X

Κόμβος Σκαραμαγκά: Ξεκολλάει το στοιχειωμένο έργο για να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό χάος

Τι αφορά το έργο που θα ξεμπλοκάρει οδικά την Αττική.

Ζήτημα ημερών είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για ένα οδικό έργο που αναμένεται να δώσει μία σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Αττικής. Πρόκειται για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά αξίας 60,5 εκατ. € με το σχετικό διαγωνισμό να αναμένεται να βγει σύντομα στον αέρα, σύμφωνα με πληροφορίες. Το έργο αυτο θα αποτελέσει το μήλον της έριδος για τις μεγάλες εγχώριες κατασκευαστικές δυνάμεις, όπως οι όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR, ABAΞ και τη ΜΕΤΚΑ (METLEN), καθώς και τις ανερχόμενες δυνάμεις όπως η ΕΚΤΕΡ και η ΤΕΚΑΛ.

Το έργο αυτό αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου υποδομών και μεταφορών με τον υφυπουργό υποδομών, Νίκο Ταχιάο, να έχει μιλήσει αρκετές φορές πρόσφατα για αυτό τονίζοντας ότι θα συμβάλλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση της Δυτικής Αττικής και θα βελτιώσει τις μεταφορές στην περιοχή.

Πρόκειται για ένα αναγκαίο έργο με το υπουργείο Υποδομών να λαμβάνει άμεσα και γρήγορα τις αποφάσεις για την ταχεία δημοπρατηση του, εντάσσοντας το στον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή το ΠΔΕ, καθώς οποιαδήποτε προσπάθεια ένταξής του σε ευρωπαϊκά κονδύλια θα καθυστερούσε λόγω της γραφειοκρατίας.

Στην παρούσα φάση και με το κυκλοφοριακό της Αττικής στο "κόκκινο" ο χρόνος που διαθέτει το υπουργείο Υποδομών είναι ένα πολύτιμο αγαθό, ενώ και ο Νίκος Ταχιάος έχει αναγνωρίσει το μέγεθος των κυκλοφοριακών προβλημάτων στη Δυτική Αττική. Έχει σημειώσει επανειλημμένα, δε, ότι το έργο θα προσφέρει καλύτερες επιλογές μετακίνησης στους οδηγούς του Θριασίου Πεδίου, μια ραγδαία αναπτυσσόμενη βιομηχανική και εμπορευματική ζώνη.

Ειδική αναφορά έχει κάνει και στο γεγονός ότι ο κόμβος της Λεωφόρου Αθηνών και της Λεωφόρου Σχιστού λειτουργεί μερικώς, ενώ με το νέο έργο θα δοθεί και καλύτερη πρόσβαση προς την Περιφερειακή Αιγάλεω.


Το στοιχειωμένο έργο που ξεκολλάει


Ο τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά είναι ένα έργο που έχει στοιχειώσει καθώς είχε επιχειρηθεί να δημοπρατηθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1990, αλλά φούσκωσε σε κόστος, πνίγηκε στις σήραγγες και τελικά ναυάγησε.

Πλέον το υπουργείο φαίνεται αποφασισμένο να προχωρήσει στη δημοπράτησή του, καθώς η κατάσταση του κυκλοφοριακού έχει φτάσει στο απροχώρητο. Εάν η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026 και οι υπογραφές πέσουν στα μέσα του έτους, τότε η Αττική θα έχει κάνει έως το 2029 ένα σημαντικό βήμα στη λύση του καθημερινού κυκλοφοριακού χάους.

Αυτό συμβαίνει καθώς με το έργο αυτό θα αποσυμφορηθεί ο κόμβος Λεωφόρου Αθηνών και η Λεωφόρος Σχιστού, ενώ μία άλλη συνέπεια του νέου οδικού άξονα θα είναι η βελτίωση της καθημερινής σύνδεσης από την Αθήνα με σημαντικά σημεία αναφοράς, όπως η περιοχή Σκαραμαγκάς-Ασπρόπυργος, το λιμάνι του Πειραιά και η Ολυμπία Οδός.

Το πλήρες φυσικό αντικείμενο του έργου είναι ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (Δ.Π.Λ.Α), ο Ανισόπεδος Ημικόμβος Σκαραμαγκά για την σύνδεση της Δ.Π.Λ.Α με την Ε.Ο. Αθηνών Κορίνθου, η Αναβάθμιση του Υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου Σχιστού, η κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου Ναυπηγείων, η αναδιαμόρφωση της Ε.Ο. Αθηνών Κορίνθου και της Λεωφόρου Σχιστού μεταξύ των παραπάνω κόμβων και η κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων της περιοχής.

Επιπλέον, υπάρχουν και τρεις προαιρέσεις, οι οποίες αφορούν:

  • Πρώτον την κατασκευή μέρους των κλάδων Κορίνθου - Σχιστό και Σχιστό - Αθήνα του Ανισόπεδου Κόμβου Σχιστού και του κλάδων Αθήνα - Παλάσκα και Παλάσκα - Σχιστό του Ανισόπεδου Κόμβου Ναυπηγείων.
  • Δεύτερον, τις εργασίες καθαίρεσης της υφιστάμενης γέφυρας και κατασκευής νέας στην ίδια θέση στον Ανισόπεδο Κόμβο Σχιστού.
  • Τρίτον, τη διαμόρφωση κλάδου εισόδου στην ΔΠΛΑ (από δύση προς βορρά) και κλάδου εξόδου από την ΔΠΛΑ (από βορρά προς δύση) για την δημιουργία του Ανισόπεδου Ημικόμβου Ασπροπύργου με κατασκευή της Κάτω Διάβασης της οδού LR-1 στην ΔΠΛΑ για την σύνδεση της με την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου.

Διαβάστε Επίσης