Follow us

Οι ανατροπές που έφερε το "καλάθι του νοικοκυριού" για τους καταναλωτές - Ποια προϊόντα αγοράζονται περισσότερο

Το "καλάθι του νοικοκυριού" έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Επίδραση στην αγοραστική συμπεριφορά για 4 στους 10 καταναλωτές έχει το καλάθι του νοικοκυριού, όπως προκύπτει από στοιχεία σχετικής έρευνας της NielsenIQ που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου "Shopper Trends Event”, που πραγματοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς.

Μάλιστα, το καλάθι έγινε η αιτία για να επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα ορισμένες από τις γνωστές αλυσίδες και πιο συγκεκριμένα τον Σκλαβενίτη σε ποσοστό 61%, τη Lidl και την AB Bασιλόπουλος σε ποσοστό 50%, ενώ ακολουθούν My market και Μασούτης με 42% και 33%, αντίστοιχα. Αμέσως μετά έρχονται ο Κρητικός με 22%, ο Γαλαξίας με 22% και η Market In με 20%.

Σχετικά με το κατά πόσο το καλάθι περιλαμβάνει προϊόντα που δικαιολογούν την τιμή σε σχέση με την ποιότητά τους για τους καταναλωτές, πρώτος σε βαθμό ικανοποίησης κατατάσσεται ο Σκλαβενίτης με 42%, ακολουθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος με 33%, η Lidl με 33%, ο Μασούτης με 24% και τα My market με 27%.

Μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων του "καλαθιού"

Για το διάστημα από 22 Νοεμβρίου του 2022 έως και 23 Φεβρουαρίου του 2023, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 12,3%, αντίστοιχα οι κατηγορίες του "καλαθιού" παρουσιάζουν ρυθμό ανάπτυξης 18,4%, ενώ οι κατηγορίες εκτός καλαθιού τρέχουν με ανάπτυξη 1,1%. Ωστόσο, ο ταχύς ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων του καλαθιού εκτός από το ό,τι είναι φθηνότερα και επομένως τα προτιμούν οι καταναλωτές, αποτελούν και βασικές κατηγορίες αγαθών που αγοράζουν ούτως ή άλλως οι Έλληνες και επικεντρώνονται σε αυτές και όχι σε περιττά προϊόντα για να μειώσουν τις δαπάνες τους.

Διαβάστε Επίσης

Αναφορικά με το εάν συγκρατήθηκαν οι τιμές, η Nielsen σημειώνει ότι το "καλάθι" έχει συνδράμει προς αυτήν την κατεύθυνση καθότι μία στις δύο κατηγορίες του καλαθιού δεν παρουσιάζει αύξηση τιμής. Στον αντίποδα, εφτά στις δέκα κατηγορίες εκτός καλαθιού παρουσιάζουν αυξημένη μέση τιμή.

Καταναλωτές: Αποτελεσματικότερη του "καλαθιού" η μείωση του ΦΠΑ

Από τους καταναλωτές που απάντησαν στη συγκεκριμένη έρευνα, το 80% τοποθετείται ότι το καλάθι από μόνο του δεν επαρκεί ως μέτρο ανάσχεσης των ανατιμήσεων. Την ίδια στιγμή σχεδόν 9 στους 10 θεωρούν ότι πολύ πιο αποτελεσματικό μέτρο για τη συρρίκνωση των τιμών θα ήταν η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ. Το 70% εκτιμά ότι ως αντίδοτο στις αυξήσεις θα μπορούσαν να λειτουργήσουν η εντατικοποίηση των προωθητικών ενεργειών καθώς και η συμπερίληψη περισσότερων κατηγοριών αλλά και επώνυμων προϊόντων στο "καλάθι".


Η Nielsen αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι οι κατηγορίες που συμμετέχουν στο καλάθι, σε σχέση με αυτές που βρίσκονται εκτός αυτού, παρουσιάζουν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης. Επιπλέον, οι περισσότερες από τις κατηγορίες προϊόντων του καλαθιού παρουσίασαν συγκρατημένες ή και μειωμένες τιμές σε σύγκριση με αυτά που βρίσκονται έξω από το "καλάθι". Ενισχυμένες παρουσιάζονται οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (των μη επώνυμων δηλαδή) σε σύγκριση με τις κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που δεν συμμετέχουν στο "καλάθι του νοικοκυριού".

Τα προϊόντα που αγοράζονται

Κατηγορίες που αγοράζονται πιο συχνά και περιλαμβάνονται στο καλάθι, είναι τα ζυμαρικά και το ρύζι, προϊόντα όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι καθώς και ο καφές. Μάλιστα 1 στους 4 καταναλωτές αναφέρει ότι αγοράζει πιο συχνά τα προαναφερόμενα προϊόντα από τη στιγμή που μπήκαν στο καλάθι.

Τα πιο ευπώλητα προϊόντα του καλαθιού

Ζυμαρικά: 56%
Ρύζι: 50%
Γάλα: 38%
Τυρί: 32%
Καφές: 28%
Όσπρια: 28%
Γιαούρτι: 28%
Χαρτί υγείας – κουζίνας: 27%
Αλεύρι για όλες τις χρήσεις: 27%
Αυγά: 25%
Απορρυπαντικά πλυντηρίου: 24%
Ψωμί – παξιμάδια: 24%
Σαμπουάν: 23%
Ελαιόλαδο-σπορέλαιο: 22%
Συσκευασμένο κρέας-πουλερικά: 22%
Οδοντόκρεμα: 22%
Σάλτα ντομάτας σε κουτί: 21%
Γαλοπούλα-πάριζα: 20%
Απορρυπαντικό πιάτων: 19

Διαβάστε Επίσης

Πώς μαθαίνουν οι καταναλωτές για τις τιμές στο καλάθι

Αναφορικά με τα κανάλια πληροφόρησης για το καλάθι και τις τιμές των προϊόντων που εντάσσονται σε αυτά, κύρια πηγή ενημέρωσης για το 48% αποτελεί η αναγραφόμενη τιμή και το ενδεικτικό ταμπελάκι στο ράφι ενός σούπερ μάρκετ. Ακολουθούν τα φυλλάδια των αλυσίδων για ένα ποσοστό 37%, οι ιστοσελίδες των σούπερ μάρκετ για το 25%, οι διαφημίσεις στην τηλεόραση για το 13%, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το 10% και το e-katanalotis για το 9%.

Πηγή: capital

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ CIRCANA 11 Μαϊ 2023 | 08:45

Σούπερ μάρκετ: 10% ακριβότερα τα προϊόντα το 2023 - Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου

Προωθητικές ενέργειες και μειώσεις τιμών για να κρατήσουν τους καταναλωτές.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ 05 Ιουν 2023 | 08:47

Τι είναι η επενδυτική βαθμίδα και γιατί αφορά το απλό νοικοκυριό και τη μικρομεσαία επιχείρηση

Πώς ορίζεται η επενδυτική βαθμίδα με απλά κατανοητά λόγια, για έναν μέσο πολίτη και μικρομεσαίο επιχειρηματία; Πόσες διαβαθμίσεις έχει και από ποιους καθορίζονται;

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 04 Ιουν 2023 | 15:12

Οι πέντε αριθμοί που αποκαλύπτουν την αλήθεια για τους φόρους στην Ελλάδα

Η αύξηση του φόρου στα μερίσματα μπορεί να μην αποδώσει τίποτα εισπρακτικά στο δημόσιο καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του συνολικού ύψους των διανεμόμενων κερδών.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 04 Ιουν 2023 | 12:22

Aυξημένη ζήτηση για την αγορά οικοπέδων στην Αττική - Σε ποιες περιοχές "ξανασηκώνονται" οικοδομές

Σημαντική αύξηση –για 5η συνεχή χρονιά– καταγράφουν οι τιμές των οικοπέδων στην Αττική, από τις αρχές του 2018.

ΛΗΓΕΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 04 Ιουν 2023 | 10:59

Κοινωνικός τουρισμός 2023: Εκπνέει η προθεσμία για τις αιτήσεις - Ποιοι οι δικαιούχοι, ποιοι εξαιρούνται

Σήμερα, Κυριακή (4/6), και αύριο, Δευτέρα (5/6), μπορούν να κάνουν αιτήσεις για τον κοινωνικό τουρισμό όλοι οι δικαιούχοι, ανεξαρτήτως ΑΦΜ.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ 04 Ιουν 2023 | 09:40

"Τρέχουν" 4 προγράμματα για ενεργειακή αναβάθμιση - Ποια είναι, όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Τέσσερα προγράμματα προϋπολογισμού σχεδόν 800 εκατ. ευρώ για την ενέργεια κι η αναβάθμιση κατοικιών και την ανανέωση εξοπλισμού βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 04 Ιουν 2023 | 09:33

Πότε θα είναι έτοιμο το ανακαινισμένο Μέγαρο του ΟΤΕ - Το όγδοο ψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα

Στην τελική ευθεία έχουν μπει οι εργασίες για την ανακατασκευή των κεντρικών γραφείων του ομίλου ΟΤΕ στο Μαρούσι.

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 03 Ιουν 2023 | 12:40

Ερχεται "λίφτινγκ" στη ρύθμιση των 36-72 δόσεων

Οι "κόφτες" στη νέα ρύθμιση οφειλών των 36-72 δόσεων για τα χρέη που δημιουργήθηκαν την περίοδο της ενεργειακής κρίσης έχει αφήσει εκτός ρύθμισης χιλιάδες οφειλέτες του δημοσίου.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ 03 Ιουν 2023 | 10:02

Κοινωνικός τουρισμός 2023: Ποια ΑΦΜ κάνουν σήμερα αίτηση - Ανοιχτή έως τις 5 Ιουνίου η πλατφόρμα

Ανοιχτή έως ως τις 5 Ιουνίου θα μείνει ανοιχτή η πλατφόρμα του ΟΑΕΔ - ΔΥΠΑ για τον κοινωνικό τουρισμό με τα τα προσωρινά αποτελέσματα να βγαίνουν γύρω στις 20 Ιουνίου.

3 ΙΟΥΝΙΟΥ 03 Ιουν 2023 | 07:00

Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου - Πάμε για ποδήλατο με τη ΔΕΗ!

Η ΔΕΗ, με όλες τις ενέργειες και πρωτοβουλίες της, βάζει όλη της την ενέργεια, για να γίνει το ποδήλατο κομμάτι της καθημερινότητάς μας...

ΒLUEGROWTH PIRAEUS 02 Ιουν 2023 | 20:10

8ος Διαγωνισμός Καινοτομίας για τη Γαλάζια Οικονομία από τον Δήμο Πειραιά

Ο διαγωνισμός ΒlueGrowth Piraeus διοργανώνεται στην πόλη του Πειραιά από το 2014, με στόχο να αναδείξει και να υποστηρίξει επιχειρηματικές ιδέες, νεοφυείς και υφιστάμενες επιχειρήσεις με καινοτόμες λύσεις.

02 Ιουν 2023 | 19:19

"Ακριβό μου ποτό": Ανεβασμένες οι τιμές σε σχέση με πέρυσι - Τσουχτερές στα ελληνικά νησιά

Ακριβότερο το αλκοόλ σε σχέση με πέρυσι - Ενδεικτικές τιμές.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ 02 Ιουν 2023 | 18:33

Βίκος: Η οικογένεια Σεπετά καλωσόρισε το επενδυτικό ταμείο SMERC στην ΕΨΑ

Ο κλάδος χρειάζεται βιώσιμες εταιρείες που θα αναπτύσσονται, θα παρέχουν ποιοτικά προϊόντα και θα συμβάλλουν στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας.