
Σε τροχιά ανανέωσης, ανάταξης και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες, καθώς τόσο ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής (ΟΑΣΑ) αυξάνει σημαντικά τον αριθμό των λεωφορείων, ενώ και η ΣΤΑΣΥ μειώνει σημαντικά τις χρονοαποστάσεις του Μετρό Αθήνας κατά τις πρωινές ώρες.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν πηγές του ΟΑΣΑ αναμένεται έως την άνοιξη του 2025 να κυκλοφορούν στην Αθήνα περισσότερα από 950 νέα λεωφορεία τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα οχήματα αυτά θα αντικαταστήσουν τα "γερασμένα" λεωφορεία του ΟΑΣΑ, ενώ οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι δεν υπάρχει ζήτημα για την αύξηση του στόλου, αλλά για την ανανέωσή του, ενώ είναι απαραίτητο να εξασφαλιστούν οι χώροι για τη συντήρηση των νέων οχημάτων.
Από την άλλη πλευρά, όπως ανέφερε πρόσφατα ο υφυπουργός μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, η ΣΤΑΣΥ που διαχειρίζεται το Μετρό Αθήνας έχει καταφέρει να μειώσει τις χρονοαποστάσεις κατά 4,5% στη γραμμή 3 του Μετρό ως αποτέλεσμα της αναδιάταξης των δρομολογίων. Αυτό συμβαίνει, καθώς έχει προστεθεί ένας ακόμα συρμός και επετεύχθη για πρώτη φορά η μέση χρονοαπόσταση 4 λεπτών ειδικά τις πρωινές ώρες αιχμής της επιβατικής κίνησης. Επιπλέον, η ακρίβεια αναχώρησης των αεροδρομιακών συρμών έχει βελτιωθεί κατά 10%.
Εκτός, όμως, από τη μείωση των χρονοαποστάσεων είναι απαραίτητο η Ελληνικό Μετρό να αποκτήσει νέους συρμούς και ήδη υπάρχει ένας σχετικός διαγωνισμός στα σκαριά, ο οποίος έχει μπει στον πάγο έως ότου να παραδοθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Από τρεις διαγωνισμούς τα νέα λεωφορεία στην Αθήνα
Τουλάχιστον 420 θα είναι τα νέα λεωφορεία που θα έχουν καταφτάσει και θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας έως τα τέλη του έτους.
Ξεκινώντας χρονολογικά τα πρώτα λεωφορεία που ήρθαν στην πρωτεύουσα κατέφθασαν την άνοιξη που μας πέρασε. Πρόκειται για τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong που προμηθεύτηκε το υπουργείο υποδομών και μεταφορών μέσω του διαγωνισμού για την απόκτηση πράσινων λεωφορείων.
Μαζί με αυτά σταδιακά από το Σεπτέμβριο έχουν ξεκινήσει να κυκλοφορούν επιπλέον 110 λεωφορεία, τα οποία εντός του τρέχοντος μήνα θα αυξηθούν στα 130. Πρόκειται για το διαγωνισμό leasing που πραγματοποίησε ο ΟΑΣΑ για συνολικά 211 λεωφορεία για τα επόμενα οκτώ έτη σε Ανατολική και Δυτική Αττική με αναδόχους την κοινοπραξία δύο τουριστικών γραφείων (Maroulis και Panolympia) με έξι εταιρείες ΚΤΕΛ (Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας).
Επιπλέον 100 ηλεκτρικά οχήματα, όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές θα βρίσκονται στους δρόμους της πρωτεύουσας από τα τέλη του 2024 και αυτά θα προέρχονται από το leasing που έχει υπογράψει η Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ ΑΕ που είναι η θυγατρική του ΟΑΣΑ για τη συντήρηση και τη διαχείρισης των λεωφορείων και των τρόλεϊ) για 300 λεωφορεία με την Εθνική Leasing.
Κλείνοντας με τα λεωφορεία που θα κυκλοφορούν στην Αθήνα από τα τέλη του έτους σε αυτά δεν αποκλείεται και να ενταχθούν επιπλέον 50 οχήματα φυσικού αερίου που προέρχονται από το διαγωνισμό του υπουργείου υποδομών και μεταφορών.
Όσον αφορά τις παραδόσεις έως και την άνοιξη του 2025 σε αυτήν εντάσσονται 81 οχήματα από τη σύμβαση του ΟΑΣΑ για τη Δυτική και Ανατολική Αττική, 200 από την ΟΣΥ, και 250 οχημάτων φυσικού αερίου που έχει προμηθευτεί το υπουργείο υποδομών και μεταφορών από τις IVECO και Industria Italiana Industria.

Οι νέοι διαρευματικοί συρμοί στο Μετρό Αθήνας
Στην κούρσα της ανανέωσης του στόλου της αναμένεται να μπει και η Ελληνικό Μετρό καθώς φυλάει στο συρτάρι της έναν διαγωνισμό για την απόκτηση επτά νέων διαρευματικών συρμών.
Μάλιστα, είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 187 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ, αλλά υπάρχουν μερικά εμπόδια για να προκηρυχθεί το έργο. Αυτά είναι αρχικά το αλαλλούμ που επικρατεί στο σιδηρόδρομο καθώς χρειάζεται να δοθεί το πράσινο από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) καθώς οι συρμοί θα πρέπει να συνδεθούν με το δίκτυο του Προαστιακού για να συνεχίσουν από τη Δουκίσσης Πλακεντίας προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Επίσης, οι καταστροφικές πλημμύρες στη Θεσσαλία έχουν αλλάξει άρδην το πρόγραμμα των έργων του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, ενώ η διοίκηση της Ελληνικό Μετρό έχει επικεντρώσει όλες τις δυνάμεις της στην έγκαιρη παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στα τέλη του επόμενου μήνα.
Οι νέοι συρμοί θα έχουν διπλή ηλεκτροδότηση, διπλή σηματοδότηση και διπλές τηλεπικοινωνίες για το δίκτυο του Μετρό και του Προαστιακού. Κάθε τρένο θα αποτελείται από έξι (6) βαγόνια, θα έχει μήκους 106 μέτρων πλάτος 2,8 μέτρων και μεταφέρει έκαστο έως και 1030 επιβάτες.
Τα νέα τρένα θα καλύπτουν δρομολόγια στο τμήμα Δημοτικό Θέατρο-Αεροδρόμιο και θα δίνουν την επιλογή καλύτερων και ταχύτερων μεταφορών από και προς το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά, διότι οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται να αλλάζουν συρμούς στο σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Εφόσον ο διαγωνισμός αυτός τρέξει εντός του 2025, τότε δεν αποκλείεται οι επτά νέοι συρμοί να πραγματοποιούν δρομολόγια εντός του 2027.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr