X

Θεσσαλία: Στις αρχές Δεκέμβρη οι fast track διαγωνισμοί για την αποκατάσταση των υποδομών από την κακοκαιρία Daniel

Ζήτημα εβδομάδων είναι η δημοπράτηση των έργων για την αποκατάσταση των υποδομών που επλήγησαν από το Daniel στη Θεσσαλία.

Στις αρχές του Δεκεμβρίου θα βγουν στον αέρα οι διαγωνισμοί για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, από το βήμα της Βουλής.

Ανέφερε ότι τα έργα αξίας άνω του 1,4 δισ. € δεν θα δημοπρατηθούν με δημόσιο διαγωνισμό, αλλά θα γίνει διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση των διαγωνισμών.

Πρόκειται για ένα μέτρο που έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλες επείγουσες περιπτώσεις όπου δεν έπρεπε να χαθεί ούτε μία ημέρα στην υλοποίηση των έργων και του υπουργείο καλεί απευθείας τις εταιρείες που κρίνει ότι θα ανταποκριθούν στα έργα να δώσουν προσφορές.

Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και το 2021 με τις κατολισθήσεις στη διώρυγα της Κορίνθου το 2021, με το υπουργείο να καλεί τις ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ και Metlen να δώσουν προσφορές.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα έργα που θα δημοπρατηθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα, αφορούν στις καταστροφικές συνέπειες της κακοκαιρίας Daniel η οποία έπληξε τη Θεσσαλία το Σεπτέμβριο του 2023.

Τα έργα που αφορούν την αποκατάσταση κρίσιμων οδικών και κυρίως σιδηροδρομικών υποδομών, δηλαδή του άξονα Λάρισα-Βόλος η οποία επηρεάζει σημαντικά τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αναμένεται επομένως να ξεκινήσουν στις αρχές του 2025, και αναμφίβολα το υπουργείο θα προσκαλέσει τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους, αλλά και εταιρείες που εξειδικεύονται σε οδικά και σιδηροδρομικά έργα.

Ποια έργα θα δημοπρατηθούν

Συνολικά το υπουργείο υποδομών και μεταφορών θα αναλάβει να δημοπρατήσει εννέα έργα, τα οποία είναι οδικά και σιδηροδρομικά.

Αξίζει, δε, να αναφερθεί πως ο ΟΣΕ που είναι ο υπεύθυνος για την υφιστάμενη υποδομή (σ.σ. τα έργα του σιδηρόδρομου που καταστράφηκαν στη Θεσσαλία εκτός από τον άξονα Λάρισα-Βόλος ήταν και η ηλεκτροκίνηση, η οποία είχε παραδοθεί λίγες ημέρες πριν από το ξέσπασμα της κακοκαιρίας) μένει εκτός κάδρου από τη δημοπράτηση.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, αυτή προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης με τα κονδύλια να ανέρχονται στα 600 εκατ. €, ενώ τα υπόλοιπα 550 θα προέλθουν από τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου υποδομών αυξήθηκε από τα 330 στα 600 εκατ. €.

Τα οδικά έργα που θα δημοπρατηθούν ανά ομάδες δήμων είναι τα εξής:

  1. Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου,
  2. Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης
  3. Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας
  4. Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων

Ενώ τα σιδηροδρομικά έργα είναι τα κάτωθι:

  1. Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού ως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα
  2. Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας,σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής
  3. Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου,
  4. Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών -το γνωστό τρενάκι του Πηλίου- από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων ως τον Σ.Σ. Μηλεών,
  5. Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο ως Σ.Σ. Κράννων,