
Στα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της Αμερικής, όπως τα Walmart και Target, βρίσκεται ο μακεδονικός χαλβάς των Αδελφών Χαΐτογλου, καθώς η χώρα αποτελεί τη νο.1 αγορά σε εξαγωγές, οι οποίες, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Ελευθέριος Χαΐτογλου κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων, είναι περισσότερο από το 50% του κύκλου εργασιών της εταιρείας για το 2024.
Δεν είναι, όμως ο μακεδονικός χαλβάς, ο οποίος αποτελεί μία παραδοσιακή δύναμη για την εταιρεία, αλλά πιο Fitness προϊόντα, όπως το ταχίνι και τα μικρά σνακ, τα οποία είναι το νο.1 προϊόν των Αδελφών Χαΐτογλου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Η σημαντικότερη αγορά είναι η Αμερική, ενώ ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς και η Πολωνία, ενώ επιδιώκεται και η περαιτέρω επέκταση στη Γερμανία, αλλά και πιο μακρινές χώρες, όπως η Ιαπωνία και η Κορέα.
Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο δασμών που θα επιβληθούν από τις ΗΠΑ ο κ. Χαΐτογλου ανέφερε ότι εάν αυτοί τελικά εφαρμοστούν θα επηρεάσουν σε μικρό βαθμό την εταιρεία, καθώς η Αμερική εισάγει πλήθος τροφίμων, όπως ο μακεδονικός χαλβάς και το ταχίνι, αλλά σίγουρα θα υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές στο ράφι.
Για τα κόστη παραγωγής ανέφερε ότι αυξήσεις παρατηρούνται κυρίως στις πρώτες ύλες και τα υλικά συσκευασίας, ενώ οι τιμές ενέργειας έχουν εξομαλυνθεί. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι θα υπάρξουν μειώσεις, ενώ το ράλι στις τιμές του κακάο επηρεάζει την τιμή του τελικού προϊόντος. Σχολίασε, ότι υπάρχουν μικρές ανατιμήσεις και αυτές ακολουθούν κυρίως τις τάσεις των παραπάνω αυξήσεων.
Σχετικά με το μακεδονικό χαλβά ανέφερε ότι υπάρχει υψηλή εποχικότητα με αποκορύφωμα την Καθαρά Δευτέρα, η οποία αποτελεί μία πιο μικρή αλλά σημαντική και οικογενειακή γιορτή που δίνει την ευκαιρία στον κόσμο να ξεφύγει από την υπερβολή και την κρεατοφαγία. Πρόσθεσε, ότι η Καθαρά Δευτέρα ενισχύεται από τους νέους ως γιορτή καθώς προάγει διαφορετικές διατροφικές συνήθειες.
Τοποθετήθηκε, δε, εύστοχα και για το νέο γευστικό trend, που είναι το Dubai Chocolate, καθώς σχολίασε "τι είναι αυτό;", δείχνοντας ότι με αυτό τον τρόπο ότι η εταιρεία δεν εξετάζει το ενδεχόμενο να πειραματιστεί με τη νέα γεύση που έχει κατακλύσει την αγορά.

Στα 100 εκατ. € ο κύκλος εργασιών το 2024 - Δύσκολη η εύρεση εργαζομένων
Στα ίδια επίπεδα με το 2023, δηλαδή περίπου 100 εκατ. € κινήθηκε ο κύκλος εργασιών και το 2024 με τα έσοδα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) να ανέρχονται στα 10 εκατ. €.
Ο Ελευθέριος Χαΐτογλου σχολίασε ότι πρόκειται για ένα ιστορικό ρεκόρ, καθώς την τελευταία τετραετία έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις κατά 50%. Για το 2025 εκτίμησε ότι ο κύκλος εργασιών θα αυξηθεί έως και 6% με όχημα τις εξαγωγές, ενώ για τη χώρα μας ανέφερε ότι ο χαλβάς Χαϊτογλου αποτελεί το νο.1 Brand στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Για το ποσό των επενδύσεων ανέφερε ότι αυτό παραμένει σταθερό στα 2 εκατ. € ανά έτος, αυτές θα αφορούν κατά κύριο λόγο νέες γραμμές παραγωγής για τα μικρά σνακ και τις νέες συσκευασίες.
Ένα ακόμα ζήτημα για το οποίο έγινε συζήτηση με στελέχη της εταιρείας ήταν το πόσο εύκολο είναι να βρεθεί προσωπικό. Η απάντηση ήταν ότι η αναζήτηση είναι αρκετά δύσκολη παρά το γεγονός ότι δίνονται πλέον μεγαλύτερες αμοιβές. Οι λόγοι είναι η κινητικότητα που υπάρχει στον κλάδο και η επιλογή μερικών εργαζομένων να στραφούν σε εποχικές δουλειές, όπως η "σεζόν".
Σχολιάστηκε, ωστόσο, ότι η παρούσα κατάσταση είναι η φυσιολογική, καθώς στο παρελθόν με τα υψηλά επίπεδα ανεργίας, οι εταιρείες είχαν "κακομάθει", διότι η εύρεση προσωπικού ήταν αρκετά εύκολη.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr