Αβέβαιη και χαοτική είναι η κατάσταση με τις επικουρικές συντάξεις που κατατέθηκαν από την 1η Ιανουαρίου του 2015 και μετά και προστίθενται σε αυτές που ήδη εκκρεμούν και είναι πλέον των 100.000 οι οποίες είχαν υποβληθεί νωρίτερα.
Οι αιτήσεις μπορεί να έχουν κατατεθεί ωστόσο κανείς δεν ξέρει πότε θα εκδοδού. Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό το πιο ακραίο είναι πως δεν γνωρίζουν πώς θα υπολογιστούν, αφού ακόμη αναζητούν τον... «μαθηματικό τύπο».
Μπροστά στο άγνωστο λοιπόν έρχεται να προστεθεί και ο φόβος των νέων μειώσεων όσον αφορά την προσωπική διαφορά.
Μάλιστα τo υπουργείο Εργασίας με εγκύκλιο του προαναγγέλλει τροποποίηση του νόμου για τον καθορισμό των συντάξιμων αποδοχών βάσει των οποίων θα βγαίνουν οι νέες επικουρικές συντάξεις.
Στην εγκύκλιο που υπογράφει ο υφυπουργός Τ. Πετρόπουλος, αναφέρεται ότι σε όσες από τις ανωτέρω αιτήσεις (σ.σ.: μετά την 1η/1/2015) έχει εκδοθεί απόφαση συνταξιοδότησης, είτε πριν ή μετά τις 13/5/2016, με βάση τον τρόπο υπολογισμού που ήταν σε ισχύ προ νόμου Κατρούγκαλου, «οι αποφάσεις αυτές είναι μη νόμιμες και πρέπει να αναθεωρηθούν οίκοθεν από τις αρμόδιες Υπηρεσίες που τις εξέδωσαν».
Μετά την 1η/1/2015 ισχύει ο νέος τρόπος υπολογισμού του άρθρου 96 του νόμου Κατρούγκαλου. Ο νέος τρόπος υπολογισμού δεν έχει ακόμη καθοριστεί 13 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου. Σε περιπτώσεις που εκδόθηκαν όμως επικουρικές χωρίς να υπάρχει νέος κανονισμός, αυτές οι συντάξεις είναι παράνομες σύμφωνα με την εγκύκλιο Πετρόπουλου, εκτός και αν επήρθε θάνατος συνταξιούχου!
Η εγκύκλιος Πετρόπουλου παρατείνει το διετές πάγωμα επικουρικών για περίπου 70.000 αιτήσεις από 1ης/1/2015 και μετά, και σύμφωαν με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου ενώ οι επικουρικές για τις 120.000 αιτήσεις ασφαλισμένων που υποβλήθηκαν μέχρι 31/12/2014 εκτιμάται ότι θα έχουν βγει καλώς εχόντων στο τέλος του 2019. Από το 2020, θα περιμένουν να πληρωθούν και όσοι έκαναν αίτηση από 1ης/1/2015!
Η εγκύκλιος
1. Οσοι βγήκαν με αναστολή σύνταξης πριν από την 1η/1/2015 (π.χ. από Ταμεία ΔΕΚΟ-τραπεζών ή και Δημόσιο) αλλά συμπληρώνουν όριο ηλικίας καταβολής σύνταξης μετά την 1η/1/2015 δικαιούνται σύνταξη από το ΕΤΕΑ με το νέο μαθηματικό τύπο. Τέτοιες συντάξεις ενδεχομένως να έχουν εκδοθεί αλλά καθίστανται άκυρες.
2. Σε περίπτωση που η επικουρική σύνταξη αναπηρίας επαναχορηγείται μετά την 1η/1/2015, ο υπολογισμός της γίνεται με βάση το νέο νομικό πλαίσιο και αν έχει εκδοθεί απόφαση είναι επίσης μη νόμιμη.
3. Σε περίπτωση που υποβληθεί αίτημα για μετατροπή σύνταξης αναπηρίας σε σύνταξη γήρατος μετά την 1η/1/2015, ο υπολογισμός της σύνταξης γήρατος γίνεται με βάση το νέο νομικό πλαίσιο. Αν έχει εκδοθεί απόφαση μετατροπής μετά την 1η/1/2015 είναι παράνομη.
4. Στις επικουρικές λόγω αναπηρίας το κριτήριο για τον υπολογισμό του ποσού και την καταβολή σύνταξης είναι η ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης, εκτός εάν κατά την ημερομηνία αυτή δεν έχει διακοπεί η εργασία, οπότε κριτήριο είναι η ημερομηνία διακοπής της εργασίας του ασφαλισμένου. Με αίτηση πριν από την 1η/1/2015 οι συντάξεις βγαίνουν με τον παλιό τρόπο, ενώ με αίτηση πριν από την 1η/1/2015, αλλά με διακοπή εργασίας μετά την 1η/1/2015, η επικουρική αναπηρίας είναι παράνομη αν έχει εκδοθεί.
5. Στις περιπτώσεις παράτασης της συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας, εφαρμόζεται το προγενέστερο καθεστώς ανεξάρτητα εάν η σχετική αίτηση υποβλήθηκε πριν ή μετά την 1η/1/2015.
6. Από την έναρξη ισχύος του νόμου Κατρούγκαλου (13/5/2016) το πρώην ΕΤΕΑ παύει να χορηγεί λοιπές παροχές πλην της επικουρικής σύνταξης, όπως έξοδα κηδείας, επίδομα απολύτου αναπηρίας και προσαύξηση σύνταξης λόγω οικογενειακών επιδομάτων (συζύγου-τέκνων).
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr