
Με το Μετρό της Θεσσαλονίκης να αποτελεί πλέον μια πραγματικότητα και όχι ένα κακόγουστο αστείο για τη συμπρωτεύουσα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. επικεντρώνονται στα μελλοντικά έργα, στα οποία πρωταγωνιστούν οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Χαρακτηριστική ήταν η ρήση του υφυπουργού υποδομών, Νίκου Ταχιάου, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της Πέμπτης 5 Σεπτεμβρίου, ότι πλέον ο κόσμος της Θεσσαλονίκης τον ρωτάει για τις επεκτάσεις του μετρό της συμπρωτεύουσας, γεγονός και το οποίο δείχνει ότι οι αβελτηρίες και ο κακός σχεδιασμός του παρελθόντος έχουν μείνει στο παρελθόν.
Ωστόσο υπάρχουν μερικές προκλήσεις που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με τη βασικότερη στη Θεσσαλονίκη να είναι η χρηματοδότηση των νέων επεκτάσεων.

Τα μελλοντικά σχέδια
Η πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή η γραμμή ως την Καλαμαριά, κατασκευάζεται ήδη και βρίσκεται στο 90%, αλλά πρόκειται, όπως ανέφερε ο υφυπουργός υποδομών, για ένα έργο που απαιτεί προσεκτικό συντονισμό, καθώς τρέχουν ταυτόχρονα πέντε εργολαβίες.
Η επέκταση αυτή που αναμένεται να παραδοθεί εντός του Α΄ Εξαμήνου του 2025 και βάσει των μελετών ανάπτυξης Μετρό για τη Θεσσαλονίκη στο προσκήνιο αναμένεται να βρεθούν δύο γραμμές.
Στόχος είναι το Μετρό να φτάνει στη Νέα Ευκαρπία, τον Εύοσμο, στην Τούμπα, του Χαριλάου, στα ΚΤΕΛ, το Αεροδρόμιο Μακεδονία στην Περαία και τη Θέρμη με το Μετρό της συμπρωτεύουσας να αριθμεί σε βάθος χρόνου επιπλέον 26 σταθμούς και να φτάνει συνολικά τους 44, εάν λάβουμε υπόψιν του 13+5 σταθμούς της βασικής γραμμής.
Η πρώτη από τις δύο νέες γραμμές θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια, το κέντρο και τα βόρειο-ανατολικά προάστια της πόλης, ενώ προβλέπεται και η επέκταση της βασικής γραμμής προς τη Σταυρούπολη-Νέα Ευκαρπία και το αεροδρόμιο Μακεδονία.
Όσον αφορά τη δεύτερη νέα γραμμή θα διαθέτει 17 σταθμούς και θα καλύπτει την απόσταση Άνω Εύοσμος-Κορδελιό/Αγία Κυριακή. Θα διαθέτει δύο κλάδους:
Ο πρώτος θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου θα υπάρχει σύνδεση με τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και στο τέρμα του που θα είναι ο Εύοσμος, θα υπάρχει νέο Αμαξοστάσιο.
Ο δεύτερος θα ξεκινά και αυτό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα φτάνει ως το Κορδελιό και θα συνδέεται με τη βασική γραμμή.
Όσον αφορά το κεντρικό τμήμα της νέας γραμμής, αυτό θα συνδέεται με το Νέο Σιδηροδρομικό (Σταθμός Δημοκρατίας) και προχωρά υπογείως μέχρι τη Τσιμισκή. Στη καρδιά της πόλης θα βρίσκεται ο Σταθμός Αριστοτέλους και συνεχίζει μέχρι το Σταθμό ΧΑΝΘ και θα καταλήγει στη βασική γραμμή (Σταθμός Πανεπιστήμιο).
Το δυτικό τμήμα της νέας γραμμής περιλαμβάνει τους σταθμούς Άγιος Δημήτριος, Τούμπα, Χαριλάου, και θα τερματίζει στην Αγία Κυριακή.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr