X

Παντελιάδης (My Market): Τέλος στα προϊοντα που είναι (δήθεν) μονίμως σε προσφορά- Πιο καθαρές οι τιμές στα ράφια

Τι εκτιμά ο επικεφαλής της Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, για τις νέες τιμές που θα ισχύουν από την 1η Μαρτίου στα σούπερ μάρκετ. Γιατί σταματούν οι προσφορές

Γράφει: Γερασιμος Σεραφειμιδης

Λιγότερο συχνές αλλά πιο συμφέρουσες αναμένεται να είναι οι προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ με το νέο καθεστώς, που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου.

Η εκτίμηση αυτή προέρχεται από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου Metro και προέδρου της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), Αριστοτέλη Παντελιάδη, ο οποίος μίλησε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της horeca.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Παντελιάδης δήλωσε ότι θα πάψουν πλέον οι κάτ΄ όνομα προσφορές, δηλαδή δε θα υπάρχουν προϊόντα που είναι μονίμως σε προσφορές.

Σε πρώτη φάση η κατάσταση αυτή δεν αποκλείεται να προκαλέσει μια δυσαρέσκεια στο καταναλωτικό κοινό, αλλά στη συνέχεια θα γίνει ξεκάθαρο ότι η μέση τιμή των προϊόντων θα μείνει η ίδια.

Ωστόσο, εκτίμησε ότι η μέση τιμή του προϊόντος σε ετήσια βάση δεν θα αλλάξει και οι καταναλωτές θα δουν ότι οι τιμές θα είναι πιο καθαρές. Επίσης, θα σταματήσει το σαφάρι των προσφορών καθώς οι καταναλωτές δε θα πρέπει να παρατηρούν κάθε μήνα ποιες εκπτώσεις ισχύουν και ποιες όχι.

Σχετικά με τα μέχρι στιγμής μέτρα της κυβέρνησης, ο κ. Παντελιάδης αναφέρθηκε στις κινήσεις του πρώην υπουργού ανάπτυξης, Κώστα Σκρεκα, συγχαίροντας τον για τον περιορισμό των προσφορών. Μάλιστα, το μέτρο αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διατεθούν περισσότερα χρήματα για προωθητικές ενέργειες. Γεγονός και το οποίο επέφερε τον ίδιο αριθμό και ένταση των προσφορών με μειωμένους τιμοκαταλόγους.

Για το ενδεχόμενο κατάργησης των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και έχουν παραταθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης έως το τέλος Απριλίου, ο πρόεδρος της ΕΣΕ είπε ότι δεν υπάρχει καμία συμφωνία, αλλά ότι θα επανεξεταστούν όσο ο πληθωρισμός μειώνεται.

Σημείωσε δε ότι με τα νέα μέτρα που φέρνει ο Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και ειδικότερα το μέτρο που αφορά στην τιμή αναφοράς των 30 ημερών έρχεται σε αντίφαση με το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, εκφράζοντας την αισιοδοξία ότι η πολιτική ηγεσία θα το κατανοήσει και δεν θα ανανεωθεί το μέτρο.

Δε μας φοβίζει ο ανταγωνισμός-Ανοίγουμε νέα καταστήματα και επενδύουμε σε logistics

Όσον αφορά τις κινήσεις του ανταγωνισμού τόσο με την επικείμενη εξαγορά της αλυσίδας ΚΡΗΤΙΚΟΣ απο το Μασούτη, αλλά και από την είσοδο της Motor Oil στα μικρά παντοπωλεία (σ.σ. Convenience Stores), ο κ. Παντελιάδης δε φαίνεται να ανησυχεί.

Για το deal μεταξύ των δύο αλυσίδων ο επικεφαλής των My Market σχολίασε ότι η κίνηση αυτή δε θα επηρεάσει τον ανταγωνισμό, καθώς αριθμός των καταστημάτων δεν θα αλλάξει στο σύνολο από την συναλλαγή.

Επίσης, πρόσθεσε ότι δε φοβάται την αγορά ξένων παικτών στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και ειδικά διεθνών Funds, καθώς τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μικρά.

Για τις κινήσεις της Motor Oil στο χώρο των παντοπωλείων, ο κ. Παντελιάδης, σχολίασε ότι δεν ανησυχεί καθώς αφορά μικρότερα καταστήματα και ότι λόγω των χαμηλών περιθωρίων κέρδους δεν εκτιμά πως θα επεκταθεί και στα μεγάλα σούπερ μαρκετ. Επομένως, αυτοί που θα πρέπει να φοβούνται από τη νέα δραστηριότητα της Motor Oil είναι κυρίως τα υπόλοιπα convenience store και τα τοπικά παντοπωλεία-μπακάλικα.

Εκτός, όμως, από τις κινήσεις του ανταγωνισμού, ο κ. Παντελιάδης ρωτήθηκε και απάντησε για τον Όμιλό του, ο οποίος προχωρά στη δημιουργία συνολικά 40 νέων καταστημάτων με τα 5 εξ αυτών να είναι εταιρικά καταστήματα και τα υπόλοιπα 35 franchise. Μάλιστα, η Metro αναμένεται να ανοίξει δύο δικά της καταστήματα στο Ηράκλειο της Κρήτης με τα εγκαίνια του πρώτου να αναμένονται έως τα τέλη του έτους, ενώ το 2026 θα ανοίξει και το δεύτερο κατάστημα.

Επιπλέον, η Metro επενδύει και σε υποδομές μεταφοράς και αποθήκευσης καθώς θα διαθέσει εντός διετίας έως και 70 εκατ. € για τη δημιουργία ενός μεγάλου αποθηκευτικού χώρου έως και 45 χιλιάδων τμ στις εγκαταστάσεις logistics στον Ασπρόπυργο.

Διαβάστε Επίσης