
Ισχυρό διακύβευμα για τον κλάδο των ασφαλειών αποτέλεσαν φέτος οι μεγάλες καταστροφές όπως η πυρκαγιά στον Έβρο, οι πλημμύρες στη Θεσσαλία, η οποία ήταν η μεγαλύτερη ζημιά τα τελευταία χρόνια στην ασφαλιστική αγορά, με εκτιμήσεις ότι θα φτάσει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Ωστόσο, οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες σύμφωνα τα όσα ανέφερε ο Ιωάννης Βοτσαρίδης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Interlife Ασφαλιστική στο πλαίσιο ενημέρωσης της Ένωσης Θεσμικών Αναλυτών, "έδειξαν ότι αντέχουν τέτοιου μεγέθους φυσικές καταστροφές αλλά και ακόμα μεγαλύτερες".
O ίδιος σημείωσε ότι "εάν διαβάσει κανείς την έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα, θα δει ότι η χώρα διαθέτει υψηλό δείκτη φερεγγυότητας που σε εμάς ως εταιρεία είναι πάνω από 200% και για την υπόλοιπη ασφαλιστική αγορά ο μέσος δείκτης είναι 185%, επομένως αρκετά ικανοποιητικός για να καλύψει σημαντικές ζημίες όπως οι προαναφερόμενες".
"Επειδή υπήρξαν δημοσιεύματα ότι θα καταρρεύσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, μην μπορώντας να καλύψουν τις ζημιές, θα σας πω ότι η μέγιστη ζημιά για τη δική μας εταιρεία για τις πλημμύρες της Θεσσαλίας, δεν θα υπερβεί το 1 εκατ. ευρώ δεδομένου ότι υπάρχουν ισχυρές αντασφαλιστικές συμβάσεις. Οι αντασφαλιστές είναι οι ασφαλιστές των ασφαλιστών, οι οποίοι ασφαλίζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες".
Μεγάλη η απόσταση των Ελλήνων από τους Ευρωπαίους – Οι προοπτικές ανάπτυξης
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τα στελέχη της Interlife, οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου είναι σημαντικές καθώς τα ασφάλιστρα που δαπανά ένας Έλληνας για την υγεία είναι αρκετά χαμηλές, ανερχόμενες στα 67 ευρώ κατά κεφαλήν, ενώ ο Ευρωπαίος δαπανά 483 ευρώ. Στο αυτοκίνητο ο Έλληνας πληρώνει 92 ευρώ και ο Ευρωπαίος 358 και στην κατοικία 44 ευρώ έναντι 344 ευρώ. Στις γενικές ασφαλίσεις οι Έλληνες δίνουν 180 ευρώ κατά κεφαλήν και οι Ευρωπαίοι 1.103 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα κατά κεφαλήν ασφάλιστρα ζημιών το 2022 η Ελλάδα είχε μέση δαπάνη 213 ευρώ, η Ιταλία 670, η Ισπανία 739, η Πορτογαλία 521, η Γερμανία 1.416 και η Ευρώπη των 27 έχει 987 ευρώ κατά κεφαλήν, συμπεριλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ελβετίας, της Νορβηγίας, της Ισλανδίας και της Τουρκίας. Ο κύριος Βοτσαρίδης προέβλεψε μεγάλη ανάπτυξη του κλάδου ασφαλειών καθότι η αγορά τρέχει φέτος με διψήφιο ποσοστό αύξησης. Την ίδια στιγμή η ασφαλιστική διείσδυση στην Ελλάδα είναι 2,5% το 2021 και στις ΗΠΑ 11,7%, στην Ταιβαν 14,8%, στην Ιταλία 9,1%, στην Πορτογαλία 5,8% και στην Ισπανία 5,1%.
Προοπτική προσφέρουν για το μέλλον οι άλλοι κλάδοι πλην αυτοκινήτου, οι οποίοι αποδίδουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με το αυτοκίνητο. Επί της ουσίας η διαφορά στο ασφαλιστικό αποτέλεσμα έγκειται στη σχέση μεταξύ αυτοκινήτου και λοιπών κλάδων, οι οποίοι είναι πιο κερδοφόροι παρά το ότι ενέχουν υψηλότερο κόστος προμήθειας προς τους διαμεσολαβητές - ασφαλιστές. Σε επίπεδο εννεαμήνου 2023 η ελληνική αγορά ασφαλίσεων είχε ανάπτυξη 7,5% - 8%.
Ο πληθωρισμός αύξησε το κόστος αποζημιώσεων αυτοκινήτων
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα ο πληθωρισμός αύξησε το κόστος αποζημίωσης στα αυτοκίνητα κατά 1,5% έναντι των άλλων κλάδων οι οποίοι δεν επηρεάζονται από τον πληθωρισμό, το οποίο ωστόσο η εταιρεία κατάφερε να απορροφήσει αποτελεσματικά, σύμφωνα με τα στελέχη της.
Αυτή τη στιγμή περίπου 500.000 οχήματα είναι ανασφάλιστα παρά το γεγονός ότι τα τελευταία 3 χρόνια έχουν προστεθεί περίπου 600.000 επιπλέον οχήματα ως νέα συμβόλαια ασφαλίσεων στον κλάδο. Οι λοιποί κλάδοι σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Interlife είναι σίγουρο ότι ανεβαίνουν και θα ανέβουν κι άλλο, υπό την προϋπόθεση – όπως είπε – να βοηθήσει και η κυβέρνηση. Ανέλαβε την πρωτοβουλία να δώσει έκπτωση 10% στον ΕΝΦΙΑ για ασφάλιση σπιτιού από φυσικές καταστροφές. Θα μπορούσε ο υπουργός να είναι πιο γενναιόδωρος και να κάνει το ποσοστό 25%. Το 10% αντιστοιχεί σε έκπτωση περίπου 40 έως 50 ευρώ για ΕΝΦΙΑ 400 ή 500 ευρώ σε μία μέση κατοικία".
Οι επιδόσεις της Interlife
Στο εννεάμηνο τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα για την Interlife ήταν 69,48 εκατ. ευρώ από 61,57 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2022 μία μεταβολή της τάξεως του 12,84%. Τα μεικτά δεδουλευμένα ασφάλιστρα ήταν 65,11 εκατ. ευρώ από 58,53 εκατ. ευρώ με αύξηση 11,24%. Κατά την ίδια χρονική περίοδο η Interlife παρουσίασε αύξηση 18,24% στις ασφαλίσεις για μεταφορές και σκάφη, 9,77% σε ατυχήματα και ασθένεια, 16,91% αύξηση στην περιουσία, το αυτοκίνητο αυξήθηκε κατά 6,12% και η μεικτή ασφάλιση αυξήθηκε κατά 18,41%. Οι λοιποί κλάδοι αυξήθηκαν κατά 38,99%. Η συνολική αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων ήταν 12,78%. Σε ό,τι αφορά τον κλάδο αυτοκινήτου η παραγωγή ασφαλίστρων αυξήθηκε κατά 6,4% και οι λοιποί κλάδοι κατά 17,31%, δείχνοντας την προοπτική που μπορεί να έχουν τα επόμενα χρόνια.
Η συνολική παραγωγή από 82,48 εκατ. ευρώ έφτασε τα 92 εκατ. ευρώ με αύξηση κατά 12,4%. Πιθανώς το αυτοκίνητο θα κινηθεί περαιτέρω πτωτικά κάτω από το 50% ως προς τη συμμετοχή του στην παραγωγή ασφαλίστρων της εταιρείας και σύμφωνα με τον κύριο Βοτσαρίδη θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται στον αντίποδα οι λοιποί κλάδοι ασφαλίσεων.
Τα μερίδια αγοράς
Αυτή τη στιγμή η Interlife κατέχει τη δεύτερη θέση για πλοία και σκάφη αναψυχής από πλευράς παραγωγής ασφαλίστρων, την 5η θέση στη γενική αστική ευθύνη, την 6η θέση στο βοήθεια εν γένει (οδική και ταξιδιωτική βοήθεια) και την 7η θέση στα οχήματα. Το 2023 θα ξεπεράσει τα 92 εκατ. ευρώ σε παραγωγή ασφαλίστρων και το 2024 θα κινηθεί πάνω από 100 εκατ. ευρώ.
Σημαντικό μέρος του χαρτοφυλακίου της τοποθετείται στη νότια Ελλάδα – πάνω από 50% -, ενώ έχει χωρισμένη στην Ελλάδα σε τρία μέρη, τη Νότια, τη Βόρεια και τη νησιωτική Ελλάδα. Τα μερίδια αγοράς είναι σε κάθε γεωγραφική ζώνη είναι 50%,40% και 10% αντίστοιχα.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο να έχει δεχτεί κρούση προς εξαγορά, ο επικεφαλής της Interlife επισήμανε ότι δέχτηκε κρούσεις έως τώρα "αλλά δεν είναι στους στόχους μας η εξαγορά. Το αντίθετο. Κάποια στιγμή ψάχναμε να βρούμε εταιρεία που θα μπορούσαμε να εξαγοράσουμε εμείς, έχοντας ένα καλό οπλοστάσιο που λέγεται εισηγμένη μετοχή", σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Interlife. "Η ανάπτυξη με τον τρόπο που γίνεται από την εταιρεία σήμερα αφομοιώνει καλύτερα την παραγωγή και πηγαίνουμε για ακόμα μεγαλύτερη αύξησή της. Δεν είναι απαραίτητο άλλωστε ότι κάνει 1 συν 1 κάνουν δύο σε όλες τις εξαγορές, επομένως χρειάζεται προσοχή σε μία τέτοια κίνηση".
Πηγή: capital
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr