τα τέλη από 380 ευρώ θα φτάσουν στα 500 ευρώ.
Μικρή μείωση (περί τα 50 €) θα υπάρξει για τα Ι.Χ. με κυβισμό από 1.072 έως 1.357 κυβικά εκατοστά, που εκπέμπουν γύρω στα 90 γραμμάρια ρύπων (Euro5).
Επιβάρυνση θα υπάρξει για οχήματα τα οποία εκπέμπουν πάνω από 120 γραμμάρια ρύπους.
Στα οχήματα με κυβισμό από 1.929 έως 2.357 κ.εκ., οι ελαφρύνσεις είναι σημαντικές ακόμη και για αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Το σημείο καμπής ορίζεται στα 227 γραμμάρια.
Τα τέλη κυκλοφορίας θα αναρτηθούν στο Τaxis στα μέσα Νοεμβρίου για να πληρωθούν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr