Το καταφύγιο των Ελλήνων καταναλωτών έναντι του κρέατος παρά τις ανατιμήσεις που έχει υποστεί το τελευταίο χρονικό διάστημα αποτελεί πλέον το κοτόπουλο, λόγω της σημαντικά χαμηλότερης τιμής του σε σύγκριση με το χοιρινό ή το μοσχαρίσιο κρέας.
Αυτό παραδέχτηκε στο περιθώριο δημοσιογραφικής ενημέρωσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας, Αγγελάκης, και πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Πτηνοτροφίας, Θάνος Αγγελάκης.
Ο ίδιος μάλιστα επιβεβαίωσε το γεγονός αυτό λέγοντας ότι το κοτόπουλο αποτελεί από τις κατηγορίες τροφίμων που έχουν ανοδική πορεία και σε όγκο πωλήσεων λόγω της αυξημένης ζήτησης εκτός από άνοδο στις πωλήσεις σε αξία, όπου στη δεύτερη περίπτωση ένα σημαντικό μέρος της αύξησης τζίρου οφείλεται στον πληθωρισμό.
Όπως σημείωσε ο κύριος Αγγελάκης από το συνολικό ποσοστό άνω του 35% που θα είναι η ανάπτυξη για την εταιρεία του φέτος, ο τζίρος της οποίας εκτιμάται θα φτάσει ακόμα και τα 40 εκατομμύρια ευρώ (από 28 εκατ. ευρώ το 2021), το 17% αντιστοιχεί στην επίδραση του πληθωρισμού.
Κατά τα όσα επισήμανε ο Θάνος Αγγελάκης το λειτουργικό κόστος που απορρέει από τις ζωοτροφές έχει αυξηθεί φέτος σε έως και 80% σε σύγκριση με πριν από έναν χρόνο, ενώ το ενεργειακό κόστος είναι αυξημένο κατά τουλάχιστον 30%.
Η εταιρεία για να αντιμετωπίσει τις έντονα πληθωριστικές συνθήκες προχώρησε σε ανατίμηση περίπου 17% στα προϊόντα της από τις αρχές του 2022 έως και αυτή τη στιγμή, ενώ είχε ήδη προβεί σε αύξηση της τάξεως του 6% στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς. Ο επικεφαλής της εξέφρασε την πεποίθηση ότι σύντομα θα υπάρξει και νέα ανατίμηση στο κοτόπουλο.
Μετατροπή του βραχυπρόθεσμου δανεισμού σε μακροπρόθεσμο
Η Αγγελάκης, η οποία τα προηγούμενα χρόνια υπέστη πιέσεις στα οικονομικά της, κατάφερε πρόσφατα μετά από διαπραγμάτευση με τις τράπεζες και την PQH, να μεταφέρει βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις ύψους 4,42 εκατομμυρίων ευρώ στις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις με δικαίωμα σταδιακής αποπληρωμής τους μέσα στα επόμενα χρόνια.
Κατόπιν τούτου στο τέλος του 2021 τα συνολικά μακροπρόθεσμα δάνεια ανέρχονταν πλέον στα 8,69 εκατ. ευρώ. Σε συνέχεια της αναδιάταξης των οικονομικών της η επιχείρηση προχωράει πλέον στην υλοποίηση συνολικού επενδυτικού προγράμματος ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στα επόμενα χρόνια.
Ο προγραμματισμός της εταιρείας που φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια επιχειρηματικής πορείας, αφορά στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις εγκαταστάσεις της με τη δαπάνη να ανέρχεται στα 2,5 εκατ. ευρώ αλλά και την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων της με φορτηγά LNG και κόστος 2,5 εκατ. ευρώ με ενίσχυση μέσα από τον νέο επενδυτικό.
Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται επίσης η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του πτηνοσφαγείου από τα 2.500 κοτόπουλα ανά ώρα στα 5.000 κοτόπουλα ανά ώρα. Το κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης θα ανέλθει στα 7,5 εκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον 7,5 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν σε εγκαταστάσεις ψύξης και κατάψυξης με επέκταση της δυναμικότητας των θαλάμων κατά 7.500 τ.μ. Επίσης προβλέπεται η δημιουργία πτηνοτροφικών θαλάμων 20.000 τ.μ. με επένδυση 4 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι αυτές οι επενδύσεις προβλέπεται να ενταχθούν στις δράσεις 1 και 2 του Ταμείου Ανάκαμψης.
Στις υλοποιούμενες κινήσεις είναι και η εξαγορά συνεργαζόμενης εγκατάστασης εκκόλαψης αυγών έναντι 600 χιλ. ευρώ αλλά και η δημιουργία μονάδας πολλαπλασιασμού πατρογονικών πτηνών έναντι 1,5 εκατ. ευρώ. Στον σχεδιασμό είναι και η εγκατάσταση μονάδας επεξεργασίας υποπροϊόντων σφαγής, με ενίσχυση της επένδυσης μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο.
Άνοιγμα στις εξαγωγές
Η Αγγελάκης τα τελευταία χρόνια έχει επιτύχει να ανοίξει και την πόρτα των εξαγωγών της σε αγορές όπως είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η αυξημένη κατά κεφαλήν κατανάλωση, όπου στο Ντουμπάι ανέρχεται στα 71 κιλά κοτόπουλου ετησίως έναντι 23 κιλών στην Ελλάδα, αποτελεί βασικό οδηγό που έστρεψε την εταιρεία σε αγορές όπως η συγκεκριμένη. Στο Ντουμπάι η Αγγελάκης συνεργάζεται με μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες της αραβικής χερσονήσου, την Truebell Marketing & Trading.
H εξαγωγική δραστηριότητα της ελληνικής βιομηχανίας παραγωγής κοτόπουλου εκτείνεται και σε χώρες όπως η Τσεχία και η Ουγγαρία. Εκεί βασικό όχημα της δραστηριότητάς της – όπως και στα αραβικά κράτη - αποτελεί το εμπορικό σήμα "Ελαιοπουλάκι", νωπό κοτόπουλο η διατροφή του οποίου εμπλουτίζεται με ελαιόλαδο.
Αναφορικά με την ευρύτερη εικόνα της αγοράς στον τομέα των πτηνοτροφικών επιχειρήσεων, ο κύριος Αγγελάκης έκανε πρόβλεψη για συγκέντρωση του κλάδου μέσα στα επόμενα έτη.
Ο ίδιος βασίζει τη συγκεκριμένη πρόβλεψη στο γεγονός ότι οι μεγαλύτερες πτηνοτροφικές μονάδες σε χώρες της Ευρώπης δεν ξεπερνούν τις 3. Στον αντίποδα στην Ελλάδα οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις είναι 6 (Νιτσιάκος, Πίνδος, Αμβροσιάδης, Αγγελάκης, Μιμίκος και Άρτα), γεγονός που αφήνει το περιθώριο να υπάρξουν μελλοντικές συγχωνεύσεις.
Πηγή: Capital.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr