Μεγάλη παρέμβαση επιχειρεί η κυβέρνηση ώστε να ρίξει την τιμή στις βρεφικές τροφές και ειδικά στα γάλα που ορισμένοι υπολογίζουν ότι πωλείται 213% ακριβότερα από πχ τη Σουηδία. Θα δούμε πόσο θα ρίξει την τιμή η μείωση του περιθωρίου κέρδους.
Αυτό που δεν έχει εξηγηθεί επαρκώς είναι γιατί και πώς οι εταιρείες που εμπορεύονται αυτά τα προϊόντα έχουν ανεβάσει διαχρονικά τις τιμές στα ύψη. Γιατί το πρόβλημα έχει παρελθόν, δεν είναι σημερινό.
Ο οικονομικός συντάκτης των Νέων Νίκος Φιλιππίδης δίνει μια πολύ ενδιαφέρουσα ερμηνεία. Γράφει λοιπόν ότι οι εταιρείες εξηγούν τις τιμές στις οποίες προσφέρουν τα προϊόντα τους, επικαλούμενες το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς, την απόσταση και κάποια κρυφά έξοδα που κανείς δεν θέλει να ομολογήσει. Για παράδειγμα λέει, οι εταιρείες κάνουν λόγο για αυξημένα κόστη μάρκετινγκ στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι η διαφήμιση αυτών των προϊόντων απαγορεύεται.
Τι συμβαίνει με τις βρεφικές τροφές;
Και ο Νίκος Φιλιππίδης εξηγεί; "Οποιος έχει κάνει παιδιά, γνωρίζει ότι το πρώτο κουτί με τη βρεφική τροφή του το δίνει ο ίδιος ο παιδίατρος και μάλιστα δωρεάν. Οποιος νομίζει ότι αυτό δεν το πληρώνει κανείς, είναι γελασμένος.
Κάθε δωρεάν κουτί επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος. Το ίδιο επιβαρύνουν και οι χορηγίες σε συνέδρια και τα ταξίδια που απολαμβάνουν αυτοί που συστήνουν την "κατάλληλη" για το παιδί βρεφική τροφή. Όλα μπαίνουν στις τιμές και απουσία ανταγωνισμού, καταλήγει σε μόνιμα ακριβά προϊόντα.
Το παράδοξο είναι ότι όλα αυτά ίσχυαν και πριν από την ακρίβεια που τώρα βιώνουμε. Απλά έλαχε στη σημερινή κυβέρνηση να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα που έρχεται από τη δεκαετία της προηγούμενης ευμάρειας που οδήγησε στη χρεοκοπία της χώρας."