
Αυξάνονται διαρκώς οι έλεγχοι στις δημόσιες συγκοινωνίες και πιο συγκεκριμένα στο Μετρό, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, καθώς ο ΟΑΣΑ έχει ενισχύσει τις θυγατρικές του ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ με νέο προσωπικό.
Πηγές του οργανισμού αναφέρουν ότι το προσωπικό των ελεγκτών έχει υπερδιπλασιαστεί από τον Αύγουστο και πλέον ανέρχεται στους 266, γεγονός και το οποίο επιτρέπει την αύξηση των ελέγχων αρχικά στο Μετρό Αθήνας και στη συνέχεια στα λεωφορεία και τρόλεϊ. Οι προσλήψεις αυτές έχουν προέλθει από τα προγράμματα απασχόλησης Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, με στόχο την αντιμετώπιση της ανεργίας αλλά και της ενίσχυσης των δημόσιων υπηρεσιών. Σε πρώτο στάδιο οι συμβάσεις των ελεγκτών θα είναι διετής, αλλά εξετάζεται και το ενδεχόμενο επέκτασής τους.
Κρίνουν, μάλιστα, ως αρκετά επιτυχημένο το μέτρο της πιλοτικής εισόδου από την μπροστινή πόρτα για λεωφορεία και τα τρόλεϊ, ενώ προσθέτουν ότι και οι έλεγχοι γίνονται πιο αυστηροί καθώς μαζί με τον οδηγό οι επιβάτες αυτών των οχημάτων θα συναντούν και ελεγκτές.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η αποτελεσματικότητα του μέτρου αυτού είναι εμφανής καθώς μόνο κατά τον πρώτο μήνα εφαρμογής σε συνδυασμό με τους νέους ελεγκτές που ανέλαβαν καθήκοντα, (οι οποίοι ανέρχονται πλέον σε 135 από 30), αυξήθηκαν οι έλεγχοι κατά 125% (72.476 έλεγχοι τον Σεπτέμβριο του 2024 από 163.298 τον Σεπτέμβριο του 2023), ενώ ενθαρρυντική είναι η εικόνα για την εισπραξιμότητα των προστίμων από τον ΟΑΣΑ.
Όσον αφορά την εισιτηριοδιαφυγή για τα λεωφορεία και τα τρόλει αυτή εκτιμάται στο 15% καθώς πολλοί από όσους δεν επικυρώνουν εισιτήριο εντός των λεωφορείων διαθέτουν είτε κάρτες ή είναι μετεπιβιβαζόμενοι με ήδη επικυρωμένο εισιτήριο.

Αύξηση ελέγχων και στο Μετρό
Σημαντική αύξηση η οποία φτάνει και σχεδόν το διπλασιασμό καταγράφεται στους ελέγχους του Μετρό Αθήνας από την ΣΤΑΣΥ Α.Ε., καθώς οι οι έλεγχοι αυξήθηκαν από τους 150.000 πριν δύο χρόνια στους 450.000 (αύξηση 173%) και τα πρόστιμα φτάνουν κατά διαστήματα από τα 5.000 στα 10.000.
Τα μέτρα που χρησιμοποιεί η ΣΤΑΣΥ για τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής είναι η μείωση της ταχύτητας του κλεισίματος των πυλών στους σταθμούς του μετρό από τα τέσσερα στα τρία δευτερόλεπτα, ενώ και οι υπάλληλοι της εταιρείας που βρίσκονται πριν τις πύλες παροτρύνουν τους επιβάτες να επικυρώσουν εισιτήριο.
Στη ΣΤΑΣΥ τα ποσοστά εισιτηριοδιαφυγής υπολογίζονται σε περίπου 2% – 3%, αλλά στα οδικά μέσα εκτιμάται ότι μπορεί να φτάνουν και το 15%, καθώς όπως υποστηρίζεται, πολλοί από όσους δεν επικυρώνουν εισιτήριο εντός των λεωφορείων διαθέτουν είτε κάρτες ή είναι μετεπιβιβαζόμενοι με ήδη επικυρωμένο εισιτήριο.
Τα μέτρα αυτά φαίνεται να έχουν αποτελέσματα καθώς στη ΣΤΑΣΥ τα ποσοστά εισιτηριοδιαφυγής είναι πολύ χαμηλά και εκτιμώνται σε μόλις 3%. Συνολικά η ΣΤΑΣΥ αναμένει έσοδα 2,4 εκατ. € από τα πρόστιμα, ενώ καταγράφεται ετήσια αύξηση 14,2 εκατ. € για το Σεπτέμβριο του 2024 σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2023
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr