ΟΣΕ: Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τα τέλη χρήσης του σιδηροδρόμου

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για τις χρεώσεις χρήσης του δικτύου καλεί τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις η διοίκηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για τις χρεώσεις χρήσης του δικτύου καλεί τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις η διοίκηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).

Απευθύνοντας πρόσκληση σε όλους τους συμμετέχοντες στο σιδηρόδρομο (ΣΤΑΣΥ ΑΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG)) να συζητήσουν το μέλλον της σιδηροδρομικής αγοράς, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, μιλώντας στο AΠΕ -ΜΠΕ , σημειώνει ότι "αναζητείται η χρυσή τομή ώστε η σιδηροδρομική αγορά να είναι συγχρόνως βιώσιμη για τον δημόσιο διαχειριστή της υποδομής και ελκυστική για τις ιδιωτικές εταιρείες".

Η ισορροπία μεταξύ των τελών που πληρώνουν οι εταιρείες και των εσόδων που χρειάζεται ο ΟΣΕ για να καλύψει το άμεσο κόστος συντήρησης και αναβάθμισης της υποδομής συνιστά μια δύσκολη εξίσωση, είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού, προσθέτοντας ότι η ελληνική αγορά, στην οποία κυριαρχεί η ιταλικών συμφερόντων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παραμένει εξαιρετικά περιορισμένη.

ΟΣΕ: Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τα τέλη χρήσης του σιδηροδρόμου

Τα έσοδα του ΟΣΕ από τέλη υποδομής ανήλθαν το 2019 σε 16 εκατ. ευρώ (προερχόμενα από τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ΣΤΑΣΥ), με την κρατική επιχορήγηση σταθερή στα 45 εκατ. ευρώ. Μια αύξηση είναι απαραίτητη για να ισοσκελίσει έσοδα και άμεσο κόστος αλλά αυτό προϋποθέτει μια minimum συνεννόηση με τη σιδηροδρομική αγορά. Ο εκσυγχρονισμός των υποδομών αναμένεται να βοηθήσει προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης των σιδηροδρομικών μεταφορών και κατ' επέκταση των εσόδων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με το βλέμμα στα τέλη του 2022

"Η μεγάλη άσκηση είναι η ρύθμιση της σχέσης του διαχειριστή της υποδομής με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Δεν μπορούμε κάθε τόσο να θέτουμε νέες βάσεις. Αυτό το ζήτημα πρέπει να λυθεί για τα επόμενα 5-7 χρόνια, ώστε και οι εταιρείες να γνωρίζουν τα δεδομένα της αγοράς, τις απαιτήσεις του διαχειριστή, τα ζητήματα εκσυγχρονισμού και συντήρησης του δικτύου, αλλά αντίστοιχα να θέσει και ο διαχειριστής μέσω μιας αναπτυξιακής πολιτικής τα δεδομένα για το άνοιγμα της αγοράς" αναφέρει ο επικεφαλής του ΟΣΕ.

Τέλος, όπως υπογραμμίζει ο κος Πατέρας, οι συζητήσεις θα αφορούν τα τέλη υποδομής του 2022 με όλους τους παίκτες να καλούνται να διαμορφώσουν από κοινού, μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες, ένα πλαίσιο λειτουργίας, με στόχο τη συνολική ανάπτυξη του κλάδου πριμοδοτώντας ειδικά τις εμπορευματικές μεταφορές.

Ο σχεδιασμός για το 2022 και ο καθορισμός συγκεκριμένων τελών είναι η προϋπόθεση για υψηλότερα έσοδα από τέλη χρήσης υποδομής από αυτά του 2019, βάσει της αρχής της προοδευτικότητας. Σημειώνεται ότι για τα έτη 2020 και 2021 δόθηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση για ελάφρυνση των εταιρειών με την κάλυψη από το κράτος της μείωσης των εσόδων που δημιούργησε η πανδημία, που για τη χώρα μας εκτιμάται περίπου 20%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αρχές του 2023 στις ράγες το ΣΔΙΤ για τη συντήρηση

Όσον αφορά δε στο τεράστιο project της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου μέσω ΣΔΙΤ, συνδυάζοντας ευρωπαϊκές ενισχύσεις και ιδιωτική χρηματοδότηση, όπως λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σπ. Πατέρας, η συμβασιοποίηση αναμένεται στις αρχές του 2023. Εν τω μεταξύ, το έργο αυτό θα ενισχυθεί, βάσει του εθνικού σχεδίου που θα σταλεί στην Κομισιόν, με πόρους 130 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.

Το συνολικό δεκαετές πλάνο του ΟΣΕ, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, θα καλύπτει με μεγάλες εργολαβίες συντήρησης και αναβάθμισης όλο το δίκτυο της χώρας. Στην κρίσιμη διετία που μεσολαβεί, τα στοιχήματα για τον ΟΣΕ είναι δύο.

Αφενός να κρατηθεί σε ικανοποιητική κατάσταση το δίκτυο και αφετέρου να ολοκληρωθούν τα έργα που τρέχουν, προκειμένου η συντήρηση να πατήσει σε ένα "καθαρό" δίκτυο χωρίς επικαλύψεις εργολαβιών, όπως συμβαίνει τις τελευταίες δεκαετίες.

Επί του παρόντος, υπογραμμίζει ο κ. Πατέρας, ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ δουλεύουν καθημερινά για να επιλυθούν χρονίζοντα προβλήματα και να ξεκολλήσουν "παγωμένες" συμβάσεις, όπως η 717, που αφορά την εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System) στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνα, η ενεργοποίηση της οποίας εγκρίθηκε πρόσφατα και οδεύει προς υπογραφή η συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 13,3 εκατ. ευρώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 27Η ΜΑΙΟΥ 2021 14 Μαϊ 2021 | 07:20

Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τα εργασιακά: Οι 10 σημαντικότερες αλλαγές

Σημαντικές αλλαγές στη νομοθεσία που διέπει τις εργασιακές σχέσεις στη χώρα μας επιφέρει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας που παρουσίασε η ηγεσία του και τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ 13 Μαϊ 2021 | 21:07

Μισέλ Ναπολιτάνο (Fitch): Ρυθμός ανάπτυξης άνω του 7% το επόμενο έτος για την Ελλάδα

Ο Fitch αναμένει ρυθμό ανάπτυξης άνω του 7% για το επόμενο έτος λόγω των επενδύσεων, δήλωσε o επικεφαλής του οίκου Fitch για τις πιστοληπτικές αξιολογήσεις.

ΚΛΙΜΑ ΠΡΟΣΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ. 13 Μαϊ 2021 | 19:46

Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα "άγκυρα της τουριστικής βιομηχανίας" για τη φετινή χρονιά και λόγω των εμβολιασμών

Εκτενής κάλυψη του ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού από τα γερμανικά ΜΜΕ - Ιδιαίτερη μνεία στον εμβολιασμό του πληθυσμού των νησιών

AΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΥΝΙΟ 13 Μαϊ 2021 | 19:38

Θεοχάρης: Ανοίγουμε πανιά στον τουρισμό με ασφάλεια - Το υγειονομικό σχέδιο με 5 ζώνες άμυνας

"Ανοίγουμε αύριο με ένα σχέδιο 5 σημείων άμυνας" ανακοίνωσε από το Σούνιο ο Χάρης Θεοχάρης για τον τουρισμό.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ MARKETING ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ 13 Μαϊ 2021 | 18:35

Novibet: Οκτώ υποψηφιότητες στα EGR Marketing Innovation Awards 2021

Οκτώ υποψηφιότητες απέσπασε η Novibet στα κορυφαία διεθνή βραβεία EGR Marketing Innovation Awards 2021

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ 13 Μαϊ 2021 | 16:37

Επίσημο: Πότε ανοίγουν γυμναστήρια, καζίνο, ΟΠΑΠ play και χώροι δεξιώσεων- Πότε ανοίγουν οι εσωτερικοί χώροι στην εστίαση

Ποιες οικονομικές δραστηριότητες επανεκκινούν από τις 14 Μαΐου έως την 1 Σεπτέμβρη - Ποιες ανοίγουν με προϋπόθεση το 50% του ενήλικου πληθυσμού να είναι εμβολιασμένο

ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΛΟΙΟ 13 Μαϊ 2021 | 15:31

TUI Cruises: Επιλέγει την Ελλάδα ως πρώτη χώρα για να ξεκινήσει τις κρουαζιέρες μετά από πολύμηνη αναστολή

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στην οποία η TUI Cruises ξεκινά τις κρουαζιέρες στη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της TUI.

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ 13 Μαϊ 2021 | 14:13

Άνοιγμα τουρισμού: Στις 7 το απόγευμα στο Σούνιο οι ανακοινώσεις Θεοχάρη

Το άνοιγμα του τουρισμού ανακοινώνεται στις 7 το απόγευμα από τον υπουργό Χάρη Θεοχάρη στο Σούνιο - Πώς θα γίνονται οι μετακινήσεις στα νησιά.

ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ 13 Μαϊ 2021 | 11:47

Ι. ΚΛΟΥΚΙΝΑΣ - Ι.ΛΑΠΠΑΣ Α.Ε.: Θετική η πορεία πωλήσεων το α' τετράμηνο του 2021

Σε θετικό πρόσημο 2,32% κυμαίνονται οι πωλήσεις α’ τετράμηνου της Εταιρείας σε σύγκριση και με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2019.

«ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΡΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» 13 Μαϊ 2021 | 11:33

Πώς και από πότε θα δηλώνουμε το ωράριο εργασίας μας από το κινητό μας: Οι νέες αλλαγές στα εργασιακά

Στόχος του υπουργείου Εργασίας με την εισαγωγή της "ψηφιακής κάρτας εργασίας" είναι ο έλεγχος και η πάταξη της "μαύρης" - υποδηλωμένης εργασίας και της εισφοροδιαφυγής.

ΥΠΟΧΩΡΗΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 10% 13 Μαϊ 2021 | 10:59

Πλήγμα στο Bitcoin: Ο Έλον Μασκ σταματά τις συναλλαγές με το κρυπτονόμισμα

Ο Έλον Μασκ ανακοίνωσε ότι δεν θα αποδέχεται το bitcoin για την αγορά αυτοκινήτων. Πρόκειται για πλήγμα στο μεγαλύτερο ψηφιακό νόμισμα στον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 12 Μαϊ 2021 | 20:50

Εργασιακό νομοσχέδιο: Τι προβλέπει για την ψηφιακή κάρτα εργασίας - Οι 10 βασικές διατάξεις

Την εισαγωγή της ψηφιακής κάρτας εργασίας προβλέπει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ ΔΕΛΦΩΝ 12 Μαϊ 2021 | 20:29

Lamda Development: Πράσινο φως για το Ελληνικό τις επόμενες εβδομάδες από το υπουργείο Οικονομικών

Η επένδυση του Ελληνικού αναμένεται να λάβει το πράσινο φως από το ΥΠΟΙΚ τις επόμενες εβδομάδες - Μέσα στο φθινόπωρο θα αδειοδοτηθούν τα δυο πρώτα έργα