Follow us

Σούπερ μάρκετ: Γιατί πέφτει "μαχαίρι" στις προσφορές - Τι περιμένει τους καταναλωτές στο ταμείο

Η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ από τον φετινό Ιούλιο σε σύγκριση με τον περσινό ανέρχεται στο 4%

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM
Σούπερ Μάρκετ

Σε μία έντονα πληθωριστική περίοδο όπως η τρέχουσα που διανύουμε, με τις αυξήσεις να εντείνονται από μήνα σε μήνα, ένα από τα "κάστρα” της αγοράς που δείχνει να πέφτει, είναι αυτό των προσφορών - εκπτώσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Κι όλα αυτά μάλιστα ενώ ο Έλληνας καταναλωτής ήταν κατεξοχήν συνηθισμένος από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές τους στην παροχή προσφορών στα προϊόντα. Δεν αποτελεί μυστικό μάλιστα το γεγονός ότι κατά τα προηγούμενα χρόνια και ιδίως κατά τα χρόνια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης η ένταση των προσφορών στα ράφια ενισχύθηκε σημαντικά, ενώ και οι καταναλωτές από πλευράς τους εκπαιδεύτηκαν σταδιακά στο να αναζητούν προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά, γεγονός που αποτέλεσε σε αρκετές των περιπτώσεων βασικό κριτήριο στην επιλογή ενός προϊόντος.

Πλέον το τοπίο στην αγορά δείχνει να αλλάζει. Και ο λόγος είναι ότι οι αυξήσεις που ήδη έχουν μετακυλιστεί στα ράφια, θα μπορούσαν να γίνουν ακόμα μεγαλύτερες εάν δεν περιοριζόταν ένα μέρος τουλάχιστον των προσφορών αυτών. Τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς IRI που αφορούν στον Ιούλιο του 2022, δείχνουν ότι η αύξηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ από τον φετινό Ιούλιο σε σύγκριση με τον περσινό ανέρχεται στο 4%. Όλη αυτή η εικόνα που εμφανίζεται στην αγορά έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της πραγματικής κατανάλωσης σε τεμάχια προϊόντων, ασχέτως εάν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξάνεται. Και λέμε της πραγματικής κατανάλωσης γιατί εάν παρατηρήσει κανείς τον τζίρο των αλυσίδων, θα δει ότι αυτός αυξήθηκε κατά 2,2% από Ιούλιο σε Ιούλιο σύμφωνα με την IRI. Η αποτύπωση αυτή όμως της αύξησης των πωλήσεων προκύπτει κυρίως από το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι τιμές στα ράφια, γεγονός που συμπαρασύρει το τζίρο προς τα επάνω.

Διαβάστε Επίσης

Πόσο μειώθηκαν οι εκπτώσεις στα ράφια

Ειδικότερα, το σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται στα ελληνικά σούπερ μάρκετ (FMCG) κατέγραψαν μείωση της έντασης των προσφορών κατά 1,4 μονάδες από 25,9% στο 24,5% συγκρίνοντας τον Ιούλιο του 2021 με τον Ιούλιο του 2022. Αντίστοιχα τα τρόφιμα από το 24,8% κατέγραψαν μείωση των προσφορών στο 23,8% και τα προϊόντα ατομικής περιποίησης και υγιεινής από το 34,2% κατήλθαν στο 32,1%. Επιπλέον τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού από το 27,5% που πωλούνταν υπό καθεστώς προσφοράς τον περσινό Ιούλιο, πλέον τον Ιούλιο του 2022 το αντίστοιχο ποσοστό μειώθηκε στο 23,1%. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα ποσοστά αυτά αντιστοιχούν στο ποσοστό επί του συνόλου των προϊόντων κάθε κατηγορίας που πωλούνται υπό καθεστώς μειωμένης τιμής.

Η αύξηση του τζίρου

Για να αντιληφθούμε ακόμα καλύτερα το τι σημαίνει η αύξηση τιμών, αρκεί να δούμε ότι ο Ιούλιος είχε αυξημένες πωλήσεις για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ κατά 10,3% σε σύγκριση με τον Ιούνιο, γεγονός που κατά ένα σημαντικό ποσοστό οφείλεται και στις αυξήσεις τιμών από τον ένα μήνα στον άλλο αλλά και στο γεγονός ότι η αγορά κινήθηκε ανοδικά με ώθηση και από τον τουρισμό. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια στις αίθουσες των ελληνικών σούπερ μάρκετ η IRI καταγράφει στη μέτρησή της πτώση κατά 1,7% τον φετινό Ιούλιο σε σχέση με τον περσινό. Από τις επιμέρους βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, τη μεγαλύτερη πτώση σε τεμάχια πωλήσεων σημειώνουν τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού με -6,5%, ακολουθούν με -5% τα προϊόντα ατομικής υγιεινής και τα τρόφιμα με -1%.

Τα αγαθά με τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων σε τεμάχια (Ιούλιος 2022 – Iούλιος 2021)

-Αλκοολούχα: -7,8%

-Καθαριστικά σπιτιού – απορρυπαντικά: -6,5%

-Λοιπά προϊόντα σπιτιού: -6,5%

-Προϊόντα ατομικής περιποίησης: -5,2%

-Κατεψυγμένα τρόφιμα: -5,2%

-Γαλακτοκομικά: -4,9%

-Προϊόντα ατομικής υγιεινής: -4,7%

Να σημειωθεί ότι τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε τζίρο κατέγραψαν κατηγορίες όπως είναι τα μαγειρικά συμπληρώματα (π.χ. μπαχαρικά) με 7,9% και τα συσκευασμένα τρόφιμα με 5,6%. Το γεγονός όμως της αύξησης των πωλήσεων οφείλεται και στην αύξηση των τιμών στις διάφορες κατηγορίες. Η εικόνα πάντως είναι αντιστρόφως ανάλογη σε όρους πωλήσεων σε αξία σε σύγκριση με τις πωλήσεις τεμάχια που προαναφέραμε. Γι’ αυτό για παράδειγμα ενώ τα γαλακτοκομικά κινούνται πτωτικά σε πωλήσεις τεμαχίων, σε τζίρο κινούνται ανοδικά, δεδομένου ότι αποτελούν μία κατηγορία προϊόντων που έχει υποστεί σημαντική αύξηση τιμής.

Διαβάστε Επίσης

Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε αξία (Ιούλιος 2022-Ιούλιος 2021)

-Μαγειρικά συμπληρώματα: 7,9%

-Συσκευασμένα τρόφιμα: 5,6%

-Προϊόντα ατομικής υγιεινής: 4,3%

-Σνακ: 3,5%

-Μη αλκοολούχα ποτά: 3,1%

-Γαλακτοκομικά: 1,8%

Πηγή: Capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΑΝΕΛΑΒΑΝ ΔΡΑΣΗ 23 Νοε 2022 | 20:20

Πάτρα: Πολίτες σε σούπερ μάρκετ εξουδετέρωσαν ληστή με μαχαίρι

Ο δράστης απείλησε με μαχαίρι το προσωπικό, ώστε να του δώσουν τα χρήματα, ωστόσο οι πελάτες κατάφεραν να τον ακινητοποιήσουν.

E-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ 23 Νοε 2022 | 14:51

Καλάθι του νοικοκυριού: Αυτές είναι οι τιμές των προϊόντων ανά σούπερ μάρκετ - Δείτε τις λίστες και κάντε σύγκριση

Έως και το -18,1% φτάνουν οι μειώσεις στο συνολικό κόστος για το "Καλάθι του Νοικοκυριού" λόγω των νέων τιμών που ανακοίνωσαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ 23 Νοε 2022 | 13:42

Καλάθι του Νοικοκυριού: Μειωμένες τιμές έως -18,1% ανακοίνωσαν οι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ

Οι νέες τιμές για το Καλάθι του Νοικοκυριού για την 4η εβδομάδα εβδομάδα εφαρμογής στα σούπερ μάρκετ

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ TWITTER 23 Νοε 2022 | 10:59

Γεωργιάδης για "καλάθι νοικοκυριού" και Black Friday: Μειώσεις σε όλες τις αλυσίδες

Η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη για το νέο "Καλάθι του Νοικοκυριού".

ΓΙΑ ΤΟΝ ALPHA 22 Νοε 2022 | 23:03

Δημοσκόπηση Alco: Η ακρίβεια θα καθορίσει την ψήφο των πολιτών - Σταθερό προβάδισμα Μητσοτάκη έναντι Τσίπρα

Το 47% των ερωτηθέντων στην έρευνα της Alco, απάντησε ότι η ακρίβεια θα επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ψήφο του - Οκτώ μονάδες μπροστά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πίσω από τον κανένα ο Αλέξης Τσίπρας

ΝΕΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 18 Νοε 2022 | 11:37

Ο Γεωργιάδης τσακώθηκε και με γνωστή δημοσιογράφο στο Twitter: "Εβαζαν αντικλεπτικά στα σούπερ μάρκετ και επί ΣΥΡΙΖΑ"

Υποκριτές και λαϊκιστές, χαρακτηρίζει τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ο Αδωνις Γεωργιάδης. "Εβαζαν αντικλεπτικά το 2016", τονιζει.

ΕΡΕΥΝΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ 17 Νοε 2022 | 13:01

Επίθεση σε σούπερ μάρκετ στην Πάτρα: Άρπαξαν προϊόντα και εξαφανίστηκαν

Μία ομάδα περίπου 20 ατόμων μπήκαν σε σούπερ μάρκετ που βρίσκεται στην περιοχή Αγία Σοφία στην Πάτρα και αφαίρεσαν προϊόντα.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ 17 Νοε 2022 | 11:31

Γεωργιάδης για τα αντικλεπτικά στα βρεφικά γάλατα: Φυσιολογικό να τα κλειδώνουν, προστατεύουν την περιουσία τους

Τι δήλωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης κατά την επίσκεψή του σε κατάστημα σούπερ μάρκετ, για τα αντικλεπτικά σε βρεφικά γάλατα.

ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 17 Νοε 2022 | 08:49

Απλησίαστη η τιμή του κρέατος - Οι κτηνοτρόφοι προειδοποιούν για έλλειψη γαλακτοκομικών

Το αυξημένο κόστος παραγωγής έχει οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών κτηνοτροφικών μονάδων στη χώρα.

3Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 16 Νοε 2022 | 19:57

Καλάθι του νοικοκυριού: Αυτή είναι η νέα λίστα προϊόντων για κάθε σούπερ μάρκετ - Έως 11,3% η μείωση στο συνολικό κόστος

Σε ποια σούπερ μάρκετ έγινε η μεγαλύτερη μείωση στο καλάθι του νοικοκυριού αυτή την εβδομάδα

ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ 16 Νοε 2022 | 11:12

Σούπερ μάρκετ έβαλε... αντικλεπτικά σε βρεφικά γάλατα - Τραγικές εικόνες μέσα στην Αθήνα [βίντεο]

Εικόνες στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, που μέχρι στιγμής υπήρχαν μόνο σε χώρες του εξωτερικού, όπως στη Βρετανία, όπου "κλείδωναν" το βούτυρο

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο BRAND PRESIDENT 16 Νοε 2022 | 07:57

ΑΒ Βασιλόπουλος: Πώς θα καταφέρει να ξεπεράσει το σύνδρομο της "πιο ακριβής αλυσίδας"

Το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί σήμερα 592 καταστήματα, διαθέτει 11.000 προϊόντα μέσω του AB home shop center (dark store) και παρουσία σε 231 πόλεις.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ 15 Νοε 2022 | 07:40

Αλλαγές στο "καλάθι του νοικοκυριού": Μεγαλύτερα ταμπελάκια, πρόστιμα στους παραβάτες - Τι θα γίνει με τις ελλείψεις

Χρονικό περιθώριο προσαρμογής ως την 1η Δεκεμβρίου έχουν τα σούπερ μάρκετ για να βάλουν στα ράφια τα καινούργια ταμπελάκια σήμανσης των προϊόντων για το καλάθι του νοικοκυριού.