
Την ανάγκη για απόκτηση νέων συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό Αθήνας επισημαίνουν πηγές της ΣΤΑΣΥ στο TheTOC στον απόηχο του χθεσινού συνωστισμού στο Μετρό Συντάγματος που προκλήθηκε από τις 08:21 έως τις 08:36.
Τόνισαν πως είναι απαραίτητο να γίνουν οι διαγωνισμοί που έχει προγραμματίσει η Ελληνικό Μετρό για την απόκτηση συνολικά 15 νέων συρμών, ενώ ανέφεραν πως εντός του 2025 θα ενισχυθεί σημαντικά και η Γραμμή 1, γνωστή και ως "Ηλεκτρικός", καθώς οδεύει προς την ολοκλήρωση το λίφτινγκ των 14 συρμών συνολικής αξίας 94 εκατ. € που έχει αναλάβει η ισπανική CAF. Αυτό θα επιμηκύνει τη λειτουργία τους για τουλάχιστον δύο δεκαετίες.
Σχετικά με το Μετρό Αθήνας, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως οι υφιστάμενοι συρμοί έχουν "γεράσει", ενώ το δίκτυο χρειάζεται μία ανανέωση καθώς κατά την περίοδο της κρίσης δεν έγιναν επενδύσεις. Τόνιζαν δε πως στο Μετρό υπάρχουν συρμοί τριών γενιών με πολλά οχηματοχιλιόμετρα και είναι φυσικό επακόλουθο να υπάρχουν τεχνικές βλάβες όλο και πιο συχνά, γεγονός και το οποίο οδηγεί στην απόσυρσή τους και τη μάχη των μηχανικών για να επιστρέψουν γρήγορα στη κυκλοφορία.
Σημειώνεται ότι η "Ελληνικό Μετρό", δηλαδή η πρώην "Αττικό Μετρό", είναι ο αρμόδιος φορέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και αναλαμβάνει και τους διαγωνισμούς για την απόκτηση νέων συρμών, ενώ η ΣΤΑΣΥ αποτελεί θυγατρική του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) και μοιράζεται τα έσοδα της μαζί με την Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) ΑΕ. Ρόλος της είναι η διαχείριση και η λειτουργία του Μετρό Αθήνας.
Όσον αφορά το σχεδιασμό για την απόκτηση νέων συρμών, ήδη από το 2022, είχε ξεκινήσει η διαδικασία για την προκήρυξη ενός διαγωνισμού για την απόκτηση 15 νέων συρμών. Οι μισοί εξ΄αυτών, δηλαδή οι επτά, θα ήταν διαρευματικοί, δηλαδή θα συνέχιζαν και προς το αεροδρόμιο, καθώς θα "κούμπωναν" στο δίκτυο του Προαστιακού που είναι αρμοδιότητα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).
Μάλιστα, όπως έχει ήδη γράψει το TheTOC, έχει ήδη εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση ύψους 187 εκατ. € από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές για τους υπόλοιπους οκτώ συρμούς θα πρέπει να περιμένουμε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον.
Εν τούτοις, ο διαγωνισμός για τους επτά διαρευματικούς φαίνεται να έχει "παγώσει", καθώς υπάρχει μεγάλη ανάγκη για χρηματοδότηση αναγκαιών έργων όπως η αποκατάσταση της Θεσσαλίας, ενώ και το γεγονός ότι χρειάζονται εγκρίσεις από τον ΟΣΕ αναμένεται να δημιουργήσει στην παρούσα φάση "πονοκεφάλους".
Πάντως, ακόμα και στο ενδεχόμενο της άμεσης επανενεργοποίησης των διαγωνισμών, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον δύο έτη ώστε αυτοί να βρεθούν στο αμαξοστάσιο του Μετρό της πρωτεύουσας.
Τουλάχιστον, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν οι ίδιες πηγές, δεν υπάρχει έλλειψη προσωπικού παρά το γεγονός ότι από το 2010 έως και το 2021 δεν είχε γίνει καμία πρόσληψη. Στην παρούσα φάση έχουν γίνει 250 προσλήψεις, ενώ προχωρούν και δύο διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ για 142 οδηγούς και τεχνίτες, καθώς και αναμένονται 370 άτομα που θα αφορούν τόσο τη ΣΤΑΣΥ όσο και την ΟΣΥ. Επιπλέον, χρησιμοποιείται και το προσωπικό των 300 ατόμων που διατίθεται από τη ΔΥΠΑ, το οποίο εντάσσεται στη ΣΤΑΣΥ για διάστημα έως και δύο ετών
Αντέδρασε γρήγορα η ΣΤΑΣΥ, όμως πρέπει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα
Στο μέτρο του δυνατού, χωρίς ωστόσο να αποφευχθεί ο συνωστισμός στο Μετρό Συντάγματος, ο οποίος αποτελεί σημαντικό κόμβο που συνδέει δύο γραμμές και αποβιβάζονται-επιβιβάζονται επιβάτες από τέσσερις συρμούς, αντέδρασε η ΣΤΑΣΥ.
Πιο συγκεκριμένα, τηρήθηκαν κατά γράμμα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, τα οποία προβλέπουν απενεργοποίηση των αυτόματων σκαλών για να αποφευχθούν οι τραυματισμοί των επιβατών.
Εν τούτοις, η απενεργοποίηση των σκαλών δεν φτάνει, καθώς από τύχη αποφεύχθη ατύχημα π.χ. με πτώση εντός των γραμμών, ενώ τίθεται και το ερώτημα του πώς θα μετακινούνταν άτομα με προβλήματα κίνησης ή όσοι κουβαλούσαν βαριά αντικείμενα.
Επίσης, υπήρχαν διαρκώς ανακοινώσεις που ενημέρωναν το επιβατικό κοινό για το τι ακριβώς είχε συμβεί και σε πόση ώρα θα ερχόταν ο επόμενος συρμός.
Τονίστηκε, εν τούτοις, πως το Μετρό χρειάζεται να ενισχυθεί καθώς είναι ένα μέσο που χρησιμοποιούν αρκετοί Αθηναίοι με τις εκτιμήσεις να φτάνουν έως και τους 700.000 επιβάτες ημερήσιως επισήμως, δηλαδή με τα εισιτήρια που κόβονται, ενώ ανεπίσημα, λαμβάνοντας δηλαδή υπόψη και την εισιτηριοδιαφυγή, δεν αποκλείεται να ξεπερνούν και τις 900.000.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr