"Κυνηγούν" τις προσφορές οι έλληνες καταναλωτές - Νέα έρευνα

Ο Έλληνας καταναλωτής παρότι προσπαθεί να αξιοποιήσει προσφορές και εκπτώσεις από το σουπερμάρκετ, παράλληλα επισκέπτεται σε σημαντικό βαθμό και άλλα σημεία πώλησης.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
"Κυνηγούν" τις προσφορές οι έλληνες καταναλωτές - Νέα έρευνα

Τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις επιλέγει να αγοράσει ο Έλληνας καταναλωτής με τα σούπερ μάρκετ να υπερτερούν στο συνολικό καλάθι των αγορών αλλά και στην εμπιστοσύνη από πλευράς καταναλωτών

Οπως δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ φαίνεται ότι ο Έλληνας καταναλωτής παρότι προσπαθεί να αξιοποιήσει προσφορές και εκπτώσεις από το σουπερμάρκετ, παράλληλα επισκέπτεται σε σημαντικό βαθμό και άλλα σημεία πώλησης.

"Κυνηγούν" τις προσφορές οι έλληνες καταναλωτές - Νέα έρευνα

Όπως φαίνεται στο σχήμα 1 ο μέσος καταναλωτής:

Επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 3 φορές ανά εβδομάδα η περισσότερες. Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει 2 ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Μόλις το 9% επισκέπτεται 1 φορά ή λιγότερες το σουπερμάρκετ ανά εβδομάδα. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις

Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 53% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 3 επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.

Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον 1 επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. Άλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών.
Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης 1 επίσκεψη ανά εβδομάδα, με μόλις το 20% του κοινού να δηλώνει ότι δεν τα επισκέπτεται καθόλου.

"Κυνηγούν" τις προσφορές οι έλληνες καταναλωτές - Νέα έρευνα - εικόνα 2

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να σημειωθεί ότι η επισκεψιμότητα δεν μεταφράζεται και σε αξία καλαθιού καθώς π.χ. ο φούρνος-αρτοπωλείο μπορεί να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το κρεοπωλείο, αλλά κατά κανόνα έχει καλάθι χαμηλότερης αξίας. Το μεγαλύτερο καλάθι ανά επίσκεψη καταγράφεται στο σουπερμάρκετ, καθώς πρόκειται για το σημείο πώλησης που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εύρος προϊόντων, στο οποίο άλλωστε ο καταναλωτής μπορεί να βρει και τα προϊόντα των ανταγωνιστικών καναλιών.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι ότι όπως φαίνεται στο σχήμα 2, η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να έχει το 36% (το οποίο «σπάει» περεταίρω σε διαφορετικά καταστήματα), ο φούρνος το 34%, η Λαϊκή αγορά το 14% και το εξειδικευμένο κατάστημα το κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο το 16%. Σημειώνεται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα στην Ελλάδα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλήσεων, αλλά στο εξωτερικό αποτελεί το κανάλι πώλησης με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.

"Κυνηγούν" τις προσφορές οι έλληνες καταναλωτές - Νέα έρευνα - εικόνα 3

Η ανάλυση των αιτιών που πραγματοποιούνται οι επισκέψεις στο σουπερμάρκετ είναι ενδεικτική για την κατανόηση αυτής της συμπεριφοράς. Όπως καταγράφεται στο σχήμα 3:

Κυρίαρχος λόγος επίσκεψης στο σουπερμάρκετ είναι οι εβδομαδιαίες αγορές, η αναπλήρωση δηλαδή των οικιακών αποθεμάτων σε τρόφιμα και λοιπά είδη. Αντίστοιχοι είναι και οι κύριοι λόγοι για τα σημεία πώλησης της λαϊκής αγοράς και εν μέρει των εξειδικευμένων καταστημάτων.
Δεύτερος λόγος είναι η έλλειψη συγκεκριμένου προϊόντος με 43%, ενώ ένα 19% επιπλέον επισκέπτεται το σουπερμάρκετ για το φαγητό της ημέρας. Πρόκειται δηλαδή για καθημερινές και μη προγραμματισμένες επισκέψεις, οι οποίες επίσης παρατηρούνται στο αρτοπωλείο-φούρνο και εν μέρει στα εξειδικευμένα καταστήματα.

Η βασική διαφορά του σουπερμάρκετ σε σχέση με τα μικρότερα σημεία πώλησης είναι ότι πρώτον αποτελεί πόλο έλξης λόγω των πολλών, έντονων και εναλλασσόμενων προσφορών και εκπτώσεων, αλλά και ως σημείο εξόδους «διασκέδασης» μέσα στο πλαίσιο της οικονομικής ύφεσης. Το 40% του κοινού επισκέπτεται το σουπερμάρκετ για κυνήγι προσφορών και εκπτώσεων ενώ το 22% για βόλτα, διασκέδαση ψυχαγωγία.

Παρά την κινητικότητα που καταγράφεται, το σουπερμάρκετ θεωρείται με διαφορά το σημείο πώλησης που εμπιστεύεται περισσότερο ο καταναλωτής (σχήμα 4), με το 73% του κοινού να το επιλέγει σε σχέση με τα άλλα σημεία πώλησης. Άλλωστε θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 78%, το οποίο είναι και ιδιαίτερα υψηλό για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα. Πρόκειται για αποτέλεσμα των μακροχρόνιων επενδύσεων των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ τόσο σε εσωτερικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας και εξελιγμένο εξοπλισμό, όσο και των μακροχρόνιων συνεργασιών με μεγάλο αριθμό προμηθευτών η αξιολόγηση των οποίων έχει πολύ απαιτητικά κριτήρια.

Παράλληλα, η σχέση εμπιστοσύνης σχετίζεται και με τη σχέση ποιότητας-τιμής που θεωρεί ότι λαμβάνει ο καταναλωτής, με την πλειοψηφία του κοινού (74%) να αξιολογούν υψηλά τη σχέση value-for-money που βρίσκουν στο σουπερμάρκετ με αυξητική μάλιστα τάση.

Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) στην ετήσια πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ, με δείγμα 2.000 ατόμων, εξετάζει ανάμεσα σε άλλα θέματα και τις πολυκαναλικές τάσεις που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες καταναλωτές στο πλαίσιο της προσαρμογής στην οικονομική ύφεση, αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων. Τα αποτελέσματα προσφέρουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα σε σχέση με καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 24 Ιαν 2022 | 09:18

Νέος ΕΝΦΙΑ: Αυτές είναι οι δύο βασικές αλλαγές

Στην τελική ευθεία για τη διαμόρφωση του νέου ΕΝΦΙΑ με τον οποίο θα φορολογηθούν περισσότεροι από 6 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων βρίσκεται η επιτροπή του υπ. Οικονομικών.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 23 Ιαν 2022 | 18:41

Τα τρία σενάρια της κυβέρνησης για την επιστρεπτέα προκαταβολή

Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση εξετάζει διάφορα σενάρια, τα οποία μάλιστα συζητά με τους θεσμούς και την Ε.Ε.

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ 23 Ιαν 2022 | 14:57

Αγορά ακινήτων: Το κόστος μιας ανακαίνισης και γιατί δίνει υπεραξία στο σπίτι

Το αυστηρό lockdown στην πρώτη φάση της πανδημίας έδωσε την ευκαιρία σε ιδιοκτήτες και διαχειριστές επαγγελματικών χώρων αλλά και κατοικιών να προχωρήσουν σε ανακαινίσεις.

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ 23 Ιαν 2022 | 11:30

Τριπλή παράταση για μεταβιβάσεις ακινήτων, Εξοικονομώ και κορονοχρέη - Έρχεται ο νέος ΕΝΦΙΑ

Όσοι έκαναν δήλωση γονικής παροχής στην εφορία μέχρι 31/12, θα μπορούν να υπογράψουν συμβόλαια με τις παλαιές αντικειμενικές αξίες μέχρι τέλος Μαρτίου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 23 Ιαν 2022 | 09:25

Σταϊκούρας: Στο τραπέζι το μόνιμο πάγωμα της εισφοράς αλληλεγγύης - Τι θα γίνει σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

"Έχουμε αποδείξει ότι είμαστε Κυβέρνηση που μειώνει φόρους και στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να το πράττουμε", τονίζει ο υπουργός Οικονομικών.

23 Ιαν 2022 | 08:35

PQH: Ενημέρωση για διαβίβαση προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο μεταβίβασης απαιτήσεων

Διεθνής διαγωνισμός για τη μεταβίβαση απαιτήσεων από μικτό χαρτοφυλάκιο εξυπηρετούμενων και μη επιχειρηματικών, καταναλωτικών και στεγαστικών δανείων.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ 22 Ιαν 2022 | 12:50

Αυξήσεις στις συντάξεις μετά από 12 χρόνια: Ποιους αφορά και πόσα θα πάρουν

Αυξήσεις στις συντάξεις για πρώτη φορά ύστερα από 12 χρόνια θα δώσει η κυβέρνηση με ημερομηνία εφαρμογής των αυξήσεων αυτών την 1η Ιανουαρίου του 2023.

Ο ΟΜΙΛΟΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΕ ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 21 Ιαν 2022 | 12:39

Wood: Τιμή στόχο 12,80 ευρώ και σύσταση "αγορά" δίνει για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η Wood αναφέρει ότι η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν μεταξύ εκείνων που είχαν τις καλύτερες επιδόσεις την προηγούμενη χρονιά, καταγράφοντας άνοδο 21%.

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 21 Ιαν 2022 | 07:12

Συντάξεις Φεβρουαρίου: Πότε ξεκινούν οι πληρωμές - Οι ημερομηνίες ανά Ταμείο

Οι τελικές ημερομηνίες πληρωμής για τους συνταξιούχους όλων των Ταμείων των συντάξεων Φεβρουαρίου 2022.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 20 Ιαν 2022 | 21:43

ΕΡΓΑΝΗ: Ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων - Ποιους αφορά

Ποιοι θα λάβουν αποζημίωση ειδικού σκοπού - Η ΕΡΓΑΝΗ και ο Μηχανισμός ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ.

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΦΑΚΕΛΟΥ 20 Ιαν 2022 | 21:19

ΤΑΙΠΕΔ: Διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια

Προθεσμία κατάθεσης φακέλου μέχρι τις 20 Απριλίου έχουν οι υποψήφιοι επενδυτές

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 20 Ιαν 2022 | 21:02

Τρεις αλλαγές στην τροπολογία για τις άδειες νόσησης λόγω κορονοϊού: Τι ισχύει

Τι αλλάζει στην τροπολογία για τις άδειες νόσησης, λόγω κορονοϊού

ΑΠΟ ΤΟ TOP EMPLOYERS INSTITUTE 20 Ιαν 2022 | 16:43

Η Lidl Ελλάς "κορυφαίος εργοδότης" σε Ελλάδα και Ευρώπη για 6η συνεχόμενη φορά

Η βράβευση αποτελεί λαμπρή απόδειξη για το περιβάλλον εργασίας που προσφέρει η Lidl Ελλάς.