Το φθινόπωρο του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί από την " Το Μάννα Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ" η ανακατασκευή του πρώην εργοστασίου "Κατσέλης" στις Αχαρνές, το οποίο εξαγόρασε μέσω πλειστηριασμού πριν από τρία χρόνια, το οποίο και ανήκε στο παρελθόν στην πτωχευμένη Nutriart.
"Το τίμημα της εξαγοράς του εργοστασίου ανήλθε στα 6,2 εκατ. €, ενώ οι εργασίες αποκατάστασής του ανήλθαν στα 3,2 εκατ. €", ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ελένη Τσατσαρωνάκη, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης δημοισογράφων για την πορεία του 2024.
Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για ένα ακίνητο 23.000 τμ που βρίσκεται σε μία έκταση 35.000 τμ, και με την ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής που διήρκησε τρία χρόνια, όχι τόσο λόγω των εργασιών αλλά της γραφειοκρατίας για να φτάσουμε από την κατακύρωση του ακινήτου έως και την ολοκλήρωση της εξαγοράς χρειάστηκε να περάσουν τρία χρόνια, η κρητική αρτοβιομηχανία αποκτά παραγωγική βάση και στην Αθήνα.
Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα είναι σε θέση να ενισχύσει σημαντικά την ανάπτυξή της, καθώς θα μπορεί να τροφοδοτεί πιο γρήγορα και με μικρότερο λειτουργικό κόστος την εσωτερική αγορά αλλά και τις εξαγωγές της. Στόχος της εξαγοράς του εργοστασίου είναι η εταιρεία να μπορεί να παράγει στο εργοστάσιο του πρώην Κατσέλη, νέα προϊόντα, με βάση πάντα το αλεύρι, όπως φρυγανιά, κριτσίνια, συσκευασμένο ψωμί και έτοιμα γεύματα.
Σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά το Μάννα και το 2024 - Δεν έχει γίνει καμία ανατίμηση εδώ και τρία χρόνια
Σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται η εταιρεία " Το Μάννα Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ" πετυχαίνοντας να αποφύγει για τρίτη χρονιά την ανατίμηση των προϊόντων της παρά την πληθωριστική κρίση. Τονίστηκε, δε, ότι όλοι οι παίκτες της αγοράς αναγκάζονται να ακολουθήσουν τους πέντε μεγάλους, καθώς και ότι οι αλλαγές στις προωθητικές προσφορές στα σούπερ μάρκετ, που έχουν τεθεί σε εφαρμογή από το Μάρτιο, δεν επηρεάζουν τις τιμές.
Στόχος της, όπως αναφέρθηκε από τα στελέχη της εταιρείας είναι ο καταναλωτής να ξέρει ότι πληρώνει μία "τίμια τιμή" για ένα ποιοτικό προϊόν και να θυμάται τη στάση του "Μάννα" και όταν οι τιμές επιστρέψουν στις φυσιολογικές τιμές.
Για το 2024 επισημάνθηκε ότι η χρονιά έκλεισε με αρκετές δυσκολίες στο +3%, αλλά τα στοιχεία για το τρέχον έτος είναι αρκετά πιο θετικά καθώς το α’ Τρίμηνο φαίνεται πως θα κλείσει με ανάπτυξη +15%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το "Μάννα" εξάγεται και στο εξωτερικό με το ποσοστό των εξαγωγών επί του τζίρου να εκτιμάται έως και το 10%, ενώ έχουν τεθεί νέοι στόχοι για την επόμενη τριετία.
Η αισιοδοξία για την καλή πορεία του 2025 βασίζεται και στο γεγονός ότι υπάρχει αύξηση κατά 16% στα τεμάχια που πωλούνται. Μάλιστα "Το Μάννα Τσατσαρωνάκης" παραμένει πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών με το μερίδιο αγοράς, βάσει πάντοτε των όσων ανέφεραν τα στελέχη της εταιρείας, να είναι στο 30% και να ακολουθούν τα private label των super markets (28%), τα Crispies-Παπαδοπούλου (10%) και ο Παξαμάς-Καραμολέγκος (9%).
Ένα ακόμα υπερόπλο που φαίνεται να έχει βοηθήσει στην εκτόξευση της εταιρείας στην κορυφή είναι το σνακ "Δαγκωτό", το οποίο αποτελεί το 10% του κύκλου εργασιών, ενώ αποτελεί ένα υπερόπλο για την επέκταση και στις πιο νέες γενιές με τα σούπερ μάρκετ να παραδέχονται ότι τους δίνει υπεραξία.
Από το ξεκίνημα στα Χανιά τη δεκαετία του 1948 έως το Case Study στις ΗΠΑ
Η κρητική εταιρεία ξεκίνησε από το χωριό Πλάτανος στα Χανιά της Κρήτης το 1948 και το όνομα της αυτά τα 73 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει είναι συνυφασμένο με το συσκευασμένο παξιμάδι στην ελληνική και διεθνή αγορά.
Το 1968, δύο δεκαετίες μετά την ίδρυσή της, η εταιρεία απέκτησε θέση στα καταστήματα τροφίμων της Αθήνας και το 1986 ξεκίνησε τις εξαγωγές της, με πρώτο σταθμό τις ΗΠΑ και συγκεκριμένα τη Νέα Υόρκη. Είχε προηγηθεί το 1985 μια σημαντική επένδυση με την τοποθέτηση του πρώτου, για την εποχή, περιστροφικού φούρνου αρτοποιίας.
Το 2001 ξεκίνησε εξαγωγές στην Αυστραλία, το 2002 απέκτησε κέντρο διανομής στην Αθήνα -στη Βόρεια Ελλάδα το κέντρο διανομών ξεκίνησε το 2017- ενώ από το 2005 είναι market leader στην κατηγορία "παξιμάδι”, θέση που διατηρεί και σήμερα παρά τον έντονο ανταγωνισμό των τελευταίων ετών.
Χρονιά-σταθμό για την εταιρεία και τα προϊόντα της αποτελεί το 2012, όταν ο FDA, η Ομοσπονδιακή Αρχή Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ, άναψε το "πράσινο φως” και έδωσε στη μονάδα της, που βρίσκεται στον Πλάτανο Κισσάμου, το σήμα "FDA Approved”. Το επιχειρηματικό της μοντέλο, δε έχει γίνει case study σε Πανεπιστήμια της Ευρώπης και των ΗΠΑ.