
Το νερό, ένας από τους πιο κρίσιμους φυσικούς πόρους του πλανήτη μας, αντιμετωπίζει σήμερα απειλές χωρίς προηγούμενο, λόγω της κλιματικής αλλαγής, της υπερεκμετάλλευσης και της κακής διαχείρισης.
Στην Ελλάδα, η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ανησυχητική, καθώς σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η χώρα μας κατατάσσεται στην 19η θέση παγκοσμίως στον κίνδυνο λειψυδρίας και στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη στον δείκτη υπερεκμετάλλευσης υδάτων. Αυτά τα στοιχεία αποτελούν μια σαφή ένδειξη ότι χρειάζονται άμεσες και συλλογικές ενέργειες. Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για δράση, η Coca-Cola Τρία Έψιλον και Coca-Cola Hellas έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες για την ευαισθητοποίηση του κοινού και την προαγωγή της βιώσιμης διαχείρισης των υδατικών πόρων, με έμφαση τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην πρακτική εφαρμογή.
Μία από τις δράσεις τους για την προστασία του νερού, εστιάζει την εκπαίδευη: μέσω στρατηγικής συνεργασίας με τον Διεθνή Οργανισμό Global Water Partnership - Mediterranean και το Μεσογειακό Γραφείο Πληροφόρησης, πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα για 750 μαθητές σε όλη τη χώρα.
Αυτά τα προγράμματα βασίζονται σε βιωματικές μεθόδους μάθησης, οι οποίες μετατρέπουν τη θεωρία σε πράξη, ενθαρρύνοντας τους νέους να γίνουν ενεργοί φορείς αλλαγής. Με εργαστήρια, δημιουργικές δραστηριότητες και ανοιχτές συζητήσεις, οι μαθητές ενημερώνονται για τις προκλήσεις της λειψυδρίας και αναπτύσσουν κριτική σκέψη για τον ρόλο του νερού τόσο στην οικολογική ισορροπία όσο και στην καθημερινή ζωή. Η εκπαίδευση των νέων αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής για την επιτυχία του προγράμματος, καθώς η αλλαγή των συνηθειών ξεκινά από την ευαισθητοποίηση σε μικρή ηλικία.
Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ενημέρωσης, διοργανώθηκαν δράσεις στην αγορά, όπου προωθητικές ομάδες αλληλεπιδρώντας με τους καταναλωτές, παρουσίασαν πρακτικές εξοικονόμησης νερού στο σπίτι. Με τη χρήση διαδραστικών quiz και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν να υιοθετήσουν υπεύθυνες συμπεριφορές και να κατανοήσουν τη σημασία της ορθολογικής χρήσης του νερού.
Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ενισχύθηκαν από την παρουσία ambassadors του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΑΥΡΑ. Συγκεκριμένα, η δρομέας και πρωταθλήτρια στίβου στις μεσαίες αποστάσεις Αναστασία Μαρινάκου, η πρωταθλήτρια παρατριάθλου Αντιγόνη Βασιλοπούλου και ο παραολυμπιονίκης Νίκος Παπαγγέλης, βρέθηκαν σε επιλεγμένα καταστήματα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ διαδίδοντας το μήνυμα για τη σημασία της συλλογικής ευθύνης και της καθημερινής δράσης για την προστασία του νερού.
Παράλληλα, η διανομή ειδικών εξαρτημάτων βρύσης σε πάνω από 1.400 νοικοκυριά, που έγινε στο πλαίσιο των ενημερωτικών δράσεων, υπολογίζεται να συμβάλει στην εξοικονόμηση μέχρι και 6 λίτρων νερού ανά λεπτό σε κάθε σπίτι, κάτι που υπογραμμίζει τον αντίκτυπο των μικρών αλλαγών στη συνολική εξοικονόμηση.
Στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων, υλοποιείται επίσης το πρόγραμμα "Zero Drop”, σε συνεργασία με το GWP-Med. Αυτή η πρωτοβουλία, που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Coca-Cola και την Coca-Cola Τρία Έψιλον, στοχεύει στην προστασία των υδάτινων πόρων σε ευάλωτες περιοχές της χώρας. Το πρόγραμμα εφαρμόζει τεχνικές εξοικονόμησης νερού, ενισχύει τις τοπικές υποδομές και προάγει την ανθεκτικότητα στην κλιματική αλλαγή, με έμφαση στη μακροπρόθεσμη επίδραση.
Μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να εξοικονομήσει εκατομμύρια λίτρα νερού, επιδεικνύοντας τη σταθερή δέσμευση της εταιρείας απέναντι σε ένα από τα πιο κρίσιμα περιβαλλοντικά ζητήματα. Αποδεικνύεται λοιπόν ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να είναι κινητήρες θετικής αλλαγής, συνδυάζοντας τη στοχευμένη δράση με την κοινωνική ευθύνη. Μέσω εκπαιδευτικών ενεργειών, τεχνικών παρεμβάσεων και στρατηγικών συνεργασιών, συμβάλλει στην προστασία ενός αγαθού που αφορά όλους μας. Κάθε σταγόνα νερού που διασώζεται σήμερα, αποτελεί μια επένδυση στο αύριο των επόμενων γενεών, καθιστώντας την ευθύνη όλων μας σημαντική. Το νερό δεν είναι απλώς ένας πόρος, αλλά η βάση της ζωής – και γι’ αυτό, κάθε μικρή πράξη μετράει.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr