X

Σούπερ Μάρκετ: Μάχη των "μεγάλων" για επέκταση μέσω εξαγορών - Τι έχουν αποκτήσει Σκλαβενίτης, Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Βαρδινογιάννης

Ποιες είναι οι κινήσεις συγκέντρωσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Σε μπαράζ εξαγορών έχουν προχωρήσει τις προηγούμενες δύο δεκαετίες οι μεγάλες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ πετυχαίνοντας την επέκτασή τους στην ελληνική επικράτεια, ενώ ταυτόχρονα ο κλάδος συγκεντρώνεται σε ισχυρά "χαρτοφυλάκια".

Πρωταγωνιστές σε αυτό τον κύκλο εξαγορών είναι οι Όμιλοι Σκλαβενίτη, Βαρδινογιάννη, Βασιλόπουλου και Μασούτη, οι οποίοι επιμένουν στη λιανική με κινήσεις που έχουν ξεκινήσει από το 2007 και συνεχίζονται έως σήμερα.

Η επέκταση τους γίνεται τόσο σε περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας, αλλά και της νησιωτικής Ελλάδας, στην οποία παρατηρείται άνοδος του κύκλου εργασιών κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ποιες περιοχές και αλυσίδες έχουν βάλει στο στόχαστρο οι Όμιλοι

Εάν κάποιος ήθελε να βρει την αλυσίδα σούπερ μάρκετ που έχει προχωρήσει στις περισσότερες εξαγορές και αναζητά για περισσότερο από μία δεκαετία νέες ευκαιρίες επέκτασης, τότε δε χρειάζεται να ψάξει πολύ καθώς ο Όμιλος που ταιριάζει σε αυτό το προφίλ είναι αυτός του Σκλαβενίτη.

Ξεκινώντας πριν από 18 χρόνια και πιο συγκεκριμένα το 2007 ο Όμιλος Σκλαβενίτη άρχισε να επεκτείνεται μέσω εξαγορών μεμονωμένων αλυσίδων και καταστημάτων, όπως τα Παπαγεωργίου, Ατλάντικ, Μπαλάσκας, Δούκα, Extra Πρώτα & Φθηνά.

Μία επταετία αργότερα, προχώρησε στην πρώτη μεγάλη εξαγορά καθώς απέκτησε 9 καταστήματα Makro Cash & Carry, ενώ προετοίμαζε το έδαφος για τη μεγαλύτερη εξαγορά της προηγούμενης δεκαετίας.Αυτή δεν ήταν άλλη από τη συμφωνία με την αλυσίδα Μαρινόπουλος που ανήκε τότε στον Όμιλο Carrefour, ο οποίος εν μέσω κρίσης ήθελε να αποχωρήσει από τη χώρα μας. Το 2022 ακολούθησαν οι εξαγορές των SEP Markets στα Ιωάννινα, καθώς και καταστημάτων της ΓΕΓΟΣ (Λούτσα, Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη).

Από την άλλη πλευρά η επέκταση της αλυσίδας Μασούτης πραγματοποιήθηκε κυρίως στα νησιά με την εξαγορά της αλυσίδας Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ που είχε καταστήματα σε Σαντορίνη και Μύκονο. Επιπλέον, επεκτάθηκε στην Κέρκυρα και τα νησιά του Αιγαίου μέσω της εξαγοράς της ΣΥΝΚΑ.

Όσον αφορά την ηπειρωτική Ελλάδα, ο Όμιλος Μασούτη έχει προχωρήσει στην αγορά 10 καταστημάτων Family Super Market, και 2 καταστημάτων της ΓΕΓΟΣ, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται πολύ κοντά στην απόκτηση τω καταστημάτων της αλυσίδας ΚΡΗΤΙΚΟΣ.

Το Family Office της οικογένειας Βαρδινογιάννη έχει αποκτήσει ισχυρή παρουσία στο κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς έχει αποκτήσει μέσω της AVE καταστήματα της αλυσίδας Carrefour από το 2022, ενώ πριν από μερικούς μήνες προχώρησε στην εξαγορά του 40% της αλυσίδας Bazaar. Τα καταστήματα αυτά θα μετονομαστούν σε Carrefour και θα δοθεί αρχικά έμφαση σε τουριστικές περιοχές.

Εκτός Αττικής φαίνεται πως ποντάρει και η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος η οποία στοχεύει σε εξαγορές στη Βόρεια Ελλάδα, την Κρήτη και γενικότερα το νησιωτικό όγκο.

Διαβάστε Επίσης