Follow us

Στην κορυφή του κόσμου η ελληνική ναυτιλία - Ελέγχει το το 21% του παγκόσμιου στόλου

Στην πρώτη θέση παγκοσμίως βρίσκεται η ελληνική ναυτιλία, καθώς σύμφωνα με έκθεση της ΕΕΕ ελέγχει περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt), ενώ συνεχίζουν να επενδύουν σταθερά σε πλοία με μεγαλύτερη αποδοτικότητα και περιβαλλοντικά οφέλη.

Αυτό τονίζεται στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Διαβάστε Επίσης

Στην έκθεση της ΕΕΕ επισημαίνεται ότι η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας καθώς ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από Κράτη Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και που σε ποσοστό άνω του 75% δραστηριοποιείται στον bulk/tramp τομέα. Το 1/3 του ελληνόκτητου στόλου φέρει σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ, αποτελούμενη από σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου έχει αυξηθεί κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το:

- 31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων

- 25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

- 22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)

- 15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου

- 13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG)

- 9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Διαβάστε Επίσης

H μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη).

Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt3.

Σύμφωνα με την έκθεση, πάνω από το 1/3 των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.

Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης κατά τη Σχεδίαση του πλοίου στο πλαίσιο του κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO).

Σε όρους χωρητικότητα η Ελλάδα καταλαμβάνει την 8η θέση ενώ η χώρα μας είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ.

Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ, καθώς και στον Λευκό Κατάλογο του Paris MoU και του Tokyo MoU.

Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες.

Η πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Μελίνα Τραυλού αναφέρει ότι η ελληνική ναυτιλία, που κατέχει το 21% του παγκόσμιου στόλου και το 59% της κοινοτικής ναυτιλίας, έχει ευθύνη να αναλαμβάνει και να στηρίζει πρωτοβουλίες ενημέρωσης και διαφώτισης του ευρύτερου κοινού για τη στρατηγική σημασία του κλάδου, καθώς και για την ανάγκη προτεραιοποίησης αυτού, από τους πολιτικούς ιθύνοντες σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπρόσθετα, τονίζει ότι προτεραιότητα της ΕΕΕ παραμένει η επικοινωνία με τη νέα γενιά στις προοπτικές της επιλογής του ναυτικού επαγγέλματος.

"Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, συνεργαζόμαστε με τους υπεύθυνους φορείς και την Πολιτεία, με στόχο την ολιστική αναμόρφωση του συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης, προκειμένου να δημιουργηθούν οι σωστές σύγχρονες βάσεις, ώστε οι νέοι μας, γυναίκες και άντρες, να εκπαιδευτούν, να ενταχθούν, καθώς και να δημιουργήσουν και να προοδεύσουν στον κλάδο μας, αναβιώνοντας τη ναυτοσύνη του λαού μας", αναφέρει.

Πηγή: Capital.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ EUROCLEAR 27 Ιουν 2022 | 13:10

Αθέτηση πληρωμής χρέους από τη Ρωσία: Το Κρεμλίνο παραδέχεται ότι δεν πλήρωσε αλλά κατηγορεί τη Δύση

Το Κρεμλίνο διαψεύδει ότι αθέτησε την πληρωμή χρέους και επιρρίπτει ευθύνες στη Δύση.

ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ 27 Ιουν 2022 | 12:58

Δεν αυξάνεται τελικά ο ΦΠΑ στις μάσκες - Παραμένει στο 6% λόγω έξαρσης της πανδημίας, λέει ο Γεωργιάδης

Όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, η αύξηση του ΦΠΑ δεν θα γίνει για τουλάχιστον ένα εξάμηνο ακόμα.

80% ΤΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 27 Ιουν 2022 | 12:02

ΕΕ: Το Συμβούλιο υπουργών υιοθέτησε κανονισμό για την αποθήκευση φυσικού αερίου - Απάντηση στους ρωσικούς εκβιασμούς

Ο κανονισμός προβλέπει ότι η υπόγεια αποθήκευση φυσικού αερίου στην επικράτεια των κρατών μελών πρέπει να φτάνει τουλάχιστον στο 80% της χωρητικότητάς της πριν από τον χειμώνα του 2022-2023.

27 Ιουν 2022 | 11:38

Sustainability Hackathon: Ολοκληρώθηκε με την υποστήριξη της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης

Συνεχίζεται με 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης για τις ομάδες και τις εφαρμογές που διακρίθηκαν και εξελίσσεται σε ένα διαρκές δίκτυο τεχνολογικής καινοτομίας.

ΚΑΝΤΡΙ ΣΙΜΣΟΝ 27 Ιουν 2022 | 11:15

Επίτροπος Ενέργειας της ΕΕ: Η Ρωσία έχει επιλέξει την τακτική του εκβιασμού - Να είμαστε έτοιμοι για κάθε σενάριο

Η Επίτροπος Ενέργειας Κάντρι Σίμσον τόνισε ότι η Ρωσία έχει επιλέξει την τακτική του εκβιασμού και ότι η ΕΕ πρέπει είναι έτοιμη για κάθε σενάριο.

ΑΘΕΤΗΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ 27 Ιουν 2022 | 10:46

Η Ρωσία αθέτησε πληρωμή χρέους για πρώτη φορά από το 1918 - Σφυροκοπούν τη ρωσική οικονομία οι κυρώσεις

Η τελευταία φορά που η Ρωσία χρεοκόπησε έναντι των ξένων πιστωτών της ήταν πριν από περισσότερο από έναν αιώνα, επί Λένιν.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 27 Ιουν 2022 | 09:54

Σταϊκούρας: Τα μέτρα στα καύσιμα στοχεύουν σε χαμηλά και μεσαία εισοδήματα - Στα 3,1 εκατ. από 3,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ

Σύμφωνα με τον υπουργό, μια μείωση του ΕΦΚ κατά 0,20 ευρώ έχει κόστος 1,5 δισ. ευρώ. "'Αρα, δεν θα κάνουμε κάποιο άλλο μέτρο στήριξης ή θα επιβαρύνουμε τους πολίτες", πρόσθεσε.

ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 1Η ΙΟΥΛΙΟΥ 27 Ιουν 2022 | 07:16
ΑΝΤΙ-ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 26 Ιουν 2022 | 20:11

G7: ΗΠΑ και Γερμανία ρίχνουν στο τραπέζι 600 δισ. δολάρια για να σταματήσουν την επέλαση της Κίνας

Οι επενδύσεις σε κλίμα, ενέργεια και υγεία θα έχουν στόχο να πλήξουν τη ραγδαία ανάπτυξη του Νέου Δρόμου του Μεταξιού της Κίνας

ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ 26 Ιουν 2022 | 19:06

Επιφυλακτική η ΕΕ για εμπάργκο στον ρωσικό χρυσό - Ευρωπαϊκοί φόβοι μην γυρίσουν μπούμερανγκ οι κυρώσεις

Την επιφύλαξη της Ε.Ε. για την εξαγγελία του προέδρου Μπάιντεν για το εμπάργκο στον ρωσικό χρυσό και την επιβολή πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου, εξέφρασε ο Σαρλ Μισέλ.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ 26 Ιουν 2022 | 15:22

Λογαριασμοί ρεύματος: Τι θα πληρώνουμε από την 1η Ιουλίου - Αλλάζουν όλα για τις χρεώσεις

Οι επιβαρύνσεις θα ενσωματωθούν στα τιμολόγια των εταιρειών ηλεκτρικής ενέργειας και στη συνέχεια θα έρχεται το κράτος να δίνει επιδότηση

ΘΑ ΚΑΤΑΒΛΗΘΟΥΝ 2,3 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ 26 Ιουν 2022 | 13:24
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ 26 Ιουν 2022 | 10:00

Το παράδοξο των καυσίμων: Οι τιμές εκτοξεύονται αλλά και η κατανάλωση αυξάνεται

Η αύξηση της κατανάλωσης οφείλεται στο γεγονός ότι το 2021 ίσχυαν περιορισμοί στις μετακινήσεις, ενώ σημαντική είναι και η συμβολή του τουρισμού.