X

Το Leasing αυτοκινήτων προϊόν μη φοροδιαφυγής

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, πως η αγορά αυτοκινήτου μπορεί να βοηθήσει την ελληνική οικονομία με σωστούς χειρισμούς και μείωση των φόρων.

Γράφει: TheToc team

Το LEASING αυτοκινήτων ως θεσμός έχει πλήρη αναγνωρισιμότητα στην Ελλάδα κυρίως μέσα από την συντονισμένη προσέγγιση των εταιριών LEASING και των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων τα τελευταία 20 χρόνια.

Παράλληλα, είναι και παγκοσμίως η ενδεδειγμένη λύση για την χρήση αυτοκινήτων, όχι μόνο σε εταιρικό επίπεδο όπως είναι στη χώρα μας, αλλά και σε επίπεδο ιδιωτών όπως εφαρμόζεται σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες στον κόσμο.

Είναι ένα προϊόν που αφενός προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στον χρήστη και αφετέρου συντηρεί και ένα μεγάλο αριθμό κλάδων που προσάπτονται σε αυτό.

Οι κλάδοι αυτοί συμβάλουν στην οικονομία της χώρα τα μέγιστα και όχι μόνο σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, αλλά, αυτό που ίσως έχει και την μεγαλύτερη σημασία για την Ελλάδα, συμβάλει κυρίως σε επίπεδο διαφάνειας και ελαχιστοποίησης οποιασδήποτε φοροδιαφυγής.

Απλά και ξεκάθαρα η πώληση ενός οχήματος συνεισφέρει άμεσα στις ταμειακές ανάγκες του κράτους σε Φ.Π.Α., ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ, ΤΕΛΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. Η ύπαρξη της σύμβασης LEASING αντίστοιχα εισφέρει σε ΦΠΑ αλλά και στην καταπολέμηση των συναλλαγών άνευ παραστατικών.

Η συντήρηση των οχημάτων σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία συνεισφέρουν σε ταμειακές ροές στο κράτος, μέσω του ΦΠΑ καθώς λειτουργούν με έκδοση παραστατικών σε αντίθεση με το συνεργείο της γειτονίας που στο πλείστον των περιπτώσεων λειτουργεί υπό καθεστώς μη έκδοσης παραστατικών.

Η ασφάλιση των οχημάτων που και αυτή με τη σειρά της μέσω των ασφαλιστικών εταιριών λειτουργεί με συμβόλαια και επίσημες συναλλαγές. Η ύπαρξη των ΚΤΕΟ η κατανάλωση καυσίμων, η μεταπώληση των οχημάτων από τις εταιρίες LEASING μέσω παραστατικών και κοκ.

Το κράτος θα πρέπει να αντιληφθεί ότι η βαρύτητα που πρέπει να δοθεί είναι εκεί που υφίστανται και η μεγαλύτερη αδυναμία του, δηλαδή στη φοροδιαφυγή.

Ο συνεχόμενος κατακερματισμός του κλάδου του αυτοκινήτου με την συνεχόμενη αύξηση των φόρων, τεκμηρίων και τελών, η διαχρονική κατάργηση κινήτρων της χρήση του LEASING έχουν μειώσει τη συνολική κατανάλωση. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, πως η αγορά αυτοκινήτου μπορεί να βοηθήσει την ελληνική οικονομία με σωστούς χειρισμούς και μείωση των φόρων, προκειμένου να γίνει πιο ελκυστική στον μελλοντικό αγοραστή.

* Ο Αλέξανδρος Αντωνίου είναι διευθυντής εταιρικών πωλήσεων (LEASING) στην ΣΠΑΝΟΣ ΑΕ.