Follow us

Το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή στα σούπερ μάρκετ: Πόσα ξοδεύουμε, τι αγοράζουμε

Σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους.

THETOC TEAM
ΓΡΑΦΕΙ: THETOC TEAM

Το προφίλ του μέσου Έλληνα καταναλωτή στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ σκιαγραφεί η έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ. Ειδικότερα, ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.

Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ αντίστοιχα, οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα όχι μίας, αλλά παραπάνω από 2 διαφορετικών λιανεμπορικών αλυσίδων.

Διαβάστε Επίσης

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο σούπερ μάρκετ υπολογίστηκε από τους ερωτώμενους στα 329 ευρώ, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα 352 ευρώ, ωστόσο υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Αναφορικά με το θέμα των τιμών και των προσφορών, οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται και ως μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους και αγοράζουν σε τακτική βάση και με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές της τιμής.

Σούπερ μάρκετ

Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες αυτές φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες αλλά και στα καταστήματα με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα είτε κατάστημα, ανάλογα με το που έχει τις καλύτερες προσφορές για το συγκεκριμένο αγοραστικό του ταξίδι.

Οι προϊοντικές κατηγορίες που εντοπίζονται με τη μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στο καλάθι του αγοραστή αφορούν τα βασικά είδη διατροφής, κυρίως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτομικά. Ο καταναλωτής επιλέγει κυρίως φρέσκο κρέας, πουλερικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά αλλά και φρέσκο γάλα. Επίσης επιλέγει snacks, σοκολάτες / μπισκότα αλλά και αναψυκτικά.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για ό,τι συμβαίνει τώρα στην Ελλάδα και τον Κόσμο στο thetoc.gr

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ 15 Μαϊ 2024 | 13:13

Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα έχουμε αυξήσεις έως 12,26% και σε ποια μειώσεις έως 4,57% - Ερευνα του ΙΕΛΚΑ

Η έρευνα που πραγματοποίησε ο ΙΕΛΚΑ για τις τιμές στο σούπερ μάρκετ.

ΑΠΟ 3,2% ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ 14 Μαϊ 2024 | 12:53

Επιμένει ο πληθωρισμός με επίκεντρο τα τρόφιμα - Οριακή υποχώρηση στο 3,1% τον Απρίλιο

Οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα συνεχίζονται με αισθητά έντονους ρυθμούς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 10 Μαϊ 2024 | 12:35

Σκρέκας: Εως 15% η εξοικονόμηση χρημάτων για τα νοικοκυριά μέσω του e-katanalotis

"Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον αγώνα κατά της ακρίβειας μέχρι ο καταναλωτής να το νιώσει στην τσέπη του", τόνισε ο Κώστας Σκρέκας

ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 09 Μαϊ 2024 | 15:44

Σκρέκας: Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ έχει σχεδόν μηδενιστεί

Ο Κ. Σκρέκας αναφέρθηκε στην πλατφόρμα e-katanalotis, που δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να προβούν σε καταγγελίες.

E-KATANALOTIS 30 Απρ 2024 | 12:12

Πώς θα "ξεφουσκώσετε" τον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ με το νέο "ψαχτήρι" τιμών - Πέντε πρακτικές λύσεις

Με πέντε "συνταγές", η πλατφόρμα e-katanalotis μπορεί να αξιοποιηθεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

ΕΝΟΨΕΙ ΠΑΣΧΑ 29 Απρ 2024 | 16:53

Πώς θα βρείτε το φθηνότερο "καλάθι" προϊόντων στο σούπερ μάρκετ - Στον "αέρα" το νέο "ψαχτήρι" τιμών

Περισσότεροι από 3.500 κωδικοί στο νέο "ψαχτήρι" - Ο καταναλωτής θα τσεκάρει ποιο σούπερ μάρκετ έχει τη χαμηλότερη τιμή στη συνολική λίστα με τα ψώνια.

ΤΙ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ 23 Απρ 2024 | 08:42

Σούπερ Μάρκετ: Οι μεταχρονολογημένες επιταγές και ο κίνδυνος να μειωθούν οι κωδικοί στο ράφι

Μείωση κωδικολογίου και αποθεμάτων στις αποθήκες εξετάζουν κάποια από τα μεγάλα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

ΜΕ LETTER OF INTEND 21 Μαϊ 2024 | 16:28

Εξέλιξη: Αμερικανικό κρατικό fund στο μεγάλο project της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας - Κύπρου – Ισραήλ

Η είσοδος του fund ενισχύει τη γεωστρατηγική σημασία της Ελλάδας ως ενεργειακής πύλης στην νοτιοανατολική Ευρώπη

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ 21 Μαϊ 2024 | 15:28

Αυτά είναι τα προϊόντα που "τσεκουρώνουν" οι πολυεθνικές στην Ελλάδα - Οι εξοργιστικές διαφορές τιμών με το εξωτερικό

Η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα επιτύχει τον περιορισμό του φαινομένου της διαφορετικής τιμολόγησης των προϊόντων από τις πολυεθνικές.

ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ E-MAIL 21 Μαϊ 2024 | 14:45

ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία η πλατφόρμα αμφισβήτησης του τεκμαρτού εισοδήματος - Τι μπορούν να κάνουν οι φορολογούμενοι

Από την έναρξη της υποβολής φορολογικών δηλώσεων και έως το πρωί, 65 πολίτες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αμφισβητήσουν τον φόρο.

ΙΟΒΕ 21 Μαϊ 2024 | 13:10

Γιατί θα έχουμε πληθωρισμό διαρκείας σε όλα τα βασικά αγαθά

Ο γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας, κάνει λόγο για μακράς διαρκείας πληθωρισμό και στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια

21 Μαϊ 2024 | 10:58

25 Πάρκα Τσέπης από την P&G κάνουν τις γειτονιές μας πιο πράσινες!

Τρεις ακόμα γειτονιές σε Αττική και Θεσσαλονίκη έγιναν πιο πράσινες μέσω του προγράμματος "Δημιουργούμε Πάρκα Τσέπης, κάνουμε τις πόλεις μας πιο βιώσιμες".

ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ 3,8% ΤΗΣ ΜΙΣΘΩΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ 21 Μαϊ 2024 | 09:42

Με μισθό και σύνταξη ταυτόχρονα: Η νέα "τάξη" των 180.000 εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι αυτή τη στιγμή αποτελούν το 3,8% της μισθωτής απασχόλησης ενώ με 180.000 θα αποτελούν το 8,2%.