Follow us

Στον ρυθμό της Black Friday και οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις προηγούμενες εβδομάδες και θα συνεχιστούν μέχρι και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Cyber Monday.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Επίσημη αυλαία αύριο Παρασκευή 25 Νοεμβρίου για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, με λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων.

Οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις προηγούμενες εβδομάδες και θα συνεχιστούν μέχρι και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Cyber Monday. Όπως κάθε χρόνο στον "χορό" των προσφορών έχουν ήδη μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών με προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.

Στον ρυθμό της Black Friday έχουν επίσης ήδη μπει και οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με διαφημιστικές καμπάνιες που "τρέχουν" από τις προηγούμενες εβδομάδες προσφέροντας στους καταναλωτές, σε συνδυασμό με το "καλάθι του νοικοκυριού", προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Από την πλευρά του, ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών δηλώνει έτοιμο να εκμεταλλευτεί προσφορές και εκπτώσεις για να εξισορροπήσει το κόστος στο πλαίσιο της συνολικής ανόδου των τιμών.

Διαβάστε Επίσης

Όπως αναφέρει μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής της Ierax Analytix, Χάρης Λαλάτσης αν και η Black Friday συνηθίζεται να είναι μια μέρα αφιερωμένη σε αγορές κυρίως ηλεκτρονικών συσκευών, εφέτος θα είναι διαφορετική, ελέω πληθωριστικών τάσεων, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις προσφορές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ προκειμένου να αποθηκεύσουν - κυρίως τρόφιμα - για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται για τα νοικοκυριά.

Έρευνα που πραγματοποίησε η ierax analytix σε 890 άτομα πανελλαδικά, 18 έως 60 ετών και με ισορροπία στο φύλο, από 16 έως 21 Νοεμβρίου έδειξε ότι 3 στους 4 καταναλωτές θέλουν Black Friday από τα σούπερ μάρκετ. Σημειώνεται ότι αντίστοιχο ήταν και το περυσινό ποσοστό σε έρευνα που πραγματοποίησε η ierax analytix. "Η σημαντική διαφορά σε σχέση με πέρυσι είναι πως ενώ το 2021 οι καταναλωτές ήθελαν Black Friday από τα σούπερ μάρκετ για να αγοράσουν καθαριστικά, κρασιά και προϊόντα ενόψει Χριστουγέννων, εφέτος θέλουν να αγοράσουν τρόφιμα μακράς διάρκειας και κατεψυγμένα" τονίζει ο κ. Λαλάτσης. Την ίδια ώρα, 67% των ερωτώμενων δηλώνουν ότι θα αγόραζαν από τα σούπερ μάρκετ περισσότερα προϊόντα από όσα χρειάζονται για να τα αποθηκεύσουν, 28% θα αγόραζαν μόνο όσα χρειάζονται ενώ 6% δεν θα αγόραζαν κάτι.

Από τα συμπεράσματα της έρευνας, σύμφωνα με τον κ. Λαλάτση, προκύπτει "η ανάγκη τα σούπερ μάρκετ να συμμετάσχουν δυναμικά στη ετήσια γιορτή της Black Friday καθώς οι καταναλωτές, λόγω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων και του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος, εκμεταλλεύονται τη συγκεκριμένη περίοδο για να αγοράσουν κυρίως τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης παρά ηλεκτρονικές συσκευές. "Το ποσοστό των καταναλωτών που θέλουν εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ για να γεμίσει ψυγεία και αποθήκες, δείχνει το φόβο για το χειμώνα που έρχεται από τους καταναλωτές" σημειώνει ο ίδιος.

Διαβάστε Επίσης

Μεγάλες εκπτώσεις αναζητούν οι καταναλωτές

Η ίδια έρευνα της ierax analytix διερευνά τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στην εμπορική εορτή της Black Friday. Είναι ενδεικτικό ότι 8 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν πως δεν γίνονται πραγματικές εκπτώσεις από τα καταστήματα. Σχετικά με την ενημέρωση για τη Black Friday, τα social media παραμένουν κυρίαρχα (89%) ενώ ανεβαίνει αρκετά η τηλεόραση το 2022 στο 38% από 22% που ήταν το 2021. Στο 16% τα websites των καταστημάτων ενώ το 2021 ήταν μόλις στο 3%, που δείχνει μια στροφή προς το online. Πάντως το 59% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν κατά τη διάρκεια της Black Friday. Σημειώνεται ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72%. "Καθώς στην ierax analytix μετράμε τη δυναμική της Black Friday από το 2017, παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές δυσφορούν με το γεγονός ότι δεν βλέπουν να γίνονται μεγάλες εκπτώσεις στα καταστήματα. Συγκεκριμένα περιμένουν να βρουν ευκαιρίες όπως στην Αμερική με μειώσεις τιμής που αγγίζουν το 70%. Όμως η Ελλάδα είναι μια διαφορετική αγορά όπου οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν έχουν τέτοια περιθώρια και αρέσκονται είτε σε μικρότερες εκπτώσεις είτε σε προσφορές προϊόντων (1+δώρο)" τονίζει ο κ. Λαλάτσης.

Σύμφωνα πάντως με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) το 53% των καταναλωτών θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου. Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια.

Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του Black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146 ευρώ κατά κεφαλήν, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ. Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο του Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday. Από την έρευνα προκύπτει ότι 1 στους 5 καταναλωτές θα αγοράσει προϊόντα την περίοδο του Black Friday. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25-35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΙ Η CYBER MONDAY 25 Νοε 2022 | 07:21

Black Friday: Σήμερα η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων - Οι αλυσίδες που βρίσκονται στον "χορό" των προσφορών

Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, τη Black Friday.

23 Νοε 2022 | 13:17

Η Hellas Direct ρίχνει χρώμα στην Black Friday και γιορτάζει τη #safefriday

30 νύχτες - 100 διαβάσεις - 20.000 ασφαλείς μαθητές και μαθήτριες: Η Hellas Direct κάνει τη διαφορά και αντί της Black Friday γιορτάζει τη #safefriday εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των παιδιών μας.

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟ TWITTER 23 Νοε 2022 | 10:59

Γεωργιάδης για "καλάθι νοικοκυριού" και Black Friday: Μειώσεις σε όλες τις αλυσίδες

Η ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη για το νέο "Καλάθι του Νοικοκυριού".

21 Νοε 2022 | 07:13

Black Friday: Το Μουντιάλ και οι κινήσεις για "ξεστοκάρισμα"

Φέτος η εκπτωτική περίοδος για τα προϊόντα που εντάσσονται στην Black Friday ξεκίνησε δύο εβδομάδες πριν από την επίσημη ημερομηνία, που είναι η 25η Νοεμβρίου.

19 Νοε 2022 | 11:00

Στα Public ζούμε την Black Friday 2022 που μας αξίζει, επιλέγοντας ανάμεσα σε 1.000.000 κορυφαία προϊόντα με έως -60% χαμηλότερη τιμή

Ο απόλυτος προορισμός για τη Black Friday που μας αξίζει είναι και φέτος τα Public και το Public.gr, με αμέτρητες προσφορές για να ζήσουμε την καθημερινότητα με τον δικό μας μοναδικό τρόπο.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ CNN 18 Νοε 2022 | 17:13

Ηχηρό καμπανάκι του Τζεφ Μπέζος: Μην αγοράζετε ψυγεία και αυτοκίνητα, έρχεται ύφεση - Κρατήστε τα λεφτά σας

Να αποφύγουν τουλάχιστον τα μεγάλα έξοδα κάλεσε τους καταναλωτές ο Τζεφ Μπέζος, την ώρα που η Amazon προχωρά σε μαζικές απολύσεις.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ 16 Νοε 2022 | 18:04

Black Friday: Οδηγίες για ασφαλείς ηλεκτρονικές αγορές - Οι κίνδυνοι και τι πρέπει να προσέξετε

Η ΕΕΤΤ απευθύνει συστάσεις και οδηγίες σε αγοραστές, εταιρείες courrier και e-shop ενόψει της Black Friday και της Cyber Monday

16 Νοε 2022 | 11:36

Praktiker Hellas: Δίνει το σύνθημα και για Black Friday

Στη νέα Καμπάνια Black Friday της Praktiker, παρακολουθούμε την ομάδα της εταιρείας σε ένα εκ των 16 καταστημάτων της να περνά τις τιμές προσφοράς στα προϊόντα.

Η ΝΟ1 ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ ΤΙΜΩΝ 14 Νοε 2022 | 15:46

Δίνεις τα μαλλιοκέφαλά σου… ακόμα και την Black Friday;

Το BestPrice.gr συγκεντρώνει αμέτρητες προσφορές από χιλιάδες αγαπημένα καταστήματα.

ΤΙ ΖΗΤΗΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ 01 Δεκ 2022 | 20:28

Μέτρα για ευάλωτους δανειολήπτες ψάχνουν κυβέρνηση και τράπεζες - Σε δύο εβδομάδες κρίνονται όλα...

Το υπουργείο οικονομικών κάλεσε τις τράπεζες ώστε το αργότερο μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις

ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 01 Δεκ 2022 | 19:02

Γιατί τόσος ντόρος με τα Digital Marketing Skills στις επιχειρήσεις;

Οι άνθρωποι καταναλώνουν όλο και περισσότερο ψηφιακό περιεχόμενο σε καθημερινή βάση – στα κινητά τηλέφωνα, τους φορητούς υπολογιστές, τους επιτραπέζιους υπολογιστές στην εργασία ή στο σπίτι.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ 01 Δεκ 2022 | 16:23