Μέσα στην επόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται να δημοσιευτεί η υπουργική απόφαση για το "πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών". Με τρεις κινήσεις, πολλές δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν "φορο-κουπόνια" συνολικής αξίας έως και 500 εκατ. ευρώ τα οποία και θα εξαργυρώσουν για την πληρωμή φετινών φορολογικών ή ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
Η διαδικασία θα γίνει σε τρία στάδια: πρώτο στάδιο η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα my business support. Δεύτερο στάδιο, η υποβολή της φετινής φορολογικής δήλωσης ώστε να καταγραφούν οι πάγιες επαγγελματικές δαπάνες στους κωδικούς του εντύπου Ε3. Και 3η κίνηση η υποβολή της τελικής αίτησης (και πάλι μέσω my business support) κατά την οποία ο ενδιαφερόμενος θα γνωρίζει πλέον την αξία των κουπονιών που δικαιούται και θα μπορεί να επιλέξει αν αυτά θα εξαργυρωθούν για την πληρωμή φόρων ή ασφαλιστικών εισφορών. Δηλαδή, σε όλη αυτή τη διαδικασία, ο δικαιούχος δεν θα βλέπει χρήμα.
Το χρήμα θα διακινείται ηλεκτρονικά από την μια τσέπη του δημοσίου στην άλλη και απλώς ο δικαιούχος θα αντιλαμβάνεται το "σβήσιμο" των υποχρεώσεων του προς την εφορία ή προς το ασφαλιστικό ταμείο.
Πάντως, είναι προφανές ότι από αυτή τη διαδικασία θα υπάρξει και "πίεση" προς τους επαγγελματίες που δικαιούνται να κάνουν χρήση του μέτρου ώστε να υποβάλλουν γρήγορα την φορολογική τους δήλωση. Επειδή το μέτρο θα πρέπει να έχει "τρέξει" μέσα στον Ιούνιο, ο ενδιαφερόμενος δεν θα μπορεί να υποβάλλει τη φορολογική του δήλωση έως τον Αύγουστο όπως έχει κανονικά το δικαίωμα, αλλά μέχρι συγκεκριμένη ημερομηνία η οποία και θα ανακοινωθεί με την υπουργική απόφαση.
Η ενίσχυση θα υπολογιστεί ως ποσοστό των παγίων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020 και δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί από το κράτος.
Οι επιχειρήσεις που θα είναι επιλέξιμες θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τα εξής:
· Να ανήκουν σε πληττόμενους κλάδους.
· Να απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο με εξαρτημένη σχέση εργασίας πλήρους απασχόλησης.
· Να έχουν υποβάλλει όλες τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και τις δηλώσεις Ε3 για την περίοδο που υποχρεούνται.
· Nα παρουσιάζουν ζημιά προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά τους, είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά τους για το 2020.
· Να παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019. Ειδική πρόβλεψη, ωστόσο, θα υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα, δίνοντας έμφαση στο κριτήριο της ζημιάς, και όχι σε αυτό της πτώσης τζίρου.
Η στήριξη δεν θα αφορά επιχειρήσεις που ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση, όμως, των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.
Οι πάγιες δαπάνες
Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες θα υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για:
· παροχές σε εργαζόμενους,
· ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων,
· ενέργεια,
· ύδρευση,
· τηλεπικοινωνίες,
· ενοίκια,
· λοιπά λειτουργικά έξοδα, και
· χρεωστικούς τόκους και συναφή έξοδα.
Είναι δαπάνες που αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3.
Ως ενισχύσεις θα λαμβάνονται υπόψη οι ενισχύσεις που έλαβε η επιχείρηση μέσα στο 2020, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας.
Το ποσοστό ενίσχυσης
Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση τη πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60%.
Παράλληλα, θα υπάρχουν και ανώτατα όρια στο ύψος της ενίσχυσης, το οποίο:
· Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.
· Δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019, με ειδική μέριμνα, όμως, για τις νέες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που άνοιξαν πρόσφατα υποκατάστημα.
· Δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ.
Οι δικαιούχοι θα υποχρεωθούν να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr