X

Shisan: Το ελληνικό κοινό και ειδικά η generation Z έχει αγκαλιάσει το σούσι

Ο κ. Τσαπέκης παρουσιάζει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η αλυσίδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Παρόλ' αυτά κατάφερε να πετύχει και να φτάσει μέσα σε οκτώ χρόνια τα 10 καταστήματα.

Γράφει: TheToc team

Για την πορεία και την επιτυχία της αλυσίδας εστιατορίων ιαπωνικής κουζίνας μιλά ο Partner & Commercial Directorτων εστιατορίων Shisan, Κωνσταντίνος Τσαπέκης σε συνέντευξη που παραχωρεί στο πλαίσιο του αφιερώματος Ελλάδα 2.0.

Ο κ. Τσαπέκης παρουσιάζει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η αλυσίδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά παρ' όλ' αυτά κατάφερε να πετύχει και να φτάσει μέσα σε οκτώ χρόνια τα 10 καταστήματα.

Επισημαίνει, δε, ότι το ελληνικό κοινό, και ιδιαίτερα η gen z, έχει αγκαλιάσει το σούσι, ενώ τονίζει ότι οι διεθνείς κουζίνες στη χώρα μας είναι διαδεδομένες.

Σχετικά με τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες στον κλάδο της εστίασης αναφέρει ότι υπάρχουν εμπόδια όπως το αυξημένο κόστος λόγω της ενεργειακής κρίσης και στις τιμές πρώτων υλών, καθώς το θεσμικό πλαίσιο για το casual dining. Ωστόσο, όπως προσθέτει η ελληνική αγορά συνεχίζει να προσφέρει σπουδαίες ευκαιρίες για brands που δείχνουν ευελιξία, προοδευτική σκέψη, και στρατηγική προσαρμοστικότητα.

Το Shisan ξεκίνησε μέσα στην κρίση και δοκιμάστηκε με τον Covid, που ήταν εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για την εστίαση. Πώς καταφέρατε να εδραιωθείτε παρ’ όλες τις προκλήσεις της περιόδου;

Το ταξίδι του Shisan ξεκίνησε το 2016 στον Χολαργό, με στόχο να φέρει το ποιοτικό σούσι πιο κοντά στον Έλληνα καταναλωτή, μετατρέποντάς το σε μια καθημερινή προσιτή πολυτέλεια.

Στην πανδημία, παρά τις προκλήσεις, σταθήκαμε δίπλα στους πελάτες μας, προσαρμόζοντας τις τιμές με σημαντικές θυσίες στο περιθώριο κέρδους μας ώστε συνεχίσουμε να προσφέρουμε την υψηλή ποιότητα που πάντα υποσχόμαστε.

Αυτή η προσήλωση στις αξίες μας και στις ανάγκες των πελατών, μάς επέτρεψε να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες και να εδραιώσουμε τη θέση μας.

Σήμερα, με 300 εργαζομένους, 10 καταστήματα και σχέδια για περαιτέρω επέκταση, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε καινοτόμες κοστολογικές και προιοντικές προσεγγίσεις.

Πώς έχει δεχθεί το ελληνικό κοινό το σούσι;

Το ελληνικό κοινό έχει αγκαλιάσει το σούσι, το οποίο πλέον αποτελεί μέρος της καθημερινής διατροφής.

Οι Millennials , αλλά και ακόμα περισσότερο η Gen Z, έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξάπλωση αυτής της τάσης μέσω των social media.

Η Gen Z εκτίθεται σε διαφορετικές κουζίνες και δεν διστάζει να αναμειγνύει και να συνδυάζει γεύσεις από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του σούσι.

Το ενδιαφέρον αυτό εντοπίζεται και σε μεγαλύτερα ηλικιακά γκρουπ, γεγονός που ενισχύει την αποδοχή του σούσι στο τραπέζι των Ελλήνων. Ιδιαίτερα μετά την πανδημία, παρατηρείται μια ευρύτερη αποδοχή της πολυτισμικότητας στην Ελληνική γαστρονομία.

Σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών σε παραδοσιακές ελληνικές επιλογές ,όπως το σουβλάκι, το σούσι και οι υπόλοιπες διεθνείς κουζίνες ανταγωνίζονται πλέον τις παραδοσιακές γεύσεις και συνυπάρχουν αρμονικά, δίνοντας την ευκαιρία στους καταναλωτές να απολαύσουν μεγαλύτερη ποικιλία μέσα στην εβδομάδα τους.

Είμαστε πολύ περήφανοι που το Shisan βρίσκεται ανάμεσα στα 10 κορυφαία εστιατόρια των μεγαλύτερων delivery app της χώρας, αποδεικνύοντας έτσι ότι το σούσι έχει πλέον εδραιωθεί στη ζωή των Ελλήνων.

Ποιες είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος της εστίασης και ποιες ευκαιρίες μπορούν να αξιοποιήσουν τα brands;

Ο κλάδος της εστίασης αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, όπως οι αυξανόμενες τιμές πρώτων υλών και ενέργειας, η αστάθεια στο θεσμικό πλαίσιο καθώς και η πίεση στα casual dining brands που δεν διαθέτουν τους πόρους μεγάλων ομίλων.

Παρόλα αυτά, η ελληνική αγορά συνεχίζει να προσφέρει σπουδαίες ευκαιρίες για brands με ευελιξία, προοδευτική σκέψη και στρατηγική προσαρμοστικότητα.

Εμείς, στο Shisan, πιστεύουμε ότι το μέλλον ανήκει σε όσους τολμούν να καινοτομήσουν και να χτίσουν δυναμικές συνεργασίες. Μέσα από συνδυασμούς δυνάμεων και στρατηγικά consolidations, όχι μόνο ενισχύουμε την αποδοτικότητά μας, αλλά δημιουργούμε οικονομίες κλίμακας που προσφέρουν ακόμη περισσότερη αξία στον καταναλωτή.

Το όραμά μας είναι ξεκάθαρο: να είμαστε κάτι περισσότερο από μια επιτυχημένη αλυσίδα εστίασης. Στοχεύουμε να συμβάλουμε ενεργά στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου και σύγχρονου οικοσυστήματος εστίασης στην Ελλάδα, όπου η ποικιλία, η ποιότητα και η προσιτότητα συνυπάρχουν αρμονικά. Ο καταναλωτής βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε απόφασης που λαμβάνουμε, και είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αξίες που ενώνουν τους ανθρώπους γύρω από ένα τραπέζι.