Ο αριθμός των ταξιδιωτών που έφθασε οδικώς στην Ελλάδα έφτασε το 2017 στα 8,3 εκατ. ή περισσότερο από 30% του εισερχόμενου τουρισμού συνολικά (πλην κρουαζιέρας). Ένα χαρακτηριστικό των τουριστών αυτών είναι η δυνατότητα που έχουν να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την ‘τελευταία στιγμή’ χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια. Ως εκ τούτου το οικονομικό κλίμα που επικρατεί στις αντίστοιχες αγορές είναι καθοριστικό για τις επιλογές διακοπών που θα κάνουν οι κάτοικοί τους
Με βάση μελέτη του insete oι οικονομικές εξελίξεις των εξεταζόμενων αγορών εμφανίζουν μικτή εικόνα με τις αγορές της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Σερβίας, της Πολωνίας και της ΠΓΔΜ να είναι θετικές, ενώ αρνητικές είναι οι εξελίξεις στη Ρουμανία (επιβράδυνση της οικονομίας) και την Τουρκία (διαρκής υποτίμηση της τουρκικής Λίρας και περαιτέρω επιδείνωση του οικονομικού κλίματος).
Αναφορικά με την θέση της Ελλάδας στον εξερχόμενο τουρισμό των εξεταζόμενων αγορών το 2016, σε όλες βρίσκεται στο top-3 των κυριότερων τουριστικών προορισμών με εξαίρεση την αγορά της Πολωνίας (8 η ). Ειδικότερα, κατέχει την 1η θέση στις αγορές της Σερβίας, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας, της Αλβανίας και της ΠΓΔΜ και την 2η θέση στην αγορά της Ρουμανίας. Η εικόνα είναι παρόμοια όσον αφορά στους Μεσογειακούς προορισμούς*, με την Ελλάδα να βρίσκεται σε όλες τις αγορές στην 1 η θέση των κυριότερων προορισμών με εξαίρεση την αγορά της Πολωνίας (4η θέση). Επίσης, το 2016, σε σχέση με το 2015, η Ελλάδα ανέβηκε τρεις θέσεις στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από την Ρουμανία, ενώ υποχώρησε μια θέση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από την Πολωνία.
Επίσης, μικρή επιδείνωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας της, σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2017, εμφανίζει και η Πολωνία, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ζήτηση για διακοπές. Αντίθετα, οι αγορές της Σερβίας και της Αλβανίας εμφανίζουν ανατίμηση της συναλλαγματικής τους ισοτιμίας κάτι που μπορεί να επηρεάσει θετικά την ζήτηση για διακοπές. Η συναλλαγματική ισοτιμία της Βουλγαρίας και της ΠΓΔΜ είναι κλειδωμένη.
Η μελέτη του insete εστιάζει στις μακρο-οικονομικές εξελίξεις των κυριότερων αγορών με οδική πρόσβαση στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα βασικά μακρο-οικονομικά δεδομένα που επηρεάζουν την ταξιδιωτική συμπεριφορά: ΑΕΠ, συναλλαγματικές ισοτιμίες, Δείκτης Οικονομικού Κλίματος, ανεργία. Η καταγραφή γίνεται για τις 6 μεγαλύτερες αγορές τουριστών που έρχονται οδικώς
φωτό Reuters
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr