Nielsen: Οκτώ στους δέκα έλληνες περικόπτουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους

Υποχώρηση κατά μία μονάδα εμφανίζει ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο 2017, έναντι του επιπέδου στο τέλος του 2016.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Nielsen: Οκτώ στους δέκα έλληνες περικόπτουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους

Υποχώρηση κατά μία μονάδα εμφανίζει ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το δεύτερο τρίμηνο 2017, έναντι του επιπέδου στο οποίο είχε διαμορφωθεί στο τέλος του 2016, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen.

Συγκεκριμένα διαμορφώθηκε στις 52 μονάδες έναντι 53 μονάδων το τελευταίο τρίμηνο του 2016.

Αναλυτικότερα για την Ελλάδα, το 85% των ερωτωμένων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά, το οποίο ποσοστό σημειώνεται πως είναι το υψηλότερο ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια - 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία (35%) και τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (24%), ανησυχίες που ξεχωρίζουν σταθερά οι Έλληνες τα τελευταία 4 χρόνια.

Τέλος, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (56%).

Ειδικότερα, οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων, συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (68%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (66%), και στα έξοδα για ρουχισμό (63%).

Ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 104 μονάδες, αυξημένος κατά τρεις μονάδες σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016.

Αναλυτικότερα, σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2016, η Βόρεια Αμερική (117 έναντι 120) παρά τη μείωση του δείκτη κατά τρεις μονάδες, συνεχίζει να αποτελεί τη γεωγραφική περιοχή με τον υψηλότερο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

Στις Ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (114 έναντι 111) ο δείκτης αυξήθηκε κατά τρεις μονάδες ενώ στη Λατινική Αμερική αυξήθηκε κατά μία μονάδα στις 85. Η μεγαλύτερη αύξηση του δείκτη σημειώθηκε στις χώρες της Μέσης Ανατολής και στην Αφρική (88 έναντι 83).

Ειδικότερα για την Ευρώπη (85), ο δείκτης συνεχίζει την ανοδική του πορεία για ένατο συνεχές τρίμηνο. Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, ο δείκτης αυξήθηκε σε 22 από τις 33 χώρες, ενώ έμεινε σταθερός σε τέσσερις από αυτές.

Μεταξύ των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τρομοκρατικές επιθέσεις (27%) για το δεύτερο τρίμηνο του 2017 ήταν αυξημένος κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες και εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση από το τελευταίο τρίμηνο του 2015. Ακολουθείται από τις ανησυχίες για την υγεία (19%), την εργασία (18%) και την οικονομία (18%).

Σημειώνεται ότι η παγκόσμια έρευνα Consumer Confidence and Spending Intentions της Nielsen δημιουργήθηκε το 2005 και μετράει το βαθμό αισιοδοξίας, τις μεγαλύτερες ανησυχίες και την πρόθεση αγορών περισσότερων από 30.000 καταναλωτών σε 63 χώρες. Η μεθοδολογία είναι on-line ενώ το δείγμα έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet σε κάθε χώρα. Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε το διάστημα 20 Μαΐου – 10 Ιουνίου, 2017.

Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται ως ο μέσος όρος των επιμέρους 3 δεικτών των ακόλουθων μεταβλητών: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες. Η τιμή του κυμαίνεται από το 0 έως το 200, με την τιμή 100 να υποδηλώνει ότι υπάρχει ίδιο ποσοστό αισιόδοξων και απαισιόδοξων πολιτών.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Φωτό: Ευρωκίνηση

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ 20 Ιαν 2021 | 13:35

Πώς κινήθηκε ο τζίρος των καταστημάτων τις δύο πρώτες ημέρες των εκπτώσεων

Σε κατάσταση αποσυμπίεσης βρίσκονται αγορά και καταναλωτές, από τη Δευτέρα όπου "επανήλθαν" σε μια νέα μορφή κανονικότητας μετά από δύο και πλέον μήνες καραντίνας.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ 20 Ιαν 2021 | 11:13

Εξαδάκτυλος: Να μην ανοίξουν τα σχολεία την επόμενη εβδομάδα – Έχουμε μπροστά μας δύο δύσκολους μήνες

Κατά του ανοίγματος των Γυμνασίων και Λυκείων στη χώρα την επόμενη εβδομάδα εμφανίστηκε να τοποθετείται ο Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

ΟΛΑ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ 20 Ιαν 2021 | 09:52

Σταμπουλίδης: Αυτό είναι το σχέδιο για την επαναλειτουργία δραστηριοτήτων - Σχολεία, μετακινήσεις, εστίαση [βίντεο]

Το σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης που θα προσκομίσει στην Επιτροπή των Ειδικών - Τι αποκάλυψε ο Π. Σταμπουλίδης.

ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΤΑ ΤΣΙΠΡΑ 19 Ιαν 2021 | 10:11

Βορίδης: Πολύ πιθανό νέο lockdown αν χρειαστεί – Τον Φεβρουάριο ο νέος εκλογικός νόμος για τους ΟΤΑ

Ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης μίλησε για προσεκτική διαδικασία ανοίγματος που λαμβάνει υπόψη της τι συμβαίνει επιδημιολογικά με εβδομαδιαία αποτίμηση των δεδομένων.

ΑΝ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 19 Ιαν 2021 | 09:52

Παπαθάνασης για επόμενα βήματα: Να δούμε πρώτα το αποτύπωμα από σχολεία και αγορά, μην καλλιεργούμε προσδοκίες

"Θα πρέπει να περιμένουμε το αποτύπωμα της επανεκκίνησης της αγοράς, προκειμένου να δούμε τις επόμενες κινήσεις" ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης.

ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΤΡΙΤΟ ΚΥΜΑ 19 Ιαν 2021 | 07:49

Κανονικότητα σε… δόσεις: Σταδιακά το άνοιγμα της αγοράς και η απόσυρση των μέτρων στήριξης - Τα επόμενα βήματα

Σε πρώτο πλάνο είναι το άνοιγμα των χιονοδρομικών κέντρων, η μετακίνηση από νομό σε νομό, το άνοιγμα των πρακτορείων του ΟΠΑΠ όπως επίσης και των σχολών οδήγησης είτε από τις 25 Ιανουαρίου, είτε από την 1η Φεβρουαρίου.

ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΥΓΧΡΩΤΙΣΜΟΥ 18 Ιαν 2021 | 16:23

Άνοιγμα λιανεμπορίου: Mε μάσκες, αποστάσεις αλλά και ουρές σε καταστήματα - Τι έγινε σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα

Ζωντάνεψε το λιανεμπόριο με το άνοιγμα των καταστημάτων - Ουρές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα,

ΤΙ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ 18 Ιαν 2021 | 08:15

Γώγος: Το δίωρο στην αγορά πρέπει να είναι αυστηρό - Πότε ανοίγουν σχολεία και εστίαση

"Το επόμενο βήμα πρέπει να είναι τα σχολεία, είναι μεγάλη ανάγκη να ανοίξουν, λίγο πιο πίσω πάει η εστίαση", λέει ο κ. Γώγος.

ΤΙ ΕΙΠΕ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ 18 Ιαν 2021 | 08:12

Σύψας για άνοιγμα αγοράς: Αν υπάρξει συνωστισμός, θα κλείσει όλη η Αττική

Για την εστίαση, ο κ. Σύψας υποστήριξε πως δεν μπορεί να γίνει κανένα πλάνο, αλλά θα είναι η τελευταία που θα ανοίξει, καθώς αποτελεί εστία υπερμετάδοσης.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΝΗΘΕΙΑ 16 Ιαν 2021 | 20:22

Επίσκεψη στο κρεοπωλείο: Η συνήθεια που έγινε... λατρεία μέσα στο lockdown

O μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται κατά μέσο όρο 3 φορές την εβδομάδα το κρεοπωλείο.

ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ 16 Ιαν 2021 | 13:28

Λαικές αγορές: Από Δευτέρα επιστρέφουν πλαστικά και βιομηχανικά προιόντα στους πάγκους

Τι ανακοίνωσε η Πανελλαδική Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Αγροτικών Προϊόντων Λαϊκών Αγορών.

ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ 15 Ιαν 2021 | 14:43

"Πράσινο φως" από τους λοιμωξιολόγους: Ανοίγει Δευτέρα το λιανεμπόριο, με click away και ραντεβού in shop

Ξεκινά το σταδιακό άνοιγμα της αγοράς από Δευτέρα όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο πρωθυπουργός, μετά και τη θετική εισήγηση της Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΕΘ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ 14 Ιαν 2021 | 09:53

Προειδοποίηση Καπραβέλου: Το άνοιγμα της αγοράς είναι "σύμμαχος" του κορονοϊού

Για την κατάσταση στην Θεσσαλονίκη λόγω κορονοϊού, το άνοιγμα της αγοράς, αλλά και το ενδεχόμενο ενός τρίτου κύματος πανδημίας, μίλησε ο κ. Καπραβέλος.